Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man anvende Let's Encrypt nu?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vælter jo frem med understøttelse af Let's Encrypt fra de forskellige webhotel udbydere. Jeg kan selvfølgelig godt se at man måske bør anvende HTTPS på e-butikker, men hvad med almindelige blogs? Er der en reel fordel her? Jeg ved godt Google betragter det som en ranking faktor, men er det reelt også blevet det endnu? Er der nogen der har erfaring med at antal besøgende steg efter de skiftede fra HTTP til HTTPS?

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den største fordel ved HTTPS er ikke nødvendigvis krypteringen imellem klienten og serveren. Den største fordel er at klient kan verificere at serveren er den som den siger den er, i.e. at www.website.com rent faktisk er din side og ikke er phishing side.

Mht. din blog vil jeg dog mene at det er mindre vigtig med https. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gratis, så hvorfor ikke?

Jeg kan godt lide konceptet (Af samme grund understøttede vi Let's Encrypt dagen efter public beta startede), bruger dog selv stadig betalte certifikater til de fleste ting :-D

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Det er gratis, så hvorfor ikke?

Jeg kan godt lide konceptet (Af samme grund understøttede vi Let's Encrypt dagen efter public beta startede), bruger dog selv stadig betalte certifikater til de fleste ting :-D

Det er vist nok ikke gratis alle steder, f.eks. hos Unoeuro hvor man skal betale 1,25 euro pr. måned for at få HTTPS beskyttelse. Har I gratis Let's Encrypt understøttet som indbygget i alle jeres webhoteller?
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Andreas

Det har aldrig været meningen at Let's Encrypt skal koste penge, det er hele meningen med det projekt, som vores server udbyder støtter sammen med andre store selskaber, derfor er det naturligvis noget vi også tilbyder hos WPhosting, ganske gratis til alle dine domæner og med direkte installation fra dit kontrolpanel.

Så tager de penge for det er det helt forkert af dem.

//Kim

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

wphosting:

Så tager de penge for det er det helt forkert af dem.

Av av, måske skulle du lige fokusere på egen virksomhed frem for dine konkurrenter?

Let's Encrypt certifikatet er gratis hos UnoEuro, HTTPS-beskyttelsen koster 1 EUR/md. Dvs. kan du få et webhotel, med SSL beskyttelse for 2 EUR/md. Nogle webhoteludbydere kræver webhoteller til 40kr/md for at have SSL, nogle har kun webhoteller for 14kr/md - er det så unfair? Det handler om prisstruktur, ikke om Let's Encrypt.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Thomsen:

Det er vist nok ikke gratis alle steder, f.eks. hos Unoeuro hvor man skal betale 1,25 euro pr. måned for at få HTTPS beskyttelse. Har I gratis Let's Encrypt understøttet som indbygget i alle jeres webhoteller?

Vi har gratis Let's Encrypt på alle webhoteller ja :-) Dog virker vores implementering nok lidt anderledes end nogle af vores konkollegaer har. Vi har en liste i vores interne system som vi fortæller skal have SSL, og så får de automatisk det, hvor en række andre cPanel udbydere har lavet Let's Encrypt tilgængeligt i deres kontrolpanel (De har bare købt et plugin https://letsencrypt-for-cpanel.com/ )

Men hey, vi alle har forskellige implementeringer, og de alle virker ^_^

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Jeg svarede i henhold til prisen på et indlæg fra en anden i tråden:

citat: Det er vist nok ikke gratis alle steder, f.eks. hos Unoeuro hvor man skal betale 1,25 euro pr. måned for at få HTTPS beskyttelse. Har I gratis Let's Encrypt understøttet som indbygget i alle jeres webhoteller? citat slut

Så måske du skulle læse hele tråden i stedet for kun det der passer i dit eget kram :)

I min verden, både som person og forretningsmæssigt, hjælper det intet at andre smider penge i at udvikle og tilbyde gratis SSL, når nogle  udbydere så forlanger penge for at man i det hele taget kan installere et SSL, helt forkert forretningspolitik, set med mine øjne.

De laver den slags projekter for at gøre nettet mere sikkert for alle, hvilket firmaer (som f.eks. UnoEuro) der så forlanger penge for overhovedet at kunne installere et SSL ødelægger, den slags tiltag er lavet for brugerne af internettet og støttes af store multinationale selskaber for at gøre sikkerheden bedre for både website ejerne og brugerne, men initiativet ødelægges af sådan nogle som jer, som straks finder et hul til at tjene penge på andres initiativ og andres arbejde, desværre.

Beklager, men det er min klokkeklare mening.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Kim, du udtaler dig om ting du ikke ved noget om - så bør du ikke udtale dig. Udtal dig om din egen virksomhed.

UnoEuro's HTTPS-beskyttelse har altid kostet 1 EUR/md., det er ikke noget der er ændret på. Vi kunne også hæve prisen på alle vores webhotelpakker med 1 EUR/md og tilbyde SSL på dem, men i stedet har vi gjort dette. Let's Encrypt fjerner bare prisen for et SSL-Certifikat - og det støtter vi op omkring.

Jeg skal nok fraholde mig fra at kommentere på dine priser og produkter.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Tom

Tom Sommer:
Kim, du udtaler dig om ting du ikke ved noget om - så bør du ikke udtale dig. Udtal dig om din egen virksomhed.

Jeg udtaler mig generelt og mener uanset om det er noget i altid har gjort (det gør det jo ikke bedre) at det er forkert at hindre større sikkerhed på nettet er en fejl disponering, både overfor brugerne og overfor website ejerne.

Jeg kender ikke andre herhjemme, der forlanger penge for at man i det hele taget kan installere et SSL på et hotel man har købt og betalt for, der er ikke nogen ekstra udgifter på server siden for hosting udbyderen, om kunden kan eller ikke kan installere et SSL.

Vi sælger også helt almindelige SSL certifikater, men anbefaler vores brugere det gratis, da det er fuldt dækkende.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)