Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg droppe ærligheden?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg oplever dette gang på gang, og jeg overvejer derfor, om jeg skal droppe min ærlighed for at spare tid.

For et par dage siden modtog Tekstspot en kort, uopfordret ansøgning fra én, som gerne vil være skribent. På et par linjer spørger han bl.a. til, hvilke kriterier vi anvender, når vi vælger vores skribenter. På de to linjer lykkes det ham at præsentere ikke mindre end fire grammatiske fejl.

Jeg svarer ham derfor, at ét af kriterierne er, at man skal kunne skrive korrekt, og da han desværre ikke lever op til det, vil jeg takke nej til et samarbejde.

Så bliver han sur. Jeg får en vred mail tilbage, hvori han belærer mig om, at der er forskel på sprog i e-mails og det, vi søger. Så gør han opmærksom på, at han har fungeret som korrekturlæser for andre virksomheder. Igen har han en række af grammatiske fejl i sin mail. Han slutter af med en bredside om, at det er useriøst og uprofessionelt at dømme ham ud fra en e-mail.

For mig er det helt indlysende, at én som vil sælge sin arbejdskraft som skribent, må gøre sig umage med at vise, at han magter at skrive korrekt. Hvordan skal jeg føle mig tryg ved at overlade mine kunders kommunikation i hans hænder, hvis han ikke kommunikerer korrekt på egen hånd?

Men måske har han ret. Jeg kan selvfølgelig ikke på de to linjer se, om han KAN skrive korrekt. Jeg kan kun se, at han ikke skriver korrekt, når han sjusker. Men med en sand overflødighed af ansøgere virker det naturligt for mig at gå efter dem, der IKKE sjusker, og som VISER at de KAN skrive korrekt. 

Jeg kunne selvfølgelig lade være med at svare ham. Eller jeg kunne skrive, at vi desværre ikke har brug for nogen nu. Så ville han have sluppet for sin vrede. Og han er bestemt ikke den første, der har svaret på et afslag med en sviner.

Er det for uvenligt af mig at fortælle ham, hvorfor han er valgt fra?

Bør jeg droppe ærligheden og give et blødere svar, som man ikke kan lære noget af?

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej. Det er korrekt at give den begrundelse som jo er oplagt nok. En del bliver sure, - og det er ærgerligt, men jeg synes det er helt OK at være ærlig om, at der ikke må være større fejl i en ansøgning af lige den art

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej bliv da endelig ved med at være præcis i afslaget! Jeg har altid hadet at få afslag uden at vide grunden. Og selvfølgelig skal de da afvises når det er som skribent de ansøger og skriver så ukorrekt! Jeg kan da slet ikke se forskellen! Det er da virkelig dårlig måde at sælge sig selv på. Så jeg holder helt med dig, uden at kende til branchen på nogen måde vil jeg dog lige sige, men sådan helt generelt ville jeg ønske flere firmaer havde bedre tid til at afvise med begrundelser...

MVH
Hans Pedersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kører hårdt på, ellers kan man jo ikke bruge jer :-)

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes din ærlighed er et kæmpe plus - bliv ved med det. Måske han har ret i at email 'snak' er noget andet, men i min bog gælder det kun hvis man på forhånd kender modtageren og at man er i 'hast'.

Derudover viser han sig fra en rigtig dårlig side når han bliver sur. Ville han redde situationen kunne han jo overveje at forklare sig i en god tone og dernæst score points på andre områder.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forsæt med ærlighed - de der ikke magter den, er sikkert også dem der altid vandt når de spillede ludo med far & mor.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Er det for uvenligt af mig at fortælle ham, hvorfor han er valgt fra?

Bør jeg droppe ærligheden og give et blødere svar, som man ikke kan lære noget af?

Hans, du gør efter min mening det helt rigtige.

Der er i min optik ikke forskel på kravet til ordentlig skriftlig kommunikation, uanset om det er mailkorrespondance med en potentiel arbejdsgiver eller den eventuelle efterfølgende skriftlige kommunikation for de kunder, vedkommende gerne vil køre sig selv i spil til.

Jeg oplever det samme, når jeg modtager jobansøgninger til stillinger, hvor vi i jobopslaget har gjort opmærksom på, at vi forventer stærke evner i skriftlig kommunikation.

Modtager jeg ansøgninger, hvor der halter voldsomt med nutids -r, og kommateringen er mangelfuld, så bliver ansøgeren kasseret med det samme.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Høflighet og respekt er like viktig som ærlighet, så det kan være lurt å tenke seg om en ekstra gang før man trykker "Send".

Men selvfølgelig skal man være ærlig samtidig.

Men hva Spiser Egentlig en Veganer? Få inspirasjon og middagstips!

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans du ær ov bliger en gammel sur man:-) Respekt for det.

Sandheden er ilde hørt. Mon ikke ansøger er klar over, at det er dig der har fat i den lange ende, han må have fået det samme afslag fra andre, hvis han skriver så ringe som beskrevet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans.

Du gør det helt korrekt. At han åbenbart ikke kan tåle mosten er ikke dit problemer. Havde det været mig, så ville jeg slette "sviner" mailen. Det er spild af din og hans tid.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)