Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan underbo standse altanprojekt?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

AprilStormPhoto:
Lidt off topic, men der er ikke nogen i Danmark der er undtaget fra grundloven :)

 

Sikke da nogen vrøvl.

SKAT, Fødevarenstyrelsen, samt arbejdstilsynet har mere eller mindre fri adgang til din bolig! 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Jesper_nl:

Tåbelig underbo?

Overboen har haft muligheden for en altan, men gad ikke!

Den tidligere overbo, ikke den nuværende. Så jo, tåbelig. 3 uger med en lettere lukket antal i en periode hvor der alligevel er halvkølig, det skulle man tro de fleste ville kunne overleve.

LinePedersen:
men min lejlighed har desværre ikke, da den tidligere ejer ikke ønskede at indgå i projektet i sin tid. 

Fuldstændig ligegyldig om det er den nuværende eller tidligere ejer!

Hvis du køber fast ejendom køber du også tidligere ejeres "tåbelige" beslutninger, hvilket prisen jo gerne skulle afspejle!

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du skriver ellers at staten er undtaget grundloven i dit indlæg.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jesper_nl:

Tåbelig underbo?

Overboen har haft muligheden for en altan, men gad ikke! Og nu er underboen så tåbelig fordi de skal have inddraget sin altan i 3 uger (hvilket sikkert er et best-case scenarie)

Personligt havde jeg heller ikke gået med til det uden passende kompensation

 

Ja tåbelig underbo, Det handler da vist mere om at de ikke gider have en altan der skygger for dem.  Gud for latterligt at ville have kompensation for to stiladsben der står på ens altan i 3 uger.  hvem snakker overhoved om at deres altan skal inddrages så de ikke kan bruge den! 

Cookie - John Hannover:

Holder med om emsig underbo der ikke ved hvad godt naboskab er. Forstår måske ikke det skal tage 3 uger der kræver stillads dog. Hvis det er lejerboliger vil jeg mene selskabet bag har ret til at inddrage altanen midlertidigt - er det ejerlejligheder - så tror jeg den er vanskeligere - Kan han ikke bestikkes med en god flaske cognac den sure underbo?

Du/I har ret, proportionerne skal selvfølgelig matches! 

Og jeg antager måske mere inddragelse af altan en der reelt er tale om, men det gætter vi jo begge på?

 

Enig med man nok skal prøve om lidt "kompensation" ikke hjælper, alt afhængig af hvor indskrænkende projektet er

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

AprilStormPhoto:

du skriver ellers at staten er undtaget grundloven i dit indlæg.

Sorry to say, men det skriver jeg BESTEMT IKKE.

 

Gentager gerne;

Der er bestemt ikke nogen som er undtaget fra grundloven! Men det skriver jeg heller ikke, jeg refererer til 2 specifikke paragraffer i grundloven som dækker begreberne "boligens og ejendomsrettens ukrænkelighed"

 

Staten har andre rettigheder (ikke fritagelser) iflg. grundloven vedrørende disse begreber.

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på min telefon, så min citat funktion stinker, men prøv at læse dit første indlæg i tråden igen.

Og til Ravn, der er ikke nogen der kan tiltvinge sig adgang til din bolig eller andet uden en kendelse fra en dommer. Selvfølgelig er der undtagelser, men det du har jo stadig fået krænket dine rettigheder, hvis f.eks. politi eller skat eller hvem det måtte være trænger ind i din bolig og ikke kan få efterbevilget adgangen af en dommer. Ergo er der ingen der er undtaget grundloven.

Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle, 

Tak for jeres interesse og svar. 

Vi synes ikke vores underbo er tåbelig - vi forstår da hans situation. Det er ikke hans skyld, men ej heller vores. Og ja, vi køber jo lejligheden uden altan. 

Vi tilbyder naturligvis en rigtig god kompensation, da den altan betyder så ubeskriveligt meget for os. Vi håber han vil møde os på den måde og vi kan komme i mål. Typisk mener jeg ikke konflikt på sigt løses optimalt med eskalering til bestyrelse eller boligadvokat,  så vores appel vil fokusere på en kompensation, han synes er fair så alle får en fornuftig løsning. 

Men det er selvfølgelig lidt trist og frustrerende, at skulle afhænge af andres good will, og håber han vil se situationen fra vores side, og om han selv ville være foruden sin altan. 

Vh/Line

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Line

Når nu du er forstående overfor din underbo og vil kompensere ham godt, hvad er det så lige du vil have os til at hjælpe dig med, udover at spilde vores tid?   

I øvrigt anbefalede jeg dig at spørge en boligadvokat om dine rettigheder, så du ved hvordan juraen er i sagen, det kan man da vist på ingen måde kalde en eskalering af sagen at du er vel informeret! 

Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, 

Det er ikke intention at spilde din, eller andres tid. Det jeg håbede på var at der var en herinde der havde viden eller erfaring med lignende sag. 

Det er jo super, at man kan få input omkring spørgsmål, hvilket jeg også har fået. Havde bl.a. ikke tænkt på en boligadvokat forinden. 

Det jeg mener er, at vi overfor underbo ikke vil involvere boligadvokat med mindre absolut uundgåeligt. Men som der foreslås tilbyde en kompensation, og se om det ikke kan løse problemet. Men jo, absolut kan vi få input fra en boligadvokat sideløbende. 

Tak til jer alle. 

Vh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke undersøgt spørgsmålet - men min vurdering er, at underboen må tåle en kort tids byggeproces - også selv om stillads læner op af hans altan i perioden, når du har fået ejerforeningens samtykke, og det som her ikke er tale om forskelsbehandling / chikane eller lignende.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)