Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside kontrakt

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg får min hjemmeside lavet af en gut, men hvis nu der skulle ske en fejl eller andet, vil jeg gerne have lidt sikkerhed.
Men det er min første gang, jeg køber en hjemmeside.

Hvad kan jeg skrive i en kontrakt, som vil være fair for os begge og sikrest?
Evt. et skabelon el.lign.

Tak på forhånd!

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver, 

Jeg vil anbefale dig at bede din leverandør udforme aftalen. Det du skal være opmærksom på er leveringstid og sanktioner, hvis ikke den overholdes, hvad skal siden kunne, pris m.v. 

Grunden til, at det er en fordel for dig at lade leverandøren udforme aftalen er, at hvis der er punkter, hvorved der kan stilles spørgsmålstegn om , hvad der menes, sker det ofte, at det falder ud til modpartens fordel. 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du gerne sikre dig imod?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oliver,
Din udbyder bør lave en kontrakt / ordrebekræftelse hvori der står
hvad i har talt om, og blevet enige om hvad hjemmesiden skal indeholde, funktioner
sider, undersider, opbygning, osv. osv.

Derudover bør der stå om feks. der er aftale om 
- Hosting / domæne / eller aftalt pris på fremtidig drift af hjemmesiden.
- Support aftaler / pakker
- Leveringstidspunkt(er) / deadlines
- Depositum eller andre betalings aftaler (frister)
- Fremtidige rettelser efter deadlines, priser, udvidelser, Pro features osv. osv.
- Og ellers handelsbetingelser fra udbyders side.
- Fortrydelsesret

Husk når man laver en hjemmeside, er der forventninger, som gælder begge veje.
Altså hvis du f.eks. ikke leverer materiale ifht. tidsfrister, kan siden jo ikke blive færdig,
som evt. aftalt, så det er vigtigt at i afstemmer i forhold til hinandens forventninger om, hvornår siden som udgangspunkt er færdig, for helt færdig bliver man stort set aldrig når man har en hjemmeside.
(løbende opdateringer, eller nyheder osv.)

Men en ordrebekræftelse synes jeg du skal sørge for at få, jeg sender altid en bekræftelse til mine
kunder, og er der noget de er i tvivl om, eller have rettet, skriver jeg altid at de skal rette henvendelse ASAP, så evt. misforståelser bliver elimineret øjeblikkeligt.
Så er begge parter godt dækket ind, for i bund og grund er en hjemmeside opgave et samarbejde 
imellem kunde og udbyder, så alle parter bliver tilfreds.

Håber du kan bruge ovenstående som en lille hjælp.
De bedste hilsener

Per Eckert

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver 

Det er meget vigtigt at du og din udvikler får hinanden på papir i forbindelse med samarbejdet. Både i forhold til de resurser og indhold som er en del af selve udarbejdelsen, men også i forhold til reklamation og efterfølgende opståede situationer. 

Hvis din leverandør selv er ny i faget, vil det også være i hans interesse at få sådanne formalia på plads. 

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Mange tak for de gode og fyldige svar :)

Status er indtil videre:
Har spurgt ham om hans handelsbettingelser, men det eneste han rigtig siger er, at jeg kan vente med at betale til siden er færdig, og jeg ville modtage en kvittering på hjemmesiden. Har vist ham en powerpoint med alle mine krav, og han siger, at han har en ret god ide om, hvor jeg vil hen med det.

Han siger to ugers leveringstid fra dags dato. (Hvis aftalen self. kommer i hus i dag)
Udover det har han skrevet dette:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvis der opstår problemer undervejs, får i naturligvis pengene tilbage medmindre andet aftales.
Men hvis det sker efterfølgende, så vil jeg gerne undersøge sagen.
Men jeg kan umuligt garantere at det kan repereres, dog har jeg aldrig oplevet dette i alle mine 3 år.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han virker lidt semi-ny indenfor faget, men hans produkter hidtil er tilstrækkelige, og vores budget er ikke tårnhøjt, da vi er en nyopstartet virksomhed, så vi er tilfredse.

-------
Hvis jeg bare får det på skrift, at vi får alle rettighederne til siden efter handlen og produktet skal være færdigt indenfor to uger med de fremviste krav af køber, ellers vil handlen blive afbrudt, og pengene sendt retur.

Sælger skal stå til gratis sparring/hjælp, hvis der evt. skulle opstå tekniske fejl på siden. Kan dette ikke fikses af sælger, vil køber få det fulde beløb tilbage.
-------

Er jeg så good2go? Og endnu engang tak for hjælpen (Y) (Y)

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

OBS: Domæne og server/hosting medfølger hellere ikke i salget.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får fornemmelsen af at du kræver alt for meget opgavens størrelse/pris taget i betragtning. - Du kan ikke både kræve at en hjemmeside skal løses til et lavt budget samtidig med at udvikleren skal stå gratis til rådighed hvis der skal fikses bugs eller andet.

I det her tilfælde ville jeg tilføje en uges test efter de to ugers udvikling.. Her vil det være dit ansvar at teste at løsningen lever op til dine krav, og evt. få rapporteret fejl som udvikleren løser som en del af prisen. - Hvis du efter denne uge er tilfreds med resultatet, betaler du regningen og så er opgaven lukket.

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, lyder meget fornuftigt :)
Mange tak!

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det egentligt ikke lidt ligemeget med kontrakt, taget opgavens størrelse i betragtning, hvis jeg først betaler pengene efter jeg har modtaget hjemmesiden, og checket op på alt?

Har oplysninger på ham, hvis han skulle snyde mig, men når jeg sidder her og skriver kontrakten, føler jeg bare det er lidt overflødigt og ubrugbart, haha...

Føles lidt ligesom at skrive kontrakt på at sælge et stykke tøj

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)