Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driftselskab + Holding IVS eller APS og flytningen til udlandet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle glade iværksættere

Jeg har fået en god aftale med en partner, som er i gang med at starte et call center i Spanien, hvor han så har fået opgaven om det valgte produkt der skal sælges i gennem mig.

Kunden som har produktet (min kontakt) vil nemlig ikke have at det bliver fakturer fra et udenlandsselskab uden moms, så derfor jeg fået denne mulighed og jeg selvfølgelig vil benytte mig af.

*Så er meningen af driftudgifterne som ringe system, danske tastatur og fakturering for salg skal forgå i gennem mit selskab med en lille fortjeneste til mig :)

1) Jeg skal være i udlandet de næste 9 mdr, for at hjælpe med at starte det op og skal derfor stå som ud rejst af Danmark - Er der så regler for, om man må oprette et IVS eller om det skal være et APS?


2) IVS skal man spare 25% op af det årlige overskud.
Hvis mit driftselskab har en omsætning på 1 mio og kommer ud med det første år med et overskud på 100.000 kr, hvor jeg har et Holding.
Skal der så spares 25% op i begge selskaber?
Fx 25.000 kr lader jeg stå i drift, 25.000 kr sparer jeg op i drift og 50.000 kr op i Holding?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du kan stadig oprette og eje kapitalselskab

2) Du skal ikke reservere dobbelt op fra datter til mor. Datterens resultat indgår i resultatet for mor, dvs har datter et resultat på omkring 100 tkr, så vil mors resultat blive positivt påvirket af disse 100 tkr og skal reservere 25% til reserverne. Det er en regnskabsteknisk manøvre, og ikke tale om beløb der skal indbetales på en bankkonto eller betales mellem datter og mor.

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarer. Det var også kun et eksempel med de 25% i tal.

Det jeg efterspurgte var også bare som du selv sagde. Om det skulle spares 25% op i datter og moder. 
Men jeg kan godt gøre som overstående? Overskuddet i datter bliver der 25% sparet op i et IVS, 25% bliver så beskattet, hvis jeg flytter 50% op i moderselskabet?

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

jeg kan ikke svare på dit første spørgsmål.

Normalt så spare man 25% op af det årlige overskud i et IVS indtil at man har 50.000 hvorefter man normalt omdanner det til et APS, jeg er ikke 100 meter mester i IVS holding og IVS drift så det må en anden svare dig på.

Hvis du har pengene så kunne du overveje at stifte et APS med det samme og derved slippe for arbejde med at skulle omdanne mm.

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarer. Jeg fik også bare at vide, at man ikke måtte have en enkeltmands virksomhed hvis man skulle stå som udrejst.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Tak for svarer. Det var også kun et eksempel med de 25% i tal.

Det jeg efterspurgte var også bare som du selv sagde. Om det skulle spares 25% op i datter og moder. 
Men jeg kan godt gøre som overstående? Overskuddet i datter bliver der 25% sparet op i et IVS, 25% bliver så beskattet, hvis jeg flytter 50% op i moderselskabet?

 

Datterselskabet er skattepligtigt af resultatet på 100 tkr. 25% overførsel til reserver er af resultatet efter skat.

Du kan ikke udlodde udbytte til moderselskab før egenkapitalen i datterselskabet udgør mindst 50 tkr. Udbyttet må komme fra frie reserver, og må ikke reducere egenkapitalen ned under de 50 tkr.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mange tak for svarer. Jeg fik også bare at vide, at man ikke måtte have en enkeltmands virksomhed hvis man skulle stå som udrejst.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg havde en dansk enkeltmandsvirksomhed, da jeg boede i Sverige. Betalte Dansk skat, jf dobbelt-beskatninsreglerne. 

Tror også det kan lade sig gøre i Spanien. 

Dog ikke sagt, at 2x IVS sagtens kan være den bedste løsning for dig. Kommer an på mange ting. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

moder ejer datter. (og jeg går ud fra du ved du vil have holding med det lidt ekstra det kan give i arbejde med regnskab/sambeskatning som jeg ikke tror du klarer selv)

Mor har 1 krone (gæt) og bruger den 1 krone på at stifte datter - så den 1 krone flytter mor ned i datters bank

Datter værdi er nu 1 krone  og mors værdi er, at den ejer datter til 1 krone - og begge har således 1 krone i værdi

Når datter har overskud - f.eks. 100.000 kr - betaler datter 22% skat og har 78.000 tilbage. Alt andet lig, har datter nu en kapital på 78.001 og skal overføre 25% af dette til reserverne

Da mor jo ejer datter-  så har mor også nu værdi på 78.001

Du må også gerne hæve de 100.000 kr som løn og undlade at opspare 25% da der så ikke er noget overskud

Overvej en online økonomi person/revisor fra start så du får alt korrekt i dit setup og overvej - om 1 krone er godt at stifte med - eller om du skal op i noget større for ikke at skulle starte med at låne selskabet penge dag 1 til den spæde start - også lidt for signal værdien http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html 

Tal i god tid med bank, for de er ikke så lette med konto til IVS og givet slet ikke til en der er fraflyttet DK med mindre kapitalen sammen med privatøkonomien er ret så OK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens have en enkeltmands virksomhed som udrejst. Har jeg selv haft, så det er noget sluder. Hvem har dog bildt dig ind du ikke kan det??

Fra Skive
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Sky High Group. CO., LTD. Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for alle jeres svar :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)