Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til opstart af ny webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

Mit navn er Tobias, og jeg har gået med tanken om at starte min egen webshop i nogle år - dette er så på vej til at blive en realitet :-)...

Jeg har PT. domæne samt funktionel hjemmeside klar (www.billigecdkoder.dk - opsat via Sopify) men siden står stadig som låst eftersom jeg gerne vil have det sidste på plads inden den åbner for offentligheden.

Gennem mit netværk har jeg fundet en person der kan levere produktnøgler til en pris der godt kan tjenes på - dog har jeg undladt skat i dette regnskab - primært også dette jeg skal have lidt hjælp til ;)...

Nu til de endelige spørgsmål;

1. Hvilke Danske regler omfatter opstart af egen webshop?

2. Hvordan gør jeg med skat/moms?

3. Jeg er ikke CVR eller VAT registreret - burde jeg blive det? (omsætter IKKE for mere en 50k om året)

*** Jeg er helt grøn på området, så bare sig til hvis noget skal uddybes ;)!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - du må gerne uddybe.

Hvis du ikke har CVR nummer, så behøver du opstille et momsregnskab - hvilket vil sige, at du IKKE skal betale moms. Vær dog opmærksom på, at det er en god idé at notere ned, hvad du køber, og hvad du sælger, hvis du en dag - som forhåbentlig - skulle overstige de 50.000,- i omsætning. Du kan finde meget mere omkring dette blot vha. at google "virksomhed uden CVR" - eller noget i den stil.

Hvad angår SKAT i en virksomhed, så skal du betale ud fra et årsregnskab - dette behøver du ikke lave. Hvis du har opstillet en årsregnskab - og er moms- og CVR-registreret, skal du blot betale selskabsskat af dit overskud. Alt dette kan din bank fortælle dig mere om. Hvis du får CVR nummer, så kan din bank hjælpe dig med at opstille forskellige konti, hvor du kan betale skat, moms osv. 

Du kan finde meget mere ved at google. Jeg vil også anbefale John Hannonvers blog - prøv at google hans navn, så kommer det frem.

Hvis du mener, at jeg kan hjælpe med andet, så skal du være velkommen til at kontakte mig på mail: kasperfriis@jobtilunge.dk

Mvh.

Kasper Friis

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)