Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets-DanId nægter at udsende kontrakt til oprettelse af medarbejdersignatur

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej fellow aminos,

Jeg er stødt ind i en mærkværdig udfordring efter at have stiftet min nyeste virksomhed.

Som overskriften fortæller, vil Nets DanId ikke sende en fysisk kontrakt til os, som jeg kan underskrive og sende tilbage (digitalt), så vi kan få vores lovpligtige medarbejdersignatur.

Hverken jeg personligt eller virksomheden har en printer, og der er ingen planer om at anskaffe en. Til gengæld har jeg en håndskreven signatur (min egen) liggende på ipad'en, som jeg benytter til at underskrive alt, inkl. stiftelses-dokumenterne for virksomheden. App'en er udviklet til formålet og selvfølgelig gemt bag et kodeord.

Fred være med at Nets DanId ikke vil have min digitale underskrift, fordi de tror at et fysisk dokumentet med en tilfældig "Kenneth Mundt"-underskrift er mere sikkert. Det er måske værd at bemærke at de sender kontrakten på email til min mail-adresse, og får den retur fra samme adresse i digital form. Men fred være med det.

Problemet opstår da jeg beder om at få kontrakten tilsendt i fysisk form, så jeg kan underskrive den, scanne den (på ipad'en hvilket er fint) og sende den retur.

Svaret jeg modtog fra Nets er dette:

"Tak for din henvendelse. Vi godkender ikke digitale underskrifter, og vi påtager os ikke ansvar for at udskrive og sende bestillinger. Landets biblioteker tilbyder udprintning og scanning, hvilket kunne være en mulighed."

Det er selvfølgelig rigtig fint at jeg bare kan hoppe en tur på biblioteket, hvis ikke det altså var fordi at biblioteket tog penge for den foreslåede service. Min, og alle andres, medarbejdersignatur SKAL være gratis, så jeg vil ikke gå på biblioteket og printe kontrakten (heller ikke om det så havde været gratis, men det er en anden sag). Så pt. kan vi ikke få nogen medarbejder-signatur.

Sagen er selvfølgelig principiel og på ingen måde min tid værd, men jeg vil ikke finde mig at blive behandlet sådan af en virksomhed, der skal levere mig en service, jeg helst ville være foruden.

Det lader til at Nets har droppet kommunikationen med mig og besvarer nu ikke længere mine mails. Jeg må derfor tage sagen andetsteds, i al målløshed, men er usikker på hvor.

Er der nogen af jer, der har lignende erfaringer eller har måtte klage over Nets til anden instans og måske kan give et råd?

Har Erhvervsstyrelsen, SKAT og Ombudsmanden i tankerne, men det er muligvis helt off.

Hav en god dag og tak for hjælpen.

Mvh.

Kenneth Mundt

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

har du nogensinde hørt ordsproget "man skal vælge sine kampe med omhu" - hvorfor overhovedet bruge tid på at begynde at "slås" med Nets Danid - hvorfor ikke bare få det skrevet ud på biblioteket som de skriver - og så komme videre med din virksomhed og tjene penge i stedet for :-)

Du har sikkert allerede brugt meget mere tid på at skrive til dem, herinde osv. i stedet for bare at komme videre og ha' få skrevet det ud.

Ja, det er uretfærdigt, ligesom ejendomsskatter, studerende kan få halveret deres bøder, og alle mulige andre ting - men det bør du ikke bruge tid på :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Don Quixote har ikke levet forgæves. 

Nets er en privat virksomhed så klagemuligheden er jo nærmest ikke eksisterende. Aftalen om nemid mv. har de med digitaliseringsstyrelsen og der indgår blandt andet at kun de første 3 medarbejdersignaturer er gratis. Det må de jo siges at opfylde, da ikke har krævet betaling af dig. 

Dit argument om gratis svarer lidt til at jeg siger ja tak til et gratis abonnementbørsen og så brokker mig over jeg ikke kan læse det fordi jeg ikke har en computer eller lignende til at gøre brug af det....

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke du kommer nogen vegne ved at klage til diverse instanser. Jeg tror NemID er i sin gode ret til at nægte at udskrive et dokument til dig, fordi du ikke vil købe en printer eller ikke vil udskrive den på biblioteket. Så jeg vil også opfordre dig til blot at tage på biblioteket eller få en du kender til at skrive den ud, og få den sendt afsted. Så skulle du jo fremover kunne bruge dit NemID i stedet. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

#Marwe

Ja, det har jeg bestemt. Og som jeg skriver, så ved jeg godt at det ikke er tiden værd. På den anden side er jeg stærk modstander af at man bare skal finde sig i noget, man synes er forkert.

#Whiskey

Det synes jeg ikke de gør. for jeg kan jo netop ikke få min signatur uden at skulle betale for det. Ikke betaling til dem, men de umuliggør at jeg kan få den uden betaling, så er meget uenig i det du siger. Og nej, mit argument er ikke det samme. Hvis du frivilligt abonnenerer på børsen, har du accepteret deres betingelser.. Deri står måske at du skal bruge en computer for at kunne bruger berlingske.dk = dit eget valg.

#Andreas.

Hvordan kan de være i deres gode ret til at nægte mig adgang til den gratis signatur, jeg skal have? Vel at mærke ved at gøre den ikke-gratis for os?

#Brian

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal bruge dit link til Brian. Linker det til en gratis printer?

Tak for input allesammen.

God vind med jeres projekter.

Jeg bruger lidt ekstra tid på at se, hvad jeg kan gøre for at ret kan blive ret.

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kenneth Mundt:

#Brian

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal bruge dit link til Brian. Linker det til en gratis printer?

Du har råd til Apple, men ikke til en printer. Tror ikke jeg noget som helst kendskab til en seriøs virksomhed, der ikke har, og ikke har behov for, en printer!

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

kenneth Mundt:

#Brian

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal bruge dit link til Brian. Linker det til en gratis printer?

Du har råd til Apple, men ikke til en printer. Tror ikke jeg noget som helst kendskab til en seriøs virksomhed, der ikke har, og ikke har behov for, en printer!

Brian, du har misforstået hele pointen. Det drejer sig ikke om at have råd, for selvfølgelig har vi da råd til en printer. Det drejer sig om at vi, os allesammen, bliver pålagt nogle lovkrav, herunder at skulle bestille en medarbejder-signatur, som SKAL være gratis, og selvfølgelig skal den være det. Når der stilles krav er man også nød til at sikre at de der stilles disse krav, er i stand til at opfylde dem, inden for de rammer, der er sat, og det kan ikke lade sig gøre med det nuværende setup.

At du ikke har kendskab til seriøse virksomheder uden en printer, siger måske mest om dig. Jeg skal undlade at give en lignende (arrogant) provokerende kommentar tilbage.

Nets vælger at de ikke vil godkende min digitale signatur, på trods af at de tydeligvis selv ikke ønsker at have nogle fysiske dokumenter liggende, ligesom os. Jeg kan sagtens bevise, hvis det skulle være et problem, ægtheden af signaturen, men Nets har droppet kommunikationen med os, så jeg kan slet ikke komme i kontakt med dem længere. Jeg kunne selvfølgelig ringe til dem og betale 250 kr. for "support". Det synes du måske også at jeg skulle gøre?

Du må selvfølgelig have din mening Brian, men jeg vil ikke finde i at blive behandlet sådan, på samme måde som disse mennesker (links nedenfor) ligeså nødigt ønsker at finde sig i mere bøvl fra Nets side.

https://dk.trustpilot.com/review/www.danid.dk

https://dk.trustpilot.com/review/www.nets-danid.dk

https://dk.trustpilot.com/review/nets.eu

https://dk.trustpilot.com/review/nets.dk

Det drejer sig vel i virkeligheden om hele kulturen hos Nets, jeg gerne vil gøre noget ved. Det er IKKE ok. Find du dig bare i det, den dag du får et problem med dem.

Bare til info, så kan det ikke engang lade sig gøre at sende en klage til dem, uden at betale 250kr. vel at mærke. Haha.. Jeg er målløs overfor din åbenhed overfor sådanne systemer og deres eksistens. En af de ringest bedømte virksomheder på Trustpilot administrerer noget så vigtigt som kommunikationen med det offentlige. Man kan sige meget om Trustpilot osv. og at bruge bedømmelserne derfra som støtte til min sag, kan måske anfægtes, men jeg vælger nu at gøre det alligevel.

Så lad os blive enige om at være uenige og lade den ligge her.

Tak for din tid.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth,

jeg kan sagtens følge dig, selvom jeg ikke er enig på at du bør bruge tiden. Hvis du mener at du har tiden til det, så synes jeg hellere at du skulle bruge tiden på at samle ind til børn i Afrika, fordi det er vel heller ikke fair at de skal sulte imens vi går mætte i seng. Så ja, verdenen er et uretfærdigt sted, men når du nu har brugt 2-3 år på at få et svar - så glæder mig til at høre det :-)

Og lad endelig værd med at bruge TP anmeldelser i din søgen på retfærdighed - det er jo klart at det kun er utilfredse kunder som skriver derinde med den slags virksomheder. Tænk på alle de "tilfredse" kunder som bruger deres dankort hver dag og ikke har bøvl - de skriver nok ikke om Nets på TP.

Og ellers bør du vel også bruge tid på denne virksomhed, den er jeg heller ikke selv tilfreds med ;-)

https://dk.trustpilot.com/review/www.skat.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få nu bare printet det papir ud på biblioteket. Det drejer sig maks om 5 kr..

Tror du får større problemer i din virksomhed. Hvis dette kan bringe dit pis i kog.. 😂😂

Bare tiden du bruget på dette oplæg har nok kostet mere end de 5 kr det koster at få printet det ud på biblioteket..😉

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)