Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uberettigt faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Birk Erhverv Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

jeg har brug for jeres mening/vurdering om en faktura

Sagen er:

Jeg skal opstarte min egen virksomhed som håndværker og har overvejet at være medlem af en håndværker netværk.

Denne netværk bliver drevet af en ganske normal profit orienteret enkeltmand virksomhed. Indehaveren er også håndværker.

Begyndelsen af februar fik jeg købt en varebil og vil gerne møde og snakke med indehaveren.

Via email tilbyder manden nogen flere muligheder til at mødes i uge 6, fordi han holder vinterferie i uge 7 (bortset fra fredag)

Vi aftalte lørdag den 13. februar og i løbet af samtalen blev vi enig om at jeg skal være medlem af netværket.

Vi blev også enig om at bildekoration og opsætning af min profil på netværkets hjemmesiden skal starte efter hans (firmaet) vinterferie.

Det fik jeg bekræftet per email fra søndag den 14. februar sammen med oplysning at jeg vil få et udkast vedrørende bildekoration (varevogn skal bliver dekoreret med virksomhedens logo mit navn/telefonnummer) lidt efter vinterferie.

I løbet af de næste 2 dag er jeg kommet i tvivl om beslutningen at være medlem i netværket og har sendt en anmodning per email om at putte sagen i bero den 16. februar.

Det blev bekræftet per email den 18. februar med: "Det er hermed gjort" og ikke noget andet.

Med email fra den 01. marts blev indehaveren informeret om at jeg ikke vil være medlem af netværket og hvis jeg ikke høre fra ham jeg vil går ud fra at sagen er lukket.

-----------------------------------

Nu kommer problemstilling:

Den 7.april fik jeg en email fra indehaveren med oplysning at min indmeldelse proces har påført ham udgifter af kr 600,- vedr. udkast til bildekoration.

Til at starte med:

Han har bestillet udkast til bildekoration før aftalte tidsrum. (Mandag den 15. februar)

Jeg aldrig fik den udkast som pdf fil (indehaveren siger det er fordi at han har stillet min sag i bero)

På intet tidspunkt har han oplyst om bestilling af udkast af bildekoration. Ikke en eneste ord.

------------------------------------

Efter nogen kritiske spørgsmål jeg havde send til indehaveren per email kommer han også pludselig i tanke om at fakturer en hele måned medlemskab (kr 800,-)

Lige som: Hvis du ikke acceptere min påstand fakturere jeg bare hvad jeg vil.

------------------------------------

Alt kommunikation (bortset fra samtale) er skriftelig og kan dokumenteres

Han har i løbet af flere email bekræftet at firmaet holder vinterferie. (Selvom han nu påstår at han aldrig har holdet ferie og tog bare forbehold til trykfirma som levere bildekoration)

Hvad synes i / Hvad ville være passende

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhverv har ikke samme fortrydelsesret som private har.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

erjegher:

Erhverv har ikke samme fortrydelsesret som private har.

Kom du til at trykke på "opret" før du var færdig med dit indlæg?

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er korrekt at det har kostet ham 600kr burde han snildt kunne dokumentere dette.

Er dokumentationen iorden ville jeg personlig betale det og komme videre.

De 800kr for en måned vil jeg være mere tvivlende overfor at betale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis man afgiver en ordre - så hænger man jo på den - og annullering kan koste. Det kræver ikke at den der får den annulleret har haft omkostning, det er nok at han jo taber den fortjeneste han ville have ved ordren - så afgiver man en ordre - og afbestiller - kan man og vil man, normalt hænge på den fortjeneste som ham man bestiller hos, mister

600 kr lyder som - betal og kom videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)