Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal bruge din hjælp til at blive færdig med min kandidat!!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ved at skrive min afhandling på linjen Økonomisk Markedsføring på CBS. I den forbindelse er jeg ved at lave en større kundeloyalitets analyse af tandlægebranchen.

Det ville derfor være til utrolig stor hjælp hvis du gad at bruge max 10 min på at besvare mit spørgeskema herunder:

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=HKSM9LDMC115

På forhånd mange tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hermed udfyldt. Held og lykke med din afhandling :-) 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som så mange andre gange er der ikke taget højde for alle situationer - men sådan er det jo med statistik.

Jeg oplever, at du forudsætter, at man pr. automatik føler sig knyttet til én bestemt tandlæge på én bestemt klinik.

For mig er tandlægebesøg en ydelse, som jeg køber. Jeg er tilknyttet min tandlæge og hendes klinik på samme måde, som jeg er tilknyttet Aldi og hende den lyshårede ved kassen. 

Jeg ved godt, at det ikke er almindeligt, og at tandlægerne forsøger at markedsføre sig på lige fod med læger, som man jo er fast tilknyttet - i hvert fald i den sygesikringsgruppe, som jeg er i. Men det er faktuelt, at det er lige så simpelt at shoppe tandlæge, som det er at shoppe tøj og tasker - bortset fra, at jeg endnu har til gode at foretage et tandlægebesøg som impulskøb SleepSuper Angry

Held og lykke med opgaven.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Done... et par kommentarer:

"Hvor mange penge bruger du i gennemsnit om året på at gå til tandlægen?" -mangler mulighederne "ved ikke" og "varierer meget"

"Det er let for mig at vurdere kvaliteten af den behandling og den service jeg modtager i min tandlægeklinik, sammenlignet med andre tandlægeklinikker" -det er pudsigt, at dette spørgsmål kommer efter en del spørgsmål, hvor man netop er bedt om at vurdere og sammenligne. Som når jeg går til optiker mm. aner jeg ikke en fjært om hvad jeg kunne have fået andre steder. Det vil også tage rigtig lang tid at finde ud af det. Dette, sammenholdt med mine manglende evner til at forudsige, hvad jeg kunne få brug for, gør det også ret svært for mig at besvare dette spørgsmål: "Tilfredshed: Jeg oplever at min nuværende tandlægeklinik opfylder alle de forhold, jeg finder vigtige for en god tandlægeklinik?"

Jeg er lidt i tvivl om denne: "Min tandlægekliniks samlede image er godt". Jeg kan ikke huske, hvad jeg svarede, for jeg kender jo ikke deres image. Kan godt se nu, at du (vel) mener "mit samlede indtryk"...

Men det lyder som en god undersøgelse, og du har fat i nogle gode problemstillinger. Og du vil nok opleve, at folk er lisså loyale med tandlægen som med egen læge, banken, optikeren osv. Mit gæt er, at hyppigste årsag til at skifte er, at man er flyttet :-)

God vind med opgaven.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! mange tak for hjælpen!

Fra Dyssegård
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen Hans.

Som du også selv giver udtryk for, ligger du udenfor normalen og ville formentlig blive betegnet som en outlier i datasættet. De fleste shopper ikke rundt på samme måde som dig.

Det er principielt lige så let at skifte tandlæge som at shoppe, men rent faktuelt kræver det en del mere af den enkelte person, da det ikke er normalt at skifte tandlæge så ofte. Der skal også skrives under på at den gamle tandlæge udleverer din journal til den nye tandlæge. Hvis altså den nye tandlæge finder det nødvendigt. Det kan derfor ikke helt sidestilles med at shoppe, kun hvis det er yderst sjældent at man shopper- men jeg forstår godt din pointe. ;)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Det vil jeg give dig ret i at det måske mangler, men jeg har ikke oplevet det som et problem for respondenterne at besvare hvor mange penge de i gennemsnit bruger på at gå til tandlægen om året.

Ud fra det du selv skriver mht. at sammenligne med andre tandlægeklinikker bør du jo svare at du enten er "uenig" eller "meget uenig", da du finder det svært at sammenligne.

Image spørgsmålet kunne godt være formuleret anderledes, men der er en del der går til tandlægen det samme sted som familie og venner og dermed har man en ide om tandlægeklinikkens image generelt er godt. Det er dog stadig korrekt at du har svaret ud fra din egen opfattelse, da det ligeledes har indvirkning på klinikkens image.

Mange tak og tak for din besvarelse :)

Fra København
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså ikke så besværligt at skifte tandlæge! Hvis du skifter til en ny tandlæge og denne tandlæge skal bruge din journal, så kan de ringe til din gamle tandlæge for at få den rekvireret. Den gamle tandlæge skal blot notere det på journalen, så det står på journalen, at den er blevet sendt til den nye. Ergo, er det noget tandlægerne selv klarer internt og du skal ikke gøre noget :)

Du kan læse mere her omkring det at skifte tandlæge i dette blogindlæghttps://tandbud.dk/frit-valg-af-tandlaege/

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)