Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflevere forkert pakke tilbage

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har købt en varer og nå du så får den, får du en meddelelse om at du skal sende den tilbage da det var en forkert varer.

Skal du så sende den tilbage, pakken var jo til dig, og det var bare indholdet i boksen der var anderledes end hvad du bestille, (dog ikke så meget anderledes man gider og gå ind og sende den igen også vente på en ny)

Tænker man har modtaget den og den var somsagt skrivet til dig, så skal du vel ikke bruge enegi på at sende den tilbage, hvis du ikke vil.

mvh peter

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du SKAL eller ej, tænk på hvis det var din egen shop, ville du så ikke være glad hvis en person lige gad at bruge de 2 min det nu tager til at sende den tilbage?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber en bil lad os sige en Polo. Jeg får ved en fejl udleveret nøglerne til en Golf.

De minder jo en del om hinanden så jeg vælger ikke at brokke mig...

Med andre ord der kan jo være mange grunde til at de har bedt dig sende retur. Dels kan det være god kundeservice, da de har opdaget at de ikke har leveret den vare du har bestilt. Det kan også være at den vare du har fået, har en væsentlig større værdi en den du bestilte. Og måden du skriver på ,for mig til at antage at det er derfor du spørger :-) ret mig hvis jeg tager fejl. Men i såfald skal du selvfølgelig sende retur, alt andet er dårlig stil. Hvis det ikke forholder sig sådan, hvorfor kontakter du ikke bare firmaet og tilkendegiver at du egentlig godt kan leve med fejlleverancen?

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er sket en fejl hos afsender, så står du pt. med hittegods, og kan dømmes for ulovlig omgang med disse.
Idet du her har givet udtryk for du godt er klar over at du har modtaget forkert produkt så står du allerede nu skidt i en evt. retssag.

Der er dog også sager der har ladet modtager beholde produktet vederlagsfrit. Det hele handler om omstændighederne.

Uanset - du kan bede virksomheden komme og hente produktet på din adresse, du har ikke pligt til at skulle smutte på posthuset for at sende det retur.

Tilmeldt 20. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak lige hvad jeg mener, det er ikke fordi det har en større værdi til moralprædikerne, det fordi jeg ikke gider gå ned på posthuset med pakken og sende den retur, tænker bare det er spild af min tid nå det er dem der har lavet en fejl, hvis det så er sådan jeg kan bede dem komme til mig er det helt fint. Er det mon for meget at forlange de har min rigtige vare med?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

vitus1:

Tak lige hvad jeg mener, det er ikke fordi det har en større værdi til moralprædikerne, det fordi jeg ikke gider gå ned på posthuset med pakken og sende den retur, tænker bare det er spild af min tid nå det er dem der har lavet en fejl, hvis det så er sådan jeg kan bede dem komme til mig er det helt fint. Er det mon for meget at forlange de har min rigtige vare med?

Du kunne jo bede dem om at sende dig en returpakke/kuvert frankeret så den er nem at slippe af med.

Du "gider ikke"....  nej, der er så meget folk ikke gider, udover at brokke sig!

Tilmeldt 20. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du da et godt eksempel på, alle dem der kun skriver for at blande sig med deres mening som intet har med spørgsmålet at gøre at i gider, det er da for trist, og for god ordens skyld, så det ikke min pligt mener jeg og gå 6 km ind til posthuset eller betale en bus nå de har lavet fejlen, men jeg er nok bare doven, ikke en superborger som dig.....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er leverandøren der skal betale for returneringen. Få betalt pakkelabel eller tilsvarende fra leverandøren, og vent med returneringen til den kommer.

Andelsboligrådgivning

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet, om man HAR PLIGT (ikke forveksles med moralpligt) at aflevere varen tilbage - er stadig ikke besvaret.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Købeloven siger: 

§ 57. Hæves købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, og køberen ikke berettiget til at få købesummen tilbage, medmindre han tilbageleverer det modtagne i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var ved leveringen.

Stk. 2. Køberen har, når han hæver købet eller kræver omlevering, ret til at holde genstanden tilbage, indtil sælgeren svarer skyldig erstatning eller stiller betryggende sikkerhed for denne.

----------------------------

Har sælger således ikke modtaget et beløb for varen er du forpigtet til at returnere den for sælgers regning

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)