Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i wordpress - Yoast

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget i tvivl om hvad det er der er galt med vores hjemmeside.

Det er en forkert metatekst og title som kommer frem, når man søger på vores undersider.

Det er ikke det som jeg har skrevet i programmet Yoast. Når jeg ser på kildeteksterne, kan jeg se der står nogle overordnede tekster over mit Yoast plugin, det er denne tekst som dukker frem til alle undersider. 

Er det noget som jeg kan rette?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

har du andre lign. plugins installeret?

Tilmeldt 25. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ikke mig bekendt. Det skulle være det eneste plugin til SEO.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Det er desværre meget normalt er visse temaer går ind og laver kuks med indstillingerne i YOAST. Har dit tema selv mulighed for at indtaste Meta beskrivelser mm? Såfremt svaret er ja, kan dette være en del af årsagen.

Håber du finder en løsning! :-) 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas87:
Er det noget som jeg kan rette?

Det er sandsynligvis en header template, der er lavet forkert.

Hvis de står rigtigt i de fleste, har du sandsynligvis en header.php, der er lavet rigtigt. 

Du kan så have en header-ET-ELLER-ANDET-NAVN.php, hvor din WordPress temaudvikler, har smidt noget kode ind ovenover denne kode. Der må godt være kode ovenover, men ikke noget, der skaber title og meta description.

<?php wp_head(); ?>

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I mangler en grundlæggende forståelse for SEO, og hvordan Google Robotten fungere.

SEO Yoast er grundlæggende kun et plugin, som hjælper med at sætte <meta name="description" content="bla. bla. bla.">, title, type, local og nogle andre properties - som Google (og andre søgetjenester) bruger til at analysere hvordan din landingsside skal præsenteres (SERP).

For at ovenstående lykkes, kræver det dog, at dine valgte keywords, title, description er omkring 80% identisk med det indhold, som rent faktisk præsenteres på siden.

Dvs. at din SEO Title skal være "nogenlunde" det samme som Page Title, det samme er gældende for description og keyword.

Google Robotten vil hellere præsentere din SERP med det reelle indhold, fremfor en SEO Title som ikke stemmer overens med dit indhold. Dvs. Google vælger at override de properties du selvstændigt har angivet.

Bemærk at ved indholdsmæssige ændringer, kan der gå op til 2-3 uger før at Google Robotten ændre din SERP, afhængig af flere parametre, som jeg ikke vil komme nærmere ind på.

Er du i tvivl om at SEO Yoast gør arbejdet korrekt, tjek da din Sourcecode, og se om alle properties er sat korrekt indsat iht. til det du har skrevet i backenden.

Har uploadet et billede der viser hvordan SEO Yoast opsætter dine properties. Eksempelt er fra ejstruplys.dk som er en af mine klienter som sælger gennemfarvede stearinlys og bloklys.

Edit: Din SEO Description kan af karaktermæssige begrænsninger, naturligvis ikke være det samme som dit indhold, men skal derfor indeholde samme sætningskonstruktioner og keywords, i en mængde, som giver mening for Google Robotten.

Tjek også om du har aktivieret "Gennemtving omskrivning af titler" i din backend under SEO -> Titler & Meta -> Generel

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi Nielsen:
I mangler en grundlæggende forståelse for SEO, og hvordan Google Robotten fungere.


Nej! :-)

Jeg forstår godt problemstillingerne - og mangler ikke grundlæggende forståelse for SEO.

Det du beskriver er ofte det, den problemstilling folk oftest spørger til herinde.

I det her tilfælde beskriver trådopretter dog noget andet:

Trådopretter beskriver at det er i kildeteksten (altså på selve websitet) over Yoast pluginets kode problemet findes.

<title>Title vist kode i WordPress temaet</title>
<-- Yoast plugin kode nederst--->
<title>Title vist af Yoast SEO plugin</title>

Hvis det er tekst nedenunder, der vises i Google - så drejer det sig om problemstillingen du hentyder til.



Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 25. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu tjekket om der er noget opover, yoast som hedder det du nævner, og det er der ikke.


Vil du have nogle billeder?

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare sende et link til siden, så kan vi selv tjekke? ☺

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas87:

Jeg har nu tjekket om der er noget opover, yoast som hedder det du nævner, og det er der ikke.

Vil du have nogle billeder?



Troede det var det du mente med tekst i kildekoden.

Hvis det er tekst fra siden du fandt i Google, så er det ikke et teknisk problem, men at Google har valgt at vise noget andet indhold fra din side.

Den ser vi tit bragt op herinde :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)