Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det i servicebrancen opsvinget har efterladt en lomme af uudviklet potentiale?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Good one, Martin :) Hvad I sparer i timepriser, mister I ved investeringer i duftfriskere :P 

 

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

> Til gengæld lugter der ikke af gylle der hvor vi bor :-)

Nej, der lugter af bilos :)

Iøvrigt lugter der kun af biodynamiske grøntsager her - der er kortere afstand til det nærmeste svin i byen, end der er her i området

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Moholt jeg her en god og en dårlig nyhed til dig.

 

Først den dårlige, at profilere sig på at man levere beder service til en lidt højere pris er ikke ny tænkning i rengøringsbranchen, der har været de fleste opstarteres motto de sidste 30år.

 

Så den gode, der er altid brug for et firma der rent faktisk, leverer en sådanne service, men der findes over 5000 andre små rengørings selskaber som netop siger til kunden at det pga. kvaliteten de er lidt dyre end de andre.

 

Så det er ikke salgsargument nok i sig selv, men kan du det du lover så kan du holde på dine kunder og det er der i store penge er i rengøring.

   

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovkjer:

Så der er et faktisk behov for et firma der lever op til løfterne og som ikke bare løber fra ansvaret når først kontrakten er skrevet?

 Jeg har ladet mig fortælle at en del firmaer faktisk spekulerer i at lave gode kontrakter på års-basis, for derefter at skrue ned for servicen og læne sig tilbage "for nu er der jo penge i kassen hvert kvartal resten af det år"

Jeg ved ikke om det er udbredt, men et firma med 5-6 ansatte og 2-3 storkunder kan jo i princippet sagtens overleve på den måde i årevis, med navneskift og et stort flow af nye medarbejdere uden at blive "opdaget".

Hvis det er hverdag på rengørings markedet så er jeg mere end skråsikker på at man med god service og ordentlig forretningsskik sagtens kan gøre sig bemærket mellem de 5000 andre spillere

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er helt sikker altid plads til god til en god pris. Det er der i alle brancher.

 

Du skal bare vide der er ikke noget nyt i din ide. Men at det rent faktisk er en lille procent del der faktisk levere det de lover.

 

De fleste rigtig gode rengøringsfirmaer er ganske så oftest består de at ejeren selv og måske dennes ægtefælde.

 

 

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Når jeg læser dit indlæg, lyder det ikke som om du har erfaring fra rengøringsbranchen.

 

Er det rigtigt eller forkert ?

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke direkte,jeg har familie i branchen og gennem dem har jeg hørt et og andet, og så har jeg i min professionelle virke set lidt af hvert... Og der er her min "plan" er kommet til live.. jeg arbejder selv med personaleansvar,udvikling og motivation.. og min klare fornemmelse er at de rengørings assistenter jeg har set, har haft behov for uddannelse og anerkendelse.. Det er her jeg mener at man kan blive bedre ,hvis man fra starten har fokus på medarbejderen med kluden og spanden og ikke udelukkende ser på kunden med problemet og pengene..

 

Er du selv indenfor rengøring?

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke længere, jeg har ejet et mellemstort rengøringsselskab som jeg selv byggede op fra grunden.

 

Ejer i dag stadig en kunde portefølje som jeg ikke selv passer, der ligger i et andet selskab men er rent faktisk stadig mine kunder selv om jeg ingen kontakt her med dem.

 

Jeg har ydet rådgivning til rigtig mange virksomheder inden for den branche.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej nu kan jeg sgu’ ikke holde mig længere,Wink har været beskæftiget i servicebranchen over 30 år, på både sikkerheds (ansvarlig for ca. 150 sikkerhedsfolk) og rengøringsdelen (ansvarlig for ca. 1000 sanitører).

 

Lad os slå fast med syvtomme søm – nullermændene er kommet for at blive, og det betyder at rengøring vil der altid være behov for!!! Smile

 

Når det er sagt – så er servicen ”nonproduktiv men almennyttig.”  Det betyder at det for kunden er en ren omkostning, og derfor også det første der skæres i når budgetterne lægges og tallene ikke rigtig vil nå sammen…

 

I sikkerhedsbranchen kunne vi vise konsekvenserne ved ikke og sikre sig godt nok – det kunne kunderne både måle og forstå, så pris var ikke lige det største konkurrence parameter der.  Dernæst så var kundernes viden om sikkerhed heller ikke altid den største, og de var/er derfor nødsaget til at stole på ”konsulenten/rådgiveren” og de informationer der gives fra den side.

 

Rengøring?  Alle mener de ved ALT om rengøring, metoder, midler, værktøjer osv. så kunderne mener ofte at de ved meget mere end dem som lever af at levere ydelsen.  Hvad mange ikke tænker på er, at i mange virksomheder og private hjem ligger der måske tre forskellige træsorter i det samme gulv – og at de alle tre skal plejes på forskellig måde – det kan med tiden blive et meget interessant gulv og kigge på … og hvem får skylden??

 

Problemet i rengøringsbranchen er – at alle kan sælge og levere rengøring … tror de.  Det betyder, at Hr. og Fru Hansen starter op efter for godt befindende, han holder telefonen (han er jo direktøren) i den ene hånd, konen i den anden og hun holder gulvskrubben i den frie hånd (for hun er sanitøren).  De siger så til sig selv: ”Hvad havde jeg i timen på mit sidste job i Superbrugsen – lægger 50 kr. oven i det – så har de salgsprisen.  Smart ikk’??

 

Branchen har ikke formået og forklare kunderne at den ikke levere rengøring men miljø.  Så kan du forklare kunderne at det faktisk er et personalegode at der er et godt rengøringsmiljø i stil med den gode personale mad, og få dem til at betale for det – så har du en STOR fremtid i den branche.

 

Nu er det ikke nytænkning du kommer med her – sorry!  Facility Management er faktisk baseret på de tanker du gør dig – her overtager man alle servicefunktioner i en virksomhed spændende fra receptionsdamen og rengøring over kantineservicen, ejendomsservice til håndværkerservice.  Idéen er genial – hvis man kan styre den, kunden betaler en fast månedlig pris og skal så ikke tænke mere på det.  Problemet er, at mange serviceselskaber ikke kan styre det – så pengene fosser ud af kassen hos dem…

 

Medarbejderne?  Det største problem i rengøringsbranchen er at fastholde medarbejderne.  Det er jo ikke ligefrem det mest prestigefyldte job.  Der er en lille hård kerne af dygtige og loyale medarbejdere i branchen, men hovedparten af medarbejderstyrken er ”flyvere”…  Eksempelvis unge mennesker som under studierne tjener penge til ferie og andre fornødenheder, og når de er i hus – så smutter de igen.  Tro mig der er en meget stor udskiftning i medarbejdermassen, så stor at det faktisk er umuligt og nå at uddanne dem alle sammen – desværre…

 

Det offentlige marked?  Jeg er (undskyld udtrykket) ”ved at brække mig i lår tykke stråler” hver gang jeg ser en politiker eller kommunalembedsmand beklage sig over at rengøringen er blevet utrolig ringe efter at de har udbudt den i offentlig licitation.

 

De glemmer nemlig og fortælle – at da de selv foretog rengøringen, så blev der foretaget grundig gulvvask, støvsugning og aftørring af støv hver dag … men da de udbød det, så var programmet let daglig rengøring og en grundig pr. uge, for der skulle spares penge – og syndebukken var lige ved hånden…

 

Ja vi må konstatere, at man får det man betaler for!! Confused

 

Nu må du ikke misforstå det jeg skriver – for jeg syndes at rengøringsbranchen er en utrolig spændende branche … havde det som en fisk i vandet…

 
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Andersen:
Nej nu kan jeg sgu’ ikke holde mig længere

Har hørt at det er meget almindeligt hvis man kommer lidt op i årene Wink

Den lagde du selv lige til højerbenet Bjarne, men det udover det så er det faktisk et rigtig godt indlæg.

Du sætter mange af de problemstillinger op, som er tilfældet når man bliver stor på marked.

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)