Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedgradering af medarbejders løn og opgaver

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske synes du, at det er træls og besværligt, men ansvaret er dit. Du har ansat vedkommende til opgaven og ikke Hjort dit arbejde godt nok - måtte det være vedrørende kvalifikationer, eller oplæring. Så enten fjerner du medarbejderen fra posten og tager omkostningen, eller opkvalificerer ham. Begge dele koster, men den ligger sgu helt på dine skuldre.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis funktionæren har 3 mdr's opsigelse nu, er det jo et længerevarende ansættelsesforhold, og så forstår jeg ikke begrundelsen med at han ikke er dygtig nok, - eftersom du jo må have set det for længe siden, og der opsagt ham igen.
Hvis prøveperioden først lige er overstået, vil opsigelsesfristen være 1 md.

Jeg kan ikke huske hvornår det bliver 3 mdr, men mener at det sker efter mere end 1 års ansættelse.

Så det kan være, at du faktisk kun har 1 md, opsigelse på medarbejderen, hvilket kan hjælpe på din økonomiske situation.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:

Hvis funktionæren har 3 mdr's opsigelse nu, er det jo et længerevarende ansættelsesforhold, og så forstår jeg ikke begrundelsen med at han ikke er dygtig nok, - eftersom du jo må have set det for længe siden, og der opsagt ham igen.
Hvis prøveperioden først lige er overstået, vil opsigelsesfristen være 1 md.

Jeg kan ikke huske hvornår det bliver 3 mdr, men mener at det sker efter mere end 1 års ansættelse.

Så det kan være, at du faktisk kun har 1 md, opsigelse på medarbejderen, hvilket kan hjælpe på din økonomiske situation.

Man har 3 måneders opsigelse efter 6 måneders ansættelse ifølge funktionærloven.
Hvis du læser trådstarters indlæg igen vil du se at der er tale om en menig medarbejder der er blevet forfremmet til bestyrer, hvorfor 6 måneders reglen nemt rammes. 
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)