Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en ven der arbejder som restauratør, han har en fest der bliver afmeldt 9 dage før, kunden har betalt et depositum som hun kræver tilbage. Eftersom han har brugt tid på møder ang festen, indkøbt servietter, lys mad osv. Kan hun så kræve det fulde beløb tilbage ( depositummet)? 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der ikke svares på uden at vide hvad aftalen er. Normalt er depositum jo for at sikre betaling - og ikke som sådan forskud eller afbestillingsgebyr, men det vil afhænge helt af, hvad der er aftalt (gerne i skriftlig aftale) ved betaling af depositum

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man bestiller en fest og der er aftalt en pris, så har din ven ret til aftalt pris - den besparelse, som han har haft ved at festen ikke holdes.

Hans besparelse er at servietter, lys, mad formentlig kan bruges til andre arrangementer. Dvs. som udgangspunkt går man nok ud fra, at det kun er fortjeneste, som han har krav på. Hvis der er tvist om hvad fortjenesten udgør, så tager man udgangspunkt i sædvanlig avance ved sådanne arrangementer.

Det beløb, som man kommer frem til, modregnes så i depositummet - og i nogle gange, kan man endnu ud over depositummet udskrive en regning til kunden.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:

Hej