hejsa - jeg har fået mine første salg igennem på min webshop, og skal nu ha det bogført i dinero. Jeg har ikke pro endnu da jeg lige skal ha lidt penge på kistebunden inden jeg tager flere udgifter ind og derfor heller ingen integration eller chat :)
Nu står jeg som sagt og skal lave den første faktura, men hvordan gøres dette rigtigt? Skal jeg oprette hver enkelt person som en privatperson, eller er det nok bare at skrive ordrenummeret i "vælg kontakt". Hvis jeg bare skriver ordrenummeret kan jeg ikke vælge faktura er betalt, og den står som standard som netto 8 dage.
Ligeledes har jeg givet nogle procenter i rabat - er det muligt at få det med på fakturaen, eller skal jeg bare bogføre det beløb jeg har solgt for efter rabatten...
Den jeg vil ligge op til er at du opretter én kunde som du kan kalde "Webshop salg".
Nu printer du alle dine fakturaer ud fra webshoppen, lægger dem sammen (både fysisk og hvor mange penge det drejer sig om), og så taster du beløbet ind på fakturaen i en linje, og skriver hvilken periode fakturaen dækker.
Så printer du fakturaen, og hæfter alle dine webshopfakturaer sammen med den nye faktura fra Dinero.
Når du har gjort det et par gange kan du begynde at holde det digitalt, men til at starte med har jeg god erfaring med at folk printer det ud og har ved det fysisk :-)
Personligt ville jeg lave integration mellem webshopppen og dinero. Dermed har du alle fak. i dinero. det gør det meget mere objektiv, og noget mere lige til når du skal styre din virksomhed økonomiske. herunder bank afstemning ect.
omkostninger til en sådan integration er ikke særlig store, og tid er penge, og papir koster også lidt.
Jeg opretter alle mine faktura med hver enkelt kunde som privatperson. Jeg har også kun et par ordre om dagen, så det genere ikke mig.
Når fakturaen senere skal registreres som betalte, syntes jeg det er nemt at spotte den enkelte faktura udfra kundens navn, når der er en lang liste af faktura.
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer