Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det Tekniske Bag E-bog Reklame?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino eksperter

Jeg er i skarp træning, samtidig med begyndelsen på iværksætter livet.

Jeg føler selv, at indholdet er helt på plads (Altid plads til forbedring) Men det er det tekniske jeg halter lidt på. Hvilke systemer, programmer osv., der ville være optimal for mig.

Mit område er motivation, nærmere inden for område "selvtillid".
Herunder er mine planer at lave e-bøger (Jeg elsker at skrive og har flere potentielle titler på skrivebordet) Men også at lave online kurser, lydbøger, podcasts osv..

Indtil videre bruger jeg Wix, som min hjemmeside og blog (Der skal lidt mere udvidelse til) og jeg har læst mig frem til at wix, ikke lige frem er det bedste derude. 

Mit spørgsmål går ud på, hvilke platform er bedst når vi snakker salg af e-bøger?

Jeg har brugt saxo indtil videre. Men de kræver jo gebyr.

Her er min første E-bog, "Få mere selvværd i livet"
https://www.saxo.com/dk/faa-mere-selvvaerd-i-livet_pdf_9788740496406 

Der er ikke det vilde salg i titlen. Selvom prisen er meget lav.

Hvordan ville man bedst kunne gøre reklame?

Bør man have sin e-bog på egen side, og efterfølgende bruge Google AdWords?
Eller forsat have den på forskellige online boghandel sider?

Jeg kan se fordelen i at have e-bogen på egen hjemmeside, her ville man få det fulde beløb, uden et forlæg kræver gebyr. Men her er det vanskeligt at få reklame.

Mvh
Lennart

PS. Nu håber jeg virkelig at jeg befinder mig i den rigtige afdeling.

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg kommer ikke af sig selv.

Du kan finde rigtig mange one-product templates til Wordpress, find en du godt kan lide, og eventuelt få den tilpasset af en professionel. Så kan du sælge den der igennem, hvor eneste gebyr er transaktion, alt efter hvad du vælger at gå med.

Når det er på plads så kan du købe reklamer, fx bruge Google Adwords eller reklamere på Facebook. Alternativt kan du kontakte bloggere, gerne livsstils bloggere, tilbyde dem en gratis udgave til gengæld for at de anmelder den på deres blog.

Føler du, at du har penge at satse på det, kan du også prøve dig med affiliate netværks, hvor folk tjener en procentdel på hver salg de giver dig. Når du ikke har alverdens udgifter med en e-bog, kan man også sagtens give en relativ høj procent pr salg. Så får du simpelthen folk til at skaffe salgene for dig.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart

En idé kunne være at opsætte en lækker landingsside, hvor du har en masse muligheder:

Fang kundens e-mail adresse, og tilbyd dem en "light" version af bøgerne. Send dem så mails ugentligt eller månedligt med tips og tricks, og al din visdom. Inkluder heri link til e-bogens købsside, og lav evt. nogle gode tilbud.

Alternativt kunne du prøve at få folk til at købe direkte på din landingsside, og tilbyde attraktive deals i løbet af dit købsfflow - f.eks. en times coaching, lydbog, fysisk kopi eller lignende. Mulighederne er enorme.

Facebook vil jeg tro var en god måde at få folk ind på siden på - altså ads. 

Ydermere vil jeg anbefale at have en personlig blog, hvor du viser folk hvorfor de skal købe din bog - skriv om bogens indhold, giv nogle gode tips og tricks gratis, så folk kan se at du kan dit kram :-)

Forstår din forvirring - det er en stor mundfuld, men der er råd og vejledning utroligt mange steder. 

Held og lykke med det!

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart

Du nævner, at du har en hjemmeside og blog - du kunne med fordel smide link herinde, som både vil gavne din SEO (Har du styr på dette punkt?) og man vil måske bedre kunne hjælpe dig. 

Jeg oplever flere og flere personer der poster små korte videoer på Facebook, Youtube og deres blog, hvor de selv fortæller og giver små tips og tricks om netop deres område. Det gør, at folk med interesse for området følger dem og hurtigt ser hvor dygtige vedkommende bag videoen er - og hvis man senerehen får brug for en person/bog indenfor det givne område, så ved man godt hvor man skal hen. Det vil være en længere proces, men det kan omvendt også hurtigt skabe stor interesse, da den virale buzz-effekt kan være enorm. 

Ellers er der flere af de "store" e-bøger, som udgiver light-versioner af den fulde bog, således at man kan vække appetitten ved forbrugeren. Dertil kan man lave nyhedsbreve, hvor man af og til giver tips og tricks gratis, så man skaber en værdi for forbrugerne, som forhåbentlig senerehen lønner sig. 

Jeg håber, at det kunne give dig lidt inputs. 

Med venlig hilsen

Sebastian Kania

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)