Hvis det skal kunne lade sig gøre, vil jeg tro, at du først skal linke internt til din egen side, når der bliver klikket på samarbejdspartnerens link, og fra den interne side skal du lave en automatisk viderestilling (redirect) til din partners side.
På den måde kan du lave et Mål (dvs. indsætte mål-koden) på den interne side. Så ved du, at en bruger har klikket sig ind på en samarbejdspartners side. Du kan også lave en intern side for hver partner, og sættte et mål op for hver partner, så du kan tælle dem individuelt.
Det var bare lige min tanke. For linker du direkte til en partnerside, så kan man ikke registrere, når målet er nået på din Analytics konto.
Mvh Jakob
Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:
Forkert det Jakob siger, det kan man ikke rigtig. Forklaring følger.
Går ud fra du vil lave et server redirect, og ikke redirect med HTML. Derfor vil dette aldrig fungere, da Google Analytics aldrig vil nå at registrere et hit på siden, da des JS ikke bliver loaded. Laves det med HTML er det bare bad practive og unødvendig ventetid for brugeren.
Du kan tracke kliks i Analytics ved at bruge event tracking. Læs her