Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan underbo standse altanprojekt?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Noter dog, at jeg ikke tror ejerforeningens bestyrelse alene kan give samtykket pva ejerforeningen. Der kræver nok kvalificeret flertals samtykke, da det jo trods alt er en ændring af ejendommens ydre. Men måske kun simpelt flertal, pga. hovedparten af lejlighederne jo har altan og det jo er ret vilkårlig, hvem der har og hvem der ikke har - ud fra hvem der havde råd og ønske herom, da altanprojektet blev gennemført

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Ved påbudt stilladsarbejde kan bygherre søge om midlertidig råderet over naboens grundareal. Ansøgningen sker til kommunen og bliver denne godkendt, skal naboen efterleve påbudet.  

Jeg er i øvrigt ked af nogle af de yderst dumsmarte og ubegavede svar om at spilde andres tid! Som jeg er orienteret, så er det frivilligt at læse samt besvare trådene på denne platform. Herunder finder jeg denne tråd som væsentlig mere seriøs end mange af de andre tråde herinde. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Totalt latterligt at en underbo stiller sig på bagbenene i en sag som denne.

Det er ene og alene for ham et spørgsmål om at chikanere og hævde sig. Intet andet. Enhver god nabo havde selvfølgelig sagt ok for dette.

På spørgsmålet om kompensation, så synes jegdet er langt ude, som danskere i dag vil kompenseres økonomisk for alt muligt. Vi nærmer os snart amerikanske tilstande. Hvordan pokker kan en økonomisk kompensation berige dit liv, når du i forvejen har alting - og blot mister lidt udsigt fra dit hjem i et par uger eller må døje med lidt problemer i forbindelse med en renovation af egen bolig, som du endda selv har besluttet og bestilt etc. (sidste bare et eksempel).

Jeg havde ikke tilbudt ham en rød reje. Tværtimod havde jeg bedt stillads firmaet om at sikre stilladset bedre med bolte i muren og så havde jeg endda sørget for at få pakket lige netop hans lejlighed ind i beskyttelse, så han overhovedet ikke kunne se ud i 3 uger.

Ufatteligt at man kan være så smålig at man ikke kan tage lidt gener for at hjælpe andre.

Jeg bliver simpelthen så vred over den måde folk agerer på. Det koster intet at være hjælpsom og imødekommende og man kan da kun få et bedre naboskab ud af det. Måske har han en dag brug for overboens hjælp til noget - så skal han kompensere dem næste gang?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Super kommentar flemming ;-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Københavns kommune har oprindeligt givet tilladelse til altanerne til ejerforeningen. Spørg ejerforeningen eller teknisk forvaltning om en kopi af den oprindelige tilladelse og se hvad der står i den. Som andre også har påpeget, virket det besynderligt at skulle støtte på en anden altan. Normalt fæster man altanen med bolte direkte i væggen. 

Andelsboligrådgivning

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Folmann:

Københavns kommune har oprindeligt givet tilladelse til altanerne til ejerforeningen. Spørg ejerforeningen eller teknisk forvaltning om en kopi af den oprindelige tilladelse og se hvad der står i den. Som andre også har påpeget, virket det besynderligt at skulle støtte på en anden altan. Normalt fæster man altanen med bolte direkte i væggen. 

Andelsboligrådgivning

Det er ikke altanen, men stilladset der skal støtte oå underboens altan, mens der arbejdes.

En væsentlig forskel!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, se vedtægter og det må foreningen/administrator tage sig af. Normalt kan en ejer ikke modsætte sig arbejder på ejendommen.

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)