Jeg har et hurtigt spørgsmål til alle jer SEO eksperter derude. Jeg har en søgeformular på en af mine sider hvor søgefrasen i søgeresultats-URL´en vises med "+" som seperator, altså som dette eksempel: Søgning: "billig jakke" URL parameter: "search" URL: www.mineksempelside.dk/resultat/?search=billig+jakke Normalt vil et mellemrum blive angivet med "%20", altså så det i stedet ville se således ud: URL: www.mineksempelside.dk/resultat/?search=billig%20jakke Mit spørgsmål er kort og godt, hvad er bedst (mest sikkert), i forhold til SEO og hvordan Google tolker URL´en? |
Jeg har læst lidt mere op på dette specifikke område og det viser sig at det i princippet ikke er noget man bør bruge så meget energi på, da disse 2 standarder er universelle.
I HTML vil en "GET" form altid resultere i parameter-værdier med tegnet "+" som mellemrums-separator, og "%20" er blot tilsvarende, for når du manuelt indtaster en URL adresse i din browser, hvor der indgår mellemrum.
Rent praktisk er der heller ikke nogen standardiseret måde hvorpå man kan tvinge en HTML form til at producere parameterværdier med mellemrums-separator "%20", andet end hvis man forsøger sig med javascript-baseret manipulation af selve inputværdien, hvilket ikke anbefales..