Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har i overvejet udløbne patenter

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tit at folk kæmper en kamp for at få enerettigheder til et marked, der viser sig ikke at opstå. Men patent rettighederne gælder, mig bekendt, typisk 20 år. Herefter kan alle producere varen og sælge den.

Hvis jeg gætter på at der i perioden 1900 - 1996 er taget over 10mio patenter, så vil der selv ved en lille andel stadig brugbare patenter, være gode ideer at finde.

Jeg har set en Pogue carburator fra 1933 der fik en stor flyder bil til at køre 40km på 0,4 liter (tror det var ethanol)

Eller hvad med alu solver, loddetin, en metal legering der i pulverform siges at producerer hydrogen/oxygen gas uden brug af electricitet. Blev testet i 7 år uden det ændrede form.

Hvad med TPU, et free energy device der gives frit i 2017 (men kommer det på markedet?) og kan ses på youtube

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror de fleste af de patenter er gået i glemmebogen fordi de enten ikke virker, eller potentialet i dem ikke gør dem cost effective. Jeg googlede tpu'en og det ligner mest af alt et scam alá Leedskalnins magnetisme tryllerier. Der forskes for milliarder hvert år i både energikilder og fremdrift af køretøjer, så hvis der er nogle af de her gamle ideer der har noget som helst potentiale, så er der nok nogen der sidder og kigger på dem et eller andet sted.

Den med karburatoren ligner slet og ret svindel, jeg tror folk i tidens løb har fået nogle patenter igennem uden at der er blevet kigget særligt meget på ansøgningen. Det lader til at kriteriet dengang bare var at det skulle være noget nyt.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan jo ikke med 100% sikkerhed sige jeg har ret, men jeg tror altså ikke du har læst historien om Pogue, det lyder usandsynligt det skulle være et scam, den har været på markedet, og har været testet af de store motor firmaer der bekræfter den virker. Den blev ubrugelig da benzin firmaerne fandt ud af den ikke virkede når de blandede bly i benzin...men det bruger man jo ikke længere.

Læs selv historien, det er godt fundet på hvis det er et scam.

http://fuel-efficient-vehicles.org/energy-news/?page_id=986

Jeg ved ærlig talt ikke rigtig hvor meget sandhed der er i TPU projektet, har læst patentet fra Steven Mark ikke virker. Men der lavet mange modeller af vortex (TPU) der sammen med magneter giver strøm - men alt for lidt - jeg ved der er 6-8 firmaer der enten allerede sælger eller er klar til at sælge new energy produkter, så jeg er ikke i tvivl om at vi har teknologien.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,
Så har jeg fået kigget på Pogue historien. Givet at jeg ikke har læst alt hvad der er skrevet om ham på nettet, kan jeg kun se at der ikke rigtigt er nogen der har kunnet få den til virke. Han kunne få den til at køre 200 miles på en gallon benzin, det giver med lidt hurtig hovedregning 80 km pr liter, det lyder også lidt mere realistisk end de tal du angav. Men det skulle så have taget 10 minutter at accelerere til topfarten på 30 miles i timen. Jeg tror at hr Pogue havde formået at presse karburatoren helt ud til det yderste af dens potentiale kombineret med lidt brændstof økonomisk køreteknik, og det aldrig blev til mere end et gimmick. Historien om at der skulle være et stort cover up fra olieindustrien kan ikke beskrives som en myte, og jeg tror også ærligt talt at det er en klassisk amerikansk konspirationsteori.

Men som du selv nævner så virker den ikke med tilsætningssstoffer i benzinen, og der er vist ikke lavet en ny bil med karburator siden midten af 90'erne, så den er nok død og begravet.

Den der magnet vortex ligner altså også mest af alt et party trick.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Free energy maskiner er fup og svindel der primært sælges til godtroende fjolser der ikke har fulgt med i fysiktimen. Hvorefter køber ikke kan få maskinen til at virke og køber "teknisk support" fra sælgeren af maskinen til flere hundrede dollars i timen indtil de indser at de er blevet narret.

En god video om svindlere og bedragere: https://www.ted.com/talks/james_randi?language=da#t-955

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige sige at jeg IKKE nævnte de to eksempler som bevis for gamle patenter der virker, men som eksempel på patenter der kan findes og arbejdes videre med uden at bryde rettighederne. Indlægget skulle vise der er lavet ting vi har glemt eller ikke kender til der er frit tilgængelige, ikke et spørgsmål om at jeg forærer dig en skudsikker plan til noget jeg garanterer for. Du vil finde biler der kører på luft og biler der kører vha antenner og tusindvis af andre ting, men jeg har ikke læst alle patenter så ved ikke hvad folk finder.

Der er angivet i artiklen at bilen kørte 25,7 miles svarende til 40km på en pint ethanol svarende til 40cl. Dermed kørte bilen 40km/0,4L= 100km/literen - tror ikke mine tal er forkerte, men at du mener 80km/liter er realistisk men 100 ikke er, er din egen subjektive bedømmelse.

Der er massere af opfindelser der er døde og begravet selv om de er langt bedre end de løsninger der er på markedet, den er ikke til fri rådighed men vil du betale licens tror jeg godt jeg kan henvise til en motortype opfundet ca. 2006-2008 der kan skaleres til forskellige HK udgaver, men hvor 400HK udgaven lagt i en Mustang får den til at køre ca. 40km/L - kan en 80HK motor så presse en mindre bil op på 100km/L? Der er ingen der vil bruge den. Jeg prøver bare at sige at der sikkert er 100 andre opfindere der tidligere har taget patent på motorer med visse fordele, vil godt kunne henvise til en med virkningsgrad på mere en det dobbelte af nuværende solgte modeller.

Det er ikke mig der skal finde patenter der kan bruges til amino brugere, det er ikke sikkert at det der giver mening for mig giver mening for dig og omvendt. Når man siger et patent er ubrugeligt for en bil kun kører 48 km/timen så prøver man at generalisere en hel verden. I kina kører en stor del af elbilerne 40-60km/timen, en bil der kører 30 kan sagtens bruges på en lille ø hvis den har andre fordele. Jeg forstår godt din pointe så det behøves vi ikke diskuttere, men hvornår har man i 2015 set en benzin økonomi måling der ikke var udført i optimal situation for at opnå bedst mulige tal. Her i sommerlandet er der faktisk en sådan forhandler af 3 hjulede varebiler/knallerter der kører 30-50 km/timen, såkaldte Apes, så der er også salg i Danmark.

Der kan sagtens være lavet et patent der kan producere energi til f.eks. 1kr. per kwh, hvis en amerikaner har taget det i 1980 er det frit og i USA øjne ubrugeligt da en kwh kan købes for 0,25 kr. - men alligevel kan det have værdi i Danmark for en slutbruger der er vant til at betale 1,50kr. 

Et patent der var en sjov men ligegyldig tanke i 1970 kan potentielt passe til nyere teknologi der er mere behov for i 2016.

Patentet kan jo også være meget mindre teknologibaseret end en motor/generator og dermed have værdi i mange flere år.

Jeg prøvede faktisk blot at fortælle at der ligger stor værdi i ikke udnyttede patenter og gamle patenter, hvordan man omsætter den viden er jo op til den enkelte. Der er ingen grund til at tage en diskussion med mig om hvilke patenter der virker, jeg er bare budbringer, tag snakken med opfinderen og prøv at forstå ham - ikke mig. Aprilstorm tror du vil have mere interesse i at læse et site som www.PESN.com , noget er scams men meget har en vis grad af virkning. Hvis man vil have viden om alternativ energi og motorer er det et godt sted at starte. Du er jo mere fokuseret på hvad der virker end hvad du selv kan finde, pesn er som et opslagsværk/udstillingsvindue indenfor feltet - men det ser ud som om det er blevet forladt. Men så får man også en ide om hvad man kan søge yderligere info om.

Vortex Party trick - måske - jeg har ikke nok viden om området til jeg vil forsvare andres opfindelser, men det er altså sådan man laver induktionsstrøm generelt, altså vha. en cobbercoil og en magnet. Derfor er det ikke unaturligt for mig at tro samme koncept KAN fungere i andre udformninger. Jeg ved bare der er bedre teknologi som jeg ikke nævner, og det var derfor blot et eksempel. Du kan f.eks. se Akula- tpu den er ikke effektiv men ser ud til at virke.

Jeg siger ikke man får verdensherredømme ved at kopiere andres 20 år gamle patenter, men hvis man ikke selv får ideer til at skabe, så har jeg fortalt hvor de evt. findes.

 

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe var sådan set bare at der nok er uendeligt langt mellem guldkornene blandt udløbne og glemte patenter, De ideer der virker bliver jo udviklet g kommer på markedet, så folk kan tjene nogle penge på deres patenter.

Lige præcis de eksempler du frembragte, energikilder og biler, er jo nok nogle af de områder hvor der forskes og udvikles allermest, så chancen for at de vises sten er fundet og glemt igen er nok ufatteligt lille.

Jeg beklager min fejl med tallene, jeg huskede det da jeg skrev min kommentar som at du havde skrevet at den kørte 100 miles på 0,4liter, jeg blandede det sammen med nogle af de tal der nævnes andre steder om hans karburator. Både 100 og 80 km er jo ikke astronomiske tal hvis han kørte i sneglefart ned af bakke.

Men jeg har ikke så meget mere at sige, end held og lykke da med at kigge efter gamle patenter :)

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Vortex Party trick - måske - jeg har ikke nok viden om området til jeg vil forsvare andres opfindelser, men det er altså sådan man laver induktionsstrøm generelt, altså vha. en cobbercoil og en magnet. Derfor er det ikke unaturligt for mig at tro samme koncept KAN fungere i andre udformninger. Jeg ved bare der er bedre teknologi som jeg ikke nævner, og det var derfor blot et eksempel. Du kan f.eks. se Akula- tpu den er ikke effektiv men ser ud til at virke.

Hvis den ikke er effektiv virker den ikke. Hvis den har en effektivitetsgrad over 100% har du lige fundet evighedsmaskinen. Lad os sige den kan generere 10% mere energi end den modtager (f.eks. i form af mekanisk eller elektrisk energi), så forbinder du bare en røvfuld af dem efter hinanden og så har du uendelig meget energi og dermed en pænt god forretningsmodel. Sjovt nok sælger alle disse free energy fjolser deres dimser på nettet til godtroende idioter i stedet for at gøre det der ville gøre dem til multimilliardærer (hvis altså lige deres "opfindelse" virkede).

Vil ikke udelukke at der kan være guldklumper imellem, men tror det er meget meget få, en af grundene til der er så meget bras i patenter, især fra USA, er at det i nogle lande er forholdsvist simpelt at få et patent, her er f.eks. en der har fået patent på at gynge sidelæns... https://www.google.com/patents/US6368227

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, hvorfor fantaserer du om den er min opfindelse. Magneter bliver iøvrigt også sløve, din evighedsdrøm er din egen...

Du mener at alt der fungerer er effektivt, så er det jo en definition til forskel, der kommer jo strøm ud af den men hvad er den værd for dig? Jeg gider ikke betale 1500 kr. for en evighedsmaskine der kommer 1watt ud af i timen. En bilmotor er ca. 33% effektiv - er det ensbetydende med at bilen ikke kan køre?

Jeg har givet dig et link til firmaer (via pesn) der sælger ou devices eller hvad du vil foretrække at kalde dem, jeg gider ikke at tage en definition om hvad DU synes man må give det af fællesbetegnelse. Det er ikke nødvendigvis ting der er nemme at kopiere, men det er altså ikke science fiction.

Vi (USA) er allerede i stand til at lave clean energy til under 1 øre per kwh og mere end et firma på det niveau siger at de forventer at være markedsklar i 2017 - men inden du bliver for glad siger de at de ikke vil dumpe prisen på energi. Og personligt tror jeg ikke de får lov til at komme på markedet.

Jeg har i øvrigt flere måder hvor al logik siger at det ville skabe kæmpe energi overskud, og andre har taget patenter der ligner så jeg ikke kan arbejde videre med de ideer. Verden er langt videre end det stadie hvor det er et spørgsmål om cheap clean energy eksisterer. Hvis jeg fortæller dig at jeg med 2 fingre kan dreje en 2kwh generator rundt uden store problemer. En hydraulik pumpe der sidder i en gravko er sikkert 1000 gange stærkere end mig (eller mere). Kan en/to hydraulik pumper dermed drive en 2000kwh=2mwh vindmøllegenerator? Hvis hver kwh sælges for 0.25kr. laver den for 500kr. strøm i timen - Hvor meget benzin skal der bruges på at drive en hydraulik pumpe - tror I den vil bruge mere end 100 liter i timen? (en bil bruger ca. 3-4liter på bykørsel). Det bør kunne give billigere strøm, men det er ikke en evighedsløsning

http://orbo.com/

Orbo er en form for free energy device som du nok ville vælge at kalde en uopnåelig evighedsmaskine. Den eneste årsag til at den er på markedet lige nu er at den ikke konkurrerer prismæssigt med energimarkedet - hvem gider betale ca. 9000 kr. for et oplader til sin iphone?

De sælger også en telefon der aldrig skal oplades på samme link.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)