Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måling af klik i analytics til udgående hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg ønsker at sætte et mål i min google analytics, til hver gang en besøgende trykker videre til en samarbejdes partner.

Hvordan gør jeg lige det? :)

Mvh Anders Vajhøj

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvis det skal kunne lade sig gøre, vil jeg tro, at du først skal linke internt til din egen side, når der bliver klikket på samarbejdspartnerens link, og fra den interne side skal du lave en automatisk viderestilling (redirect) til din partners side.

På den måde kan du lave et Mål (dvs. indsætte mål-koden) på den interne side. Så ved du, at en bruger har klikket sig ind på en samarbejdspartners side. Du kan også lave en intern side for hver partner, og sættte et mål op for hver partner, så du kan tælle dem individuelt.

Det var bare lige min tanke. For linker du direkte til en partnerside, så kan man ikke registrere, når målet er nået på din Analytics konto.

Mvh Jakob 

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 92
Fra  Youfront Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Forkert det Jakob siger, det kan man ikke rigtig. Forklaring følger.

Går ud fra du vil lave et server redirect, og ikke redirect med HTML. Derfor vil dette aldrig fungere, da Google Analytics aldrig vil nå at registrere et hit på siden, da des JS ikke bliver loaded. Laves det med HTML er det bare bad practive og unødvendig ventetid for brugeren.

Du kan tracke kliks i Analytics ved at bruge event tracking. Læs her

Udvikler ved Youfront webbureau.

Specialist i User Experience, konvertering, udvikling og SEO.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakobi - Hjælp til hjemmesider:
Det var bare lige min tanke. For linker du direkte til en partnerside, så kan man ikke registrere, når målet er nået på din Analytics konto.

Jo, det kan man godt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - hvis Event tracking kan bruges, er det jo selvfølgelig det, man skal bruge:)

(min idé var at lave et redirect med JS fra den interne side til partnersiden efter Google Analytics koden var registreret..)

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør jeg det i praktisk?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders V:
Hvordan gør jeg det i praktisk?

Du følger det link du fik af Anders Søgaard:

Anders Søgaard:
Du kan tracke kliks i Analytics ved at bruge event tracking. Læs her

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg ikke synes den guide er særlig brugervenlig.

Skal jeg indsætte det her?


_trackEvent(category, action, opt_label, opt_value, opt_noninteraction)

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 92
Fra  Youfront Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders V:

Må indrømme jeg ikke synes den guide er særlig brugervenlig.

Skal jeg indsætte det her?


_trackEvent(category, action, opt_label, opt_value, opt_noninteraction)

Hej Anders,

Nej du skal ikke bare indsætte det der.

Felterne skal udfyldes, og indsættes på et onclick event på dine links. Evt. kontakt en udvikler.

Udvikler ved Youfront webbureau.

Specialist i User Experience, konvertering, udvikling og SEO.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)