Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fysioterapeut

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har pt. to jobs, et fuldtidsarbejde til dagligt fra 8-16 og et timelønnet weekendarbejde. I forbindelse med mit weekend arbejde er jeg kommet til skade med ryggen og bliver derfor nød til at gå til fysioterapeut hvilket betyder at jeg ikke er i stand til at opretholde mit arbejde i den periode indtil min ryg er i orden igen. 

Spørgsmål nummer 1: Kan jeg blive fyret fra mit timelønnede weekendarbejde for ikke at kunne arbejde de næste 1,5 - 2 måneder på grund af en skade jeg har fået mens jeg har arbejdet for dem? Kan desværre ikke rigtigt dokumentere at skaden er sket der.

Spørgsmål nummer 2: Mine fysioterapeut tider ligger desværre mellem 8-16 altså inden for min arbejdstid på mit fuldtidsarbejde. Hvordan er reglerne for at få fri til at tage til fysioterapeut? Skal jeg selv betale denne i form af afspadsering eller giver det lovligt fri?

Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Uden at kunne dokumentere at det er en arbejdsskade er det jo svært at bruge til noget overfor pt 1. Du og din læge bør i høj grad sætte ind på at sandsynliggøre tilstrækkeligt, HVIS det er en arbejdsskade, for arbejdsgiveren skal være arbejdsskadeforsikring og der vil du kunne få dækning

2: Nej udgangspunktet er, at du ikke kan få fri med løn for at gå til læge og tandlæge i arbejdstiden - Du må se hvad du kan få OK til, og du skal i alle fald også have lov til at gå fast til læge i arbejdstiden, også uden løn. Det bør dog altid kunne aftales

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)