Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man anvende Let's Encrypt nu?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

wphosting:

Jeg kender ikke andre herhjemme

Holder i ikke til i Spanien anyway? 

wphosting:

der er ikke nogen ekstra udgifter på server siden for hosting udbyderen, om kunden kan eller ikke kan installere et SSL.

Tror du skal begynde at genoverveje hvad erhverv du arbejder i, fordi du mangler noget teknisk viden.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim, hvis vi skal grave i det - hvorfor tager i så penge for SSH? Det er 100% gratis at tilbyde? Det fremmer også sikkerheden? Skandale!

Der er mange udbydere der slet ikke tilbyder SSL, eller som slet ikke tilbyder Let's Encrypt, som kræver et certifikat skal købes igennem dem.

SSL koster rent faktisk noget at drive, især hvis man har mange kunder.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at svare på dit spørgsmål:

Du skal bruge SSL-kryptering, hvis du på nogen måde transmitterer data, som ikke vedrører andre. F.eks. en kontaktformular.

SSL-kryptering generelt er en god ting, fordi søgemaskinerne ranker dig højere, hvis du har gyldig kryptering. Der er næsten ingen grunde til ikke at have det - især ikke når det er gratis. Spørgsmålet er om søgemaskiner som Google, vil vurdere et certifikat som Let's Encrypt lavere, end f.eks. et betalt certifikat, da alle jo kan få fat i et Let's Encrypt - der er ingen krav.

Grunden til at man køber et certifikat, er fordi at udbyderne tilbyder at verificere organisationen bag. Dette fremgår af certifikatet og dermed skaber endnu mere troværdighed. Google's algoritme bygger netop meget på troværdighed. Derudover, så har du mulighed for "udvidet verificering" af virksomheden. Det giver den grønne browser-bar, som du f.eks. kan se på https://meebox.net

Det kunne være rigtig interessant at se, om Google rykker en side højere op med et Let's Encrypt certifikat. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
hvorfor tager i så penge for SSH? Det er 100% gratis at tilbyde? Det fremmer også sikkerheden? Skandale!

Vi åbner gerne for SSH på de små hoteller, hvis kunden skal bruge det, men har den politik at det skal lukkes igen på de små hoteller, når kunden er færdig med at bruge det, at det ikke er åben som standard, har intet med prisen at gøre, da det jo ikke koster noget som helst om det er åbent eller ej.

Tom Sommer:
SSL koster rent faktisk noget at drive, især hvis man har mange kunder.

Det er så lidt det koster at drive SSL, så det næsten kunne være løgn.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:
Det kunne være rigtig interessant at se, om Google rykker en side højere op med et Let's Encrypt certifikat. 

Mon dog ikke, da de jo selv støtter projektet gennem Chrome, som er en af hovedsponsorerne af Let's Encrypt

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:

Det er så lidt det koster at drive SSL, så det næsten kunne være løgn.

Da du er så teknisk anlagt - gør mig en tjeneste:

Opsæt en server der indenholder 100.000 små billeder (1-30 kilobyte), Smid mange tusinde konkurrent brugere efter dette på HTTP, du vil se en relativt god mængde requests i sekundet, hvor ressourcerne på serveren er relativt lave.

Derefter skal du lave samme test, men hvor du tester på HTTPS - fortæl mig hvordan ressourcerne på din server så ud, og hvordan din mængde requests faldt.

Efter dette så vil du komme tilbage til Amino og sige: "Undskyld, undskyld - i har overgået mig i min viden omkring hvordan ting faktisk virker. SSL er tungere end man regner med når man har trafik på sine servere".

God dag! Og ja.. Dybt seriøst - lav testen. SSL er utrolig tungt (ca 5 gange tungere end normal HTTP trafik på små objekter hvis du har mange concurrent brugere der kommer ind).

Edit: Til mere info - så er dette også testet på et netværk der peaker på 1 terabit/s trafik - hvor vi prøvede at slå HTTPS på for 70.000 requests i sekundet, og ved du hvad? Det ser dælme sjovt ud på CPUerne.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

wphosting:

Vi åbner gerne for SSH på de små hoteller, hvis kunden skal bruge det, men har den politik at det skal lukkes igen på de små hoteller, når kunden er færdig med at bruge det, at det ikke er åben som standard, har intet med prisen at gøre, da det jo ikke koster noget som helst om det er åbent eller ej.

Men du tilbyder det ikke i dine små pakker, ergo koster det penge. Det er også fair nok, det var blot for at vise at du har prioriteret funktioner for at sammensætte dine produkter, på trods af at SSH fremmer sikkerhed på internettet

Eks. fra dine pakker: 100 mails/time mod 250 mails/time - "Det koster så lidt i driftomkostninger så det næsten kunne være løgn"

UnoEuro er rimelig kendt for at pakke så mange funktioner ned i alle vores webhoteller som muligt, men nogle ting er vi bare nødt til at tage penge for.

wphosting:

Tom Sommer:
SSL koster rent faktisk noget at drive, især hvis man har mange kunder.

Det er så lidt det koster at drive SSL, så det næsten kunne være løgn.

Det koster noget per request, hvis man har få requests, så koster det selvfølgelig næsten ingenting :)

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Thomsen:

Det vælter jo frem med understøttelse af Let's Encrypt fra de forskellige webhotel udbydere. Jeg kan selvfølgelig godt se at man måske bør anvende HTTPS på e-butikker, men hvad med almindelige blogs? Er der en reel fordel her? Jeg ved godt Google betragter det som en ranking faktor, men er det reelt også blevet det endnu? Er der nogen der har erfaring med at antal besøgende steg efter de skiftede fra HTTP til HTTPS?

Hvis man har en hjemmeside hvor man behandler data, som f.eks. en e-butik, skal den selvfølgelig være på HTTPS. I længden tror jeg også det bliver relevant for andre hjemmesider. Det er i hvert fald Google's holdning at man også skal anvende HTTPS, selvom hjemmesiden ikke håndterer følsomme informationer. På længere sigt, hvis HTTPS bliver meget udbredt, kan man måske foretille sig at browsere markerer hjemmesider med HTTP som usikre. Det ville jo være en stor ulempe.
Men der er vi langt fra endnu. Rigtig mange hjemmesider - især blogs og lign. - er ikke på HTTPS. Se bare her på Amino, der er jo heller ikke HTTPS. På samme måde kan du kigge på tilfældige, markante hjemmesider og se at de heller ikke har HTTPS. Her kan jeg nævne i flæng DR.dk, TV2.dk, Ekstrabladet.dk, Bing.com etc. 
Jeg tror ikke HTTPS er en markant ranking faktor endnu - men jeg tror den bliver markant stærkere de kommende 1-2 år. Specielt fordi Let's Encrypt har gjort det billigere at anvende HTTPS. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom jeg synes din holdning og attityde er utrolig arrogant, det er da fint med hver sin forretning har sine 
prispolitikker og vise versa - du behøver jo ikke forsvare jeres prispolitik hvis du/i mener den er korrekt,
eller komme med en nedladende kommentar, jeg citerer:

Tom Sommer:
Kim, du udtaler dig om ting du ikke ved noget om - så bør du ikke udtale dig. Udtal dig om din egen virksomhed.


Og så synes jeg at trådstarter skyldes et reelt svar på spørgsmålene.

Ja SSL bliver et must på sigt, det kan du roligt regne med, Google vil altid gøre alt for at:

1. Levere korrekt og relevant information ifht. søgninger og adwords
2. Sørge for at de hjemmesider som lever op til google´s krav bliver ranket højere.
3. Altid tilpasse sig markedet, og den nyeste teknologi som anvendes.

Det er jo bla. også derfor at hjemmesider som ikke er optimeret til mobile enheder og tablet´s "Responsive webdesign" rasler ned i rankingerne,
hvilket jo har været kendt endda nogle år nu, men som stadig kan komme bag på en del i Danmark Stick out tongue

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:
Tom jeg synes din holdning og attityde er utrolig arrogant, det er da fint med hver sin forretning har sine 
prispolitikker og vise versa - du behøver jo ikke forsvare jeres prispolitik hvis du/i mener den er korrekt,
eller komme med en nedladende kommentar, jeg citerer:
Tom Sommer:
Kim, du udtaler dig om ting du ikke ved noget om - så bør du ikke udtale dig. Udtal dig om din egen virksomhed.

Det er nemlig præcis fint at hver forretning har sine prispolitikker, det bør andre virksomheder være ligeglade med (i hvert fald i offentligt rum).

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)