Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

madkoncept

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem længere tid gået med ønsket om at overtage en grillbar i Esbjerg. Jeg har dog endnu ikke fundet en hvor ejer ønsker at sælge.

Min plan er at tilbyde kunder en grillbar med mange alternativer og stort udvalg.

Min plan med grillbaren er at overtage driften og fortsætte ddagden på egen hånd og udvikle nye forretningsmuligheder. Jeg vil ud over alm. grill mad som enhver grill udbyder tilbyde en "Dagens middag" som skal kommer til at bestå af en bred vifte af den danske kogebog.
På menuen vil bla være retter som:"Hamburryg, danske kartofler og hvidsovs" og "Frikadeller, danske kartofler, brun sovs og rødkål". Retterne vil på skift fremstå som "Dagens middag" og tilbydes til 45-50 kr.
Dansk mad er meget eftertragtet hos den almene dansker, og hvis folk får valget, tror jeg de vil tage de danske kartofler frem for den fede frituremad. Som udgangspunkt vil det kun være muligt at afhente maden i butikken

Derudover vil jeg tilbyde mellemmåltids mad så som "frisk kartoffelsalat med 3 frikadeller" og sandwiches.

Jeg vil senere hen kunne tilbyde virksomheder sunde menuer til deres medarbejdere leveret til døren til deres middagpause. Det kan f..eks. være virksomheder som ikke selv har en kantine.
Der vil dagligt være 3 sunde menuer at vælge imellem og vi vil så sende virksomhederne afkrydsningssedler som deres medarbejdere kan udfylde til returnering senest ugen før.

Jeg har tidligere udviklet en forretningsplan med projektet og har haft det gennemset af en revisor fra Partner Revision.

Men én ting af gangen, Rom blev jo ikke bygget på én dag :-)

Én god idé udvikles bedst i sammenarbejde med andre, derfor henvender jeg mig nu til aminos bruger, og afventer jeres mening.

Lyder det uoverskueligt

 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke den store erfaring inden for madlavning. Men studsede over et par ting. For mig lyder en grillbar som et meget lille sted at skulle lave mad til firmaer, og kokkere i?

Jeg kan godt lide ideen, og er enig med dig i at traditionelle retter vinder frem. Men jeg tror dog ikke at hvis jeg går på grillbar at jeg så ender med spise hamburryg med grøntsager til. Jeg har hørt om en dame der har lavet noget lign på en motorvejsgrill, som sælger godt til lastbilchauffører.  Et alternativ kunne jo også være  at finde alternative  sunde snackretter i stedet for de traditionelle fritureretter. Evt bagte kartoffel chips i stedet for pomfritter o.l.

Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Dit koncept lyder godt... Men jeg tror ikke du før held med det hvis du skyder for bredt så start med dagens ret og så byg hvider på det..

 Du skal huske at grille ingen spild.. (laves direkte fra fryseren)

 Dansk mad skal laves og spises inden for 1 til 2 dage

 Jeg er kok og driver et hotel

held og lykke med det

Klaus Rosquist 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke tænkt mig at skyde bredt fra start af.    Jeg vil gerne starte med grillbaren for for at have en levevej og en fast kundekreds at starte med.

Derfra vil jeg så arbejde grilbaren hen imod at blive et dansk madsted hvor kartofler og græntsager er etientielle ingredienser i retterne. Det 
Jeg tror at ventetid også betyder meget for en evt kunde så derfor vil jeg bestræbe mig på at have dagens ret varm og klar når folk kommer ind for at bestille.
Det skal stadig være muligt at bestille et mindre udvalg af grill/frituremad men det er mere som suplement til de folk der hellere vil have det.

Jeg har tidligere været i kontakt med virksomheder som har været vilde med idéen om medarbejder mad, da det medvirker til at medarbejderne er mere friske og oplagte på arbejdspladsen. Det vil dog først være senere hen at det vil blive relavant.
Med der har jeg tænkt på både at kunne tilbyde virksomhederne én varm ret dagligt eller et koldt ta' selv bord. Det sidste ville nok være nemmest for os.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er beliggenheden på stedet der skal overtages yderst vigtig, og der skal være muligheder for udvidelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Har du bla. undersøgt om der er andre i Esbjerg og omegn der tilbyder mad til virksomheders medarbejdere -hvis, hvad tilbyder de og hvordan gør de det??

-bare lige et par strøtanker jeg fikSmile

 

Søndagshilsener

Sanne

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

de virksomheder jeg snakkede med på daværende tidspunkt havde ikke før hørt om et sådant projekt og de mente at det var et godt initeritiv, jeg har undersøgt markedet mener jeg og jeg er sikker på at der vil være godt potientiale i mit projekt. Havde bla. en større virksomhed med 100+ ansatte som havde stor interesse i, og som efter deres udsagn kunne tilbyde os 20-90 kuverter dagens ret dagligt. den store variabel i disse tal skyldes at de endnu ikke havde undersøgt deres medarbejderes ønsker.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)