Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktfotos - erfaring/hvad gør i?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fellow Aminoer,

Vi er en nystartet virksomhed der sælger diverse 'treats' til virksomheder som kunde og reklame gaver med virksomhedens logo på (privat label / brandede treats).

Vi har 6 varianter og 2 forskellige 'bægrer'/'bøtter' som virksomhederne kan vælge imellem.

Jeg bokser lidt med produktfotos til vores hjemmeside: www.sayitwithtreats.dk - så mit spørgsmål er... hvordan gør i andre? bruger i eksterne til at tage billeder, tager i billederne selv - i så fald, hvilket udstyr bruger i? 

Billederne af Peanuts, Lakrids, Nøddemix, Click-mix, Chillikugler og chokoladelakridser har jeg selv taget med iphone, men er ikke helt tilfreds med resultatet.

Alternativet er selvfølgelig at få profesionelle til at tage billeder, men det er budgettet ikke til i opstarten.

Erfaringer? Hvad gør i andre?

Tak på forhånd.

Hilsen

Morten

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Der er rigtig mange vej at gå, alt efter viden om foto og ikke mindst budget.

Umiddelbart syntes jeg ikke jeres fotos er så vanvittige dårlige, men kan da godt se der kan arbejdes en smule med lyset, opløsningen og ikke mindst lidt miljø på billederne for at få det til at virke en smule mere lækkert.

Hvis jeres behov er så begrænset som du beskriver, ville jeg nok kigge en smule på Google og lære bare en smule basic omkring lyssætning. Finde en kammerat som har købt sig et spejlrefleks kamera og låne det.
leg lidt med miljøet omkring jeres produkter, der er masser af god inspiration at hente på nettet og ikke mindst af de gode reklamer der dumper ind af døren hver lørdag.

Hvis det bliver for overskuelig, så smid mig en PB, så finder vi da ud af et eller andet. 
Vi har selv fotostudio hvor vi tager alle vores billeder og har også et packshot bord til små produkter.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob,

Tak for hurtigt svar.

Det er præcis lyssætning, sikre at billederne tages i samme vinkel (hver gang) - og da det er fødevarer, må billederne meget gerne have lidt glød - så varerne ser lækre og friske ud, at jeg søger hjælp til.

Packshoot bord, fotostudie, spejlrefleks... alt sammen termer jeg aldrig har arbejdet med, men nu har jeg i det mindste nogle ord at google :-)

Det kan sagtens være jeg tager dig på ordet omkring hjælp - i det mindste for at se hvilket udstyr i bruger.

//Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne eventuelt låne et bedre kamera? Eller købe?
For at gøre dine produktbilleder bedre, så kunne du måske anskaffe dig et produkttelt.

Noget, som også kunne se flot ud, kunne været at tage billeder i skoven - eller andre locations? Simpelthen for at gøre dine produkters udseende mere attraktivt og udbydende?

Mvh.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

"Produkttelt" - endnu et nyt term :-) Det googler jeg lige...

Ja - miljø billeder kunne sagtens være en mulighed, men så tænker jeg der skal en prof fotograf til.

Tak for input.

//Morten

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 49
Fra  mBUNCH - Morten Bunch Photografphy Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Lyder meget spændende med jeres treats projekt!

Jeg er sikker på at vi kan finde en løsning vedr. fotografering der passer til jeres behov og budget, har du lyst til at fortælle lidt mere om dine ønsker, så kan du skrive til mig på info@mbphoto.dk så kan vi tales ved?

Ser frem til at hører fra dig.

Mvh.
Morten Bunch

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Det vil jeg gøre - afhængig af hvad der kommer af tilbagemeldning i tråden...

Tak.

//Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere har vi selv taget billederne til mine shops Customfit og Cosmos Co, men opdagede at en professionel fotograf kunne gøre det væsentlig bedre, hvilket ligeledes påvirkede salget i en positiv retning. Så idag tages alle billederne af en professionel fotograf, selvom det er små pebret...

Hvis du ikke har råd til en prof fotograf, så findes der rigtig mange amatørfotografer, som helt sikkert vil gøre det for et beskedent beløb, såfremt de kan benytte dig som reference osv. Du kunne f.eks kigge på Facebook, hvor gruppen Danske Fotografer er oplagt. 

https://www.facebook.com/groups/danskefotografer/?fref=ts 

Ellers kan du let finde en masse amatørfotografer på Google Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)