Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg droppe ærligheden?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for opbakningen.

"Svineren" var nu ikke så svinsk denne gang, og jeg kunne godt se, at mit umiddelbare svar måske var lidt for kort. Derfor brugte jeg lige den tid, det tager at skrive:

Hej x

Tak for din genhenvendelse.
Vi får rigtig mange uopfordrede ansøgninger som din.
Jeg har derfor brug for meget hurtigt at finde ud af, om jeg vil bruge tid på dem eller ej.
De ansøgere, som ikke skriver korrekt, når de søger et job som skribent, afviser jeg automatisk - præcis som du blev det.
Når jeg fortæller dig årsagen og ikke blot skriver, at vi ikke har brug for nogen lige nu, er det tænkt som en hjælp til ansøgeren, så han kan være mere opmærksom på at skrive fejlfrit, når han søger et andet sted.
Det er ikke blot professionelt - det er ansvarligt.

Held og lykke med din videre jobsøgning.

Venlig hilsen
Hans

Jeg håber, at det får hans puls ned under 260.

Måske er jeg ved at blive en blød, gammel mand i stedet for en sur, gammel mand?

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal få godkjent fra meg på den siste her! Diplomatisk, ærlig og samtidig behjelpelig! StarYes

Men hva Spiser Egentlig en Veganer? Få inspirasjon og middagstips!

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes personligt, at man skal give et æreligt svar tilbage.
Som jobsøgende får man afslag, med begrundelse om at mange søgte .. bka bla.

Jamen har mine kvalifikation mangler, eller synes arbejdsgiveren at mit cv har huller, så er det bedre han siger det.

Men ja det HÅRDT at få vide at man ikke dur til det ene eller det.

Tilmeldt 20. Mar 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedspraktik:

Jeg synes personligt, at man skal give et æreligt svar tilbage.
Som jobsøgende får man afslag, med begrundelse om at mange søgte .. bka bla.

Jamen har mine kvalifikation mangler, eller synes arbejdsgiveren at mit cv har huller, så er det bedre han siger det.

Men ja det HÅRDT at få vide at man ikke dur til det ene eller det.

Helt enig.

Find egnsvarer fra hele Danmark og få dem leveret direkte hjem til dig på www.egnsvarer.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, det er stort af dig overhovedet at ville skrive til ham igen. Jeg ville så nok være så frejdig at få det til at ligne en standard-besked, som man kunne skrive i netop dén situation. Men, jeg tilslutter mig ubetinget rækken af rygklappere: Godt gået!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Men, jeg tilslutter mig ubetinget rækken af rygklappere
Jørgen Kirkegaard:
Jeg ville så nok være så frejdig at få det til at ligne en standard-besked,
Så fik vi lige den .... - men vi er s.. da ikke rygklappere ..... - vi har svaret på et indlæg og givet udtryk for vores mening. Sad

Og mht at svare (om muligt i en personlig stil) og være høflig (det gælder nu i øvrigt om det er afslag - support  - svar på indlæg i et forum etc ...) - så må man ikke glemme at dem man møder på vej op - dem møder man også på vej ned Big Smile Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedspraktik:
Men ja det HÅRDT at få vide at man ikke dur til det ene eller det.
Alle har deres spidskompetencer - og et afslag er jo ikke nædvendigvis en stopklods men kan også være starten på noget nyt -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:
Modtager jeg ansøgninger, hvor der halter voldsomt med nutids -r, og kommateringen er mangelfuld, så bliver ansøgeren kasseret med det samme.

Det hele kommer vel an på til hvilken stilling personen skal ansættes i. I det tilfælde som Hans beskriver giver sig selv at man skal kunne skrive og sætter, . osv. nogenlunde korrekt, det meste af tiden.

Men det er jo trods-alt (er det 1 eller 2 ord?) ikke alle job som kræver at man kan skrive perfekt. Selv er jeg ordblind/sjusket/flyvsk men har da været i stand til at få opbygget en fin lille butik (tiltrods for at jeg stadigvæk ikke forstår hvad nutids "r" er for en dims...).

OG Ta ta...her kommer de gode nyheder.....Google har netop frigivet deres ganske udmærkede API til stemmegenkeldelse. Det betydre at inden længe er der en frisk halv-tyk programmøre som får lavet et fint lille interface og vola så taler vi til computeren (og den skriver det vi siger) hvorefter det ikke er helt så vigtig om man kan stave korrekt. 

Mine medesammesvorende ordblinde og jeg går en god tid i møde....

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok best å være ærlig. Han burde kanskje heller være takknemlig for at hans feil blir utpekt slik at han kan rette dem og gjøre en bedre presentasjon neste gang.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)