Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen mulighed for at folk vil investere i en klub/café?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg ville lige høre om hvilken mulighed der er for at få nogen til at investere i min virksomhed, hvis der overhovedet er nogen, eller skal man selv ud og låne?

Om virksomheden:

Sagen er kort, jeg har i tankerne at starte en slags "biograf"/klub for folk med en bestemt interesse, lidt ligesom en sports café.

Pengene skal som ved normal biograf, kun tjene's ved salg af snacks/drikke (måske special tilbud fra pizza'manden), og måske en lille entrepris.

Da de bestemte produkter der vil blive vist på skærmen, er længere events (2-8  timer), ville folk nok gerne kunne bestille mad også.

Målet med virksomheden er at få samlet folk, med den samme interesse, istedet for se det alene (ligesom med en sports café)

Jeg havde i tankerne at have åbent når der var disse events, de er der næsten hver dag, fra 17-24.

Målgruppen er primært folk i alderen 11-25.

Idéen er også at lave en lille lounge, hvor der er mulighed for at spille fifa.

Virksomheden har en hvis form for udviklings protenetaile, tanke er at starte det i en af de større danske byer, og man kunne åbne flere "biografer"/klubber i de andre større byer.

De produkter der skal bruges, tænker jeg måske man kunne få via nogen sponsor aftaler, med nogen af de større elektronik butikker. Der skal ikke bruges så meget, andet end 2 projektor, og måske noget lydanlæg.

Nu kommer vi så til spørgsmålet. Er der mulighed for at nogen vil smide penge efter virksomheden og hvordan fungerer det i praksis?

Mig og min ven er på SU, og har ingen opsparing. Jeg tror det vil koste omkring 130.000 at starte virksomheden, hvor leje af lokaler for 1 år, udgør ca 90.000. De sidste ca 40.000 skulle gå til at købe møbler, og snacks/drikke lager. (man kunne evt leje lokaler for en kortere periode, hvis det er muligt)

Er det overhovedet muligt at investere i sådan en virksomhed? Eller kan man få en ekstra partner med, kun med kapital?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er der naturligvis en mulighed for (intet er umuligt). Der er dog ikke nogen tvivl om at I skal være rigtig skarpe på at lave en gennemarbejdet forretningsplan, som vil kunne fungere i praksis. I skal nok også have tænkt igennem hvad der er jeres funktion, hvad en investor skal komme med. Herudover så håber jeg at I har et meget mere detaljeret budget, da der nok mangler en del i det I har skrevet her. I er også nødt til at fokusere på hvad det er I vil her og nu, og ikke så meget på løse fremtidsudsigter.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielsen131:
Jeg havde i tankerne at have åbent når der var disse events, de er der næsten hver dag, fra 17-24.

11-årige i 8 timer fra 17-24 :-)  

Jeg tilslutter mig, at der skal mere guf på, før en investor vil se på det. Og ALT vedrørende NU skal på bordet. Fremtid=luft, hvis NU ikke fungerer. Hvilken by? Findes egnede lokaler overhovedet og hvad koster de at leje? Skal I sælge mad, skal I have tilladelse. Hvad med licenser til disse events?  "for folk med speciel interesse": Skal dette skifte hver aften? Hvilke 'events' tænker du mere specifikt på? Skal I have ansatte eller starter I med jer selv? Hver aften?

Jeg ville spørge mig omkring i min omgangskreds, f.eks. på FB, om folk kunne have lyst til det. Måske kunne du være så konkret, at du kunne få nogle af de fremtidige brugere til at støtte det allerede nu, f.eks. ved at melde sig ind i klubben på forhånd.

Nielsen131:
Er det overhovedet muligt at investere i sådan en virksomhed?

Nielsen131:
eller skal man selv ud og låne?

Det ene udelukker jo ikke det andet. Ja, det er som det allerede er sagt i tråden muligt at investere i hvad-som-helst. Det eneste 'men', som jeg kan se, er hvis Skat skulle mene, at ideen er 'oplagt håbløs'. Herved ville I ikke kunne få hverken skatte- eller momsfradrag for tab. Der skal være ræson i det.

Nielsen131:
kan man få en ekstra partner med, kun med kapital?

Ja, det er så en såkaldt sleeping partner/investor. Ideen skal saftsusemig være god, hvis investor ikke kræver løbende status, især i starten, evt. bestyrelsespost.

"Jeg tror, det vil koste 130.000" - ja, og hvorfor så det beløb?

Først til allersidst nævner du en "ven". Det er vigtigt at afklare hans/hendes rolle også. Medejer? Lønslave?

Jeg synes i øvrigt, at det er en god idé og ønsker dig/jer held og lykke. Skriv gerne nogle flere tanker.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu til dags er der så meget snak om crowdfunding, det kunne i måske se nærmere på?
Men lige meget hvor man prøver at finde ekstra kapital, så kræver det en solid forretningsplan, som man kan præsentere til potentielle investorer.

Projektet lyder spændende! held og lykke med det hele :-)

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå, at du og din ven enten selv finder job eller tilmelder jer et vikarbureau. Når I har lagt eksempelvis kr. 50.000 til side, så vi I formodentlig kunne finde investorer, der vil komme med resten. På den måde ved investorerne at I mener det meget seriøst og at I selv risikerer jeres egne penge. 

Andelsboligrådgivning

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)