Hej Mark,
Ved lidt Google-søgning er der rigtig mange, der deler ud af gode råd til LinkedIn-markedsføring. Søg på "LinkedIn marketing case studies", så får du også mange forskellige artikler med diverse succes-cases. :)
Jeg kan bidrage med et par guldkorn, du måske kan bruge til noget:
Grunden til, at der findes flest guides med markedsføring på Facebook er, at det er en rigtig bred platform, hvor man når ud til mange kunder - og alle kender det. LinkedIn er den professionelle platform, som mange måske har lidt svært ved at gennemskue. Her skal man hovedsageligt gå efter de industrielle segmenter og/eller "nøglepersoner" i bestemte virksomheder/industrier.
Det mest relevante at poste på LinkedIn er pressemeddelelser, HR (jobopslag osv.), nyheder og videnskabelige artikler/posts. Dem, der følger din virksomhed, ved ofte også noget om branchen - på den måde er der også stor sandsynlighed for, at de vil dele din virksomheds opslag med deres personlige netværk, fordi det fremmer deres personlige integritet (de får mulighed for at sige til deres netværk, at de ved noget om, og interesserer sig for dette emne). Med de rigtige opslag kan du altså komme ud til betydningsfulde folk i netop din branche.
Ydermere skal man ikke poste små "hverdagsting", som man eksempelvis kan gøre på Facebook og Twitter. Det er en professionel platform, så fasthold det professionelle indhold.
Jeg vil anbefale at poste ca. 2-3 gange om ugen - hvis du har noget relevant at poste! Ikke bare for at gøre det. Tirsdag, onsdag og torsdag er de bedste dage at lægge noget op. Det skyldes - igen - at det er en professionel platform. Mandag kommer man tilbage fra weekenden og ens indbakke er fyldt med en masse mails, og man skal danne sig et overblik over den kommende uges arbejde, så man har ikke lige tid til LinkedIn. Fredag skal man afslutte sine opgaver, og man begynder langsomt at forberede sig til weekenden - man kigger hellere på et par "hvalpe-videoer" på Facebook frem for videnskabelige jobrelaterede artikler på LinkedIn.
Det var lige kort og godt. Jeg håber, du kan bruge det til noget. :)
Hvis du kunne tænke dig flere råd eller hjælp til markedsføring, så kontakt mig endelig på thomasln(snabel-a)live.dk
Med venlig hilsen
Thomas Lindegaard