Hej Amino, Vi er to bachelorstuderende på Syddansk Universitet, som ønsker at lave en undersøgelse på, hvor lang tid I som iværksættere brugte på markedsanalyse første gang. Vi overvejer nemlig, at tilbyde at lave en markedsanalyse til jer. I sådan en markedsanalyse vil der være fokus på segmentering, markedet og hvilke fokusområder, som potentielle kunder ligger fokus på. Vi kan bl.a. tilbyde kvantitative analyser i SPSS, som store markedsanalysevirksomheder også benytter sig af. Derudover tilstræber vi, at være med i en langsigtigt løsning sammen med jer, så vi evt kan være med til at implementere forskellige løsninger indenfor service og jeres produkter. Kunne der evt. være interesse for sådanne analyser? Mvh Morten Buch |
Hej Morten
Det du spørger om, er om iværksættere har behov for markedsanalyser. Det kunne I da lave en markedsanalyse på ;-)
Der er jævnligt folk der netop spørger til råds herinde om diverse undersøgelser i form af markedsanalyser, kundetilfredshed m.m. Så ud fra det, vil jeg mene at der er et behov. Spørgsmålet er bare om folk er villige til at betale det I vil tage for det.
Et hurtigt råd: Når I vil tilbyde jeres ydelse, kan det være fordelagtigt for jer at snakke mere fordele og udbytte for kunden fremfor egenskaber (Søg evt. på EFU-model for mere information). Fx så aner jeg ikke hvad programmet SPSS kan gøre for mig, hvorfor jeg ikke ved hvad fordel det giver mig og hvad udbyttet er for mig, at I bruger SPSS. Giver det mening?
Held og lykke med projektet :-)
Med venlig hilsen
Sebastian Kania