Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til hjemmeside og hjælp til css/custom code

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så småt ved at sætte min nye hjemmeside op og bruger sparkling theme.

Siden ligger her: https://www.zorbas.se/new-website/ og jeg vil gerne have udvidet den blå jumbotron så den fylder hele højre og venstre side ligesom på zorbas.dk. Hvordan kan det lade sig gøre?

Samtidigt tænker jeg at jeg gerne vil lægge menuer ind som ligger på venstre side ligesom på zorbas.dk.

Håber at der er nogle der kan hjælpe og som også har nogle gode ideer.

vh. Lefteris

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der kan hjælpe her og give ideer?

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt så ligetil, da de to sider er bygget op lidt forskelligt. Den nye har en "container" med bredde på 1170px, som begrænser, at du bare kan få din jumbotron til at gå helt ud til siderne. På Zorbas er det bygget lidt anderledes på med "sections". Den øverste section med slideren har en blå baggrund, så det ser ud til, at den går helt ud til siden, selvom selve slideren kun er 960px bred og centreret. 

Så det to forskellige layouts. Og slideren på Zorbas er ikke en jumbotron lige som på din nye. 

Hvis det er noget, du har brug for yderligere hjælp til, kan du skrive til mig på kontakt@jessenmedia.dk

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Well.. Det bliver lidt svært at "kopiere" det udseende, da indholdet ikke rigtig er bygget op til at have det udseende.

F.eks. den blå boks du vil have hele vejen hen over skærmen, er inde i en del <div>'s hvor det ville være ret svært at få den til at fylde hele bredden af skærmen uden at ændre i html'en. For at få det til at virke optimalt, skal du helst have din jumbotron ud og ligge før <div class="container main-content-area"> Men jeg ved ikke om det er muligt i det tema, eller man skal ind og gøre det i kilde koden.

Det er lidt det samme princip med menuerne, der ville skulle ændres en del i HTML, før du kan begynde at lege med CSS.

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til kodning osv, men du kan selvfølgelig hardcode det ind i template filerne, men hvis jeg var dig ville jeg nok finde et tema der var lidt tættere på det du gerne vil have, og så arbejde ud fra det. :)

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ok. tak for svaret. Jeg kender lidt tid kodning men det er ikke ret meget. Jeg kan lave lidt ændringer i css for at få det til at passe med højde bredde osv. Men når det gælder mere avanceret er jeg ikke så rutineret. Så jeg ved ikke helt præcis hvordan jeg skulle få min jumbotron ti lat ligge før <div class="container main-content-area"> men jeg kunne forstille mig at den ligge i en af pgp filerne? Ville du skrive det i steps til mig?

Ja, det ville nok være nemmere at finde et andet tema, jeg synes bare at man ikke får så meget med i de gratis temaer men lige i dette tema får man nogle premium features. Kender du en gratis tema hvor man fx. får de ting jeg har på zorbas.dk? (boks der går helt ud med video og tekst, 3 bokse/servicebar hvor man kan have pakketilbud, menu med ikoner samt sidemenu/left navigation, billede ogvideogallery med kategorier) ?

Jeg har kigget lidt på enfold. Det koster, men det er vel pengene værd og kan bruges til det jeg vil? 

Det der er ærgeligt er at jeg både har zorbas.dk og .se og skal derfor købe to licenser af enfold.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)