Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdisættelse af Idékoncept

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vi er nogen partnere der er ved at opstarte virksomhed sammen. Jeg har som bygningskonstruktør udviklet et idékoncept hvor vi skal opføre typehuse til konkurrencedygtige priser. Vi skal bygge med præfabelementer som de gør i USA, og bygge til langt billigere priser end konkurrenterne. Der er ved at blive udarbejdet en forretningsplan til virksomheden.

Er der nogen der ved hvordan man værdisætter et sådant koncept?

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det er umiddelbart rigtig svært at værdisætte noget som stadig kun er på idépaln. Som udgangspunkt er ideen ikke meget værd før den er blevet eksekveret.

Men du kan starte med at undersøge statistikker inden for branchen og så omregne dem ud fra dit koncept. Eventuelt kan du tage kontakt til målgruppen for at få et proof-of-concept.  

Mvh.
Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg er helt enig med Tobias, og vil endda gå så vidt som til at sige at konceptet i sig selv kan værdiansættes til 0 kr. 

Værdien kommer først i det øjeblik der er nogen andre der er villige til at betale penge for noget i kan levere, eller lover at kunne levere.

Dermed ikke sagt at det arbejde der er lavet er spildt, det er helt nødvendigt for at nå til målet - men på det nuværende stadie har det bare ingen værdi for andre end jer selv.

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan måske lave et regnestykke hvor du finder differencen (i tjente kroner og øre) imellem et typisk typehus og dit typehus, dernæst ganger denne difference op med de forventede antal kunder det første år.

Den værdi du kommer frem til kan man godt argumentere for repræsentere 'værdien' af din ide.

Du kan naturligvis ikke realisere denne værdi før implementeringen af ideen er gjort og kunder rent faktisk har betalt for konceptet. 

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Von Lindhardt:

Hejsa.

Vi er nogen partnere der er ved at opstarte virksomhed sammen. Jeg har som bygningskonstruktør udviklet et idékoncept hvor vi skal opføre typehuse til konkurrencedygtige priser. Vi skal bygge med præfabelementer som de gør i USA, og bygge til langt billigere priser end konkurrenterne. Der er ved at blive udarbejdet en forretningsplan til virksomheden.

Er der nogen der ved hvordan man værdisætter et sådant koncept?

 

Hej alle sammen.

 

Mange tak for jeres feedback og kommentarer. Vil lige til føje at jeg har kontakt med en advokat der mener han kan værdisætte forretningsideen/konceptet for os.

Jeg har været inde og kigge på konjunkturanalyse fra Dansk byggeri, og der skal bygges 4000 enfamiliehuse i både 2016 og 2017.

Det produkt vi kommer med er meget konkurrencedygtigt. Som referencehus har vi udarbejdet en kalkulation på et 8x14 meter byggeri. 114 kvm i alt. (Den størrelse har Huskompaniet og Eurodanhuse til en pris på henholdsvis 1.25 og 1.27 mill). Jeg har udarbejdet en analyse med nogle kommende bygherrer hvor det viste sig at de ikke ønskede et billigere byggeri, men mere med i prisen. Så vi tilbyder et hus på 114 kvm. som er energiplushus med solenergi, haveanlæg m.m. med i prisen til 1.23 mill. Samtidig er ydervægskonstruktionen tyndere så man opnår en bedre pladsudnyttelse på de 114 kvm. Omkring 10 kvm. mere gulvareal i forhold til et traditionelt byggeri med mursten som både formur og bagmur i henhold til bygningsreglementet 2020 Energiklasse A.

Kalkulationen har et dækningsbidrag på 15 % stadigvæk og Konceptet er ikke nyt men findes i andre lande. Vi har indgået et samarbejde med Europas største producent som vil ind på det nordiske markedet. Altså vi snakker om mulige rettigheder til Danmark, Sverige, Norge og Finland.

 

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg kan ikke sende dig en privat besked da du har slået funktionen fra

 

Hilsen

Thomas

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg kan ikke sende dig en privat besked da du har slået funktionen fra

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg har hjulpet en del nystartede virksomheder med at finde kapital. Her er det altid en kæmpe diskussion omkring værdiansættelse. Men jeg vil da gerne dele den viden jeg har med dig.

Så du er velkommen til at ringe til mig på 28 72 34 11

Mvh.

Morten Refsgaard

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Von Lindhardt:

Hejsa.

Jeg kan ikke sende dig en privat besked da du har slået funktionen fra

Måske du har en add-blocker installeret? Den fjerner nemlig send-besked-knappen Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)