Hej alle, jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde svar, håber I kan hjælpe. Jeg har en medarbejder, som ikke lever op til sine arbejdsopgaver, han er bestyrer. Jeg ønsker at "nedgradere" medarbejderen til almindelig medarbejder igen, da det vist bliver lidt for dyrt med en opsigelse og medarbejderen godt vil kunne håndtere de mindre krævende opgaver. Dog skal han så have en anden titel og gå ned i løn. Hvordan foregår det? Kan jeg ændre i løn, titel og arbejdsopgaver, som jeg ønsker med fx en måneds varsel? Medarbejderen er funktionæransat og ovre sin prøvetid, så min vil være tre måneder, hvilket jeg pt ikke har råd til, da jeg så vil skulle ansætte en anden til opgaverne og betale dobbelt løn. På forhånd tak! |
Der skal en accept til fra medarbejders side, og vedkommende kan kræve en opsigelse med den gældende varsel og opsigelsesperiode.
Hvis medarbejderen accepterer ændring i løn, ansættelsesforhold/timer og titel skal der laves en ny kontrakt på det.
Pas på - det kan, med rette, blive en dyr affære at gøre den slags uden accept fra medarbejderen.
Hans/hendes fagforening vil elske sådan en sag!
Dialog er vejen frem.