Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webhotel??

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 91
Fra  plakato.dk - Posters og Plakater i høj kvalitet Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står over snart at skulle forny mit webhotel hos meebox - og jeg må indrømme at jeg synes deres service og oppe tid er gået meget ned af bakke det sidste års tid. Jeg har tidligere været en rigtig glad kunde og også henvist rigtig mange til deres services.

Jeg ved der findes mange af lignende tråde, men ikke nogen jeg har kunne finde der rigtig kan argumentere for den ene frem for den anden. Mange svar ligner ofte personlige relationer og affiliate links.

mit krav til en host er ret omfattende, og jeg ikke sikker på det findes i et webhotel og går derfor også med ideen om en VPS eller simpelthen selv bygge en server og smække op somewhere. Jeg har ok knowhow i både linux og windows så er ret sikker på det godt kunne lykkes.

Jeg har en del projekter kørende, og dertil en god sjat domæner (10+) - så mine krav til et webhotel er ret høje.

I dag har jeg ved meebox følgende - det nye skal ikke nødvendigvis matche , men være der hen af.

* ubegrænset antal domæner - eller mulighed for addon domæner til en lav pris.

* ubegrænset plads - ellers skal være rigeligt med plads - vi taler 500gb +

* ubegrænset trafik - jeg bruger idag ca 5gb trafik om måneden og vil gerne kunne vokse.

* 200% cpu - ingen specielle krav andet end det skal være hurtigt :)

Mit primære fokus er 2 webshops som begge er bygget i wordpress med woocommerce. Jeg synes generelt meebox' loadtider er for langsomme - jeg har en 1:1 kopi af min webshop kørende på min egen linux server her hjemme i en nginx og den loader dobbelt så hurtigt som den via meebox. Dog skal det siges min server kun kører den side, og har væsentlig bedre specs end det man kan købe ved de fleste webhosts. (i7 6700k, 16gb ram, 2x ssd i raid0 på en 300/60mbit yousee) - jeg vil dog helst have den hosted ude i byen så der ikke er nedetid når serveren står af eller strømmen går. Her virker det ikke til at meebox har redundans da jeg tit oplever de lige genstarter serveren og man så har 5-10 minutters nedetid.

Ønsker at en kommende webudbyder skal være i Danmark, ellers ser jeg gerne nogle gode argumenter for hvorfor man skulle flytte den til udlandet - og hav i mente at det er webshops til danske forbrugere.

Så kort opsumeret søger jeg et alternativ til det største du kan få ved meebox med bedre oppetider, og fokus på loadtider i wordpress.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Unoeuro har altid spillet for mig til wordpress løsninger..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 91
Fra  plakato.dk - Posters og Plakater i høj kvalitet Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer - det virker ikke helt som om du har læst mine krav til server og lokation af servere. UnoEuro tilbyder max 10gb plads så de er ret hurtigt afskrevet.

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har kendskab nok til at administere din egen server, så ville jeg hvis jeg var dig se på hertzner , eller en VPS som f.eks vultr 

Hertzner bruger jeg selv igennem et par år og er godt tilfreds, at serveren står i tyskland, mener jeg ikke har den store indflyldelse på SEO og hastigeheden har der aldrig været problemer med, klart du skal ikke vælge en der står i usa eller fjernøsten , men en server der står i sverige , tyskland eller de omkring liggende lande er der hastigheds ikke nævneværdigt forskel på

Hos hertzner kan du på deres auktionside , finde brugte server til en go pris pr mdr , den første hertzner server jeg havde ved dem var en brugt og den kører stadig til stor tilfredshed 

Vultr er en forholdsvis ny spiller på market med VPS , jeg tester for tiden en docker instalation hos dem med lokation i amsterdam

En af de ting de har er en nem måde at eksportere hele serveren som en iso fil , for backup og hurtig deployment af ens egen standard  opsætning

Men som sagt du skal være rede til selv at stå for administration af din server , personligt administere jeg mine server udelukkende over ssh og har aldrig diverse web admin tools installeret, det er kun med til at tage ressourcer og tid for at sørge for at de altid er sikekerheds patchet

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

I dag har jeg ved meebox følgende - det nye skal ikke nødvendigvis matche , men være der hen af.

* ubegrænset antal domæner - eller mulighed for addon domæner til en lav pris.

* ubegrænset plads - ellers skal være rigeligt med plads - vi taler 500gb +

* ubegrænset trafik - jeg bruger idag ca 5gb trafik om måneden og vil gerne kunne vokse.

* 200% cpu - ingen specielle krav andet end det skal være hurtigt :)

Ønsker at en kommende webudbyder skal være i Danmark, ellers ser jeg gerne nogle gode argumenter for hvorfor man skulle flytte den til udlandet - og hav i mente at det er webshops til danske forbrugere.



Jeg ville kigge nærmere på http://www.glesys.com/vps.php de har et datacenter i Falkenberg Sverige. Det er ikke langt fra Danmark, men desværre får du ikke over 500 gb

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

jeg synes du skal prøve at kontakte Kim Boldig fra http://wphosting.dk/

de har bla. php vers. 7,0, supercacher, gratis ssl certifikater og meget meget mere.
Jeg véd ikke om de kan klare dit krav om 500+ GB, men tag fat i ham og få drøftet 
alle dine krav m.m.

De bedste hilsner 

Per Eckert

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin:
eller simpelthen selv bygge en server og smække op somewhere. Jeg har ok knowhow i både linux og windows så er ret sikker på det godt kunne lykkes.

Hvis jeg var i dit sted ville jeg vælge at leje en dedikeret server. Disse er væsenligt billigere i andre eu lande.

SEO-udbyttet af en dansk ip frem for en eu ip er forsvindende lille. Det er langt vigtigere at serveren svarer hurtigt og hjemmesiderne er sat korrekt op til dansk.

cpanel installerer og konfigurerer alt grundlægende i linux og har en række værktøjer i whm, så det er let at tilpasse installation.

Normalt er der meget lidt vedligeholde af en linux / cpanel installation.

Serverloft har 24/7 support og en fornuftig sla.

---

En uhyre effektiv setup, som er let at installere og vedligeholde er:

1x http://www.serverloft.eu/dedicated-servers/ med ssd diske.

1x Cloudlinux + kernelcare (minimerer behovet for reboot)

1x cpanel (hver side isoleret på hver sit webhotel)

+ backupløsning (f.eks. rootserver fra serverloft)

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Hej Kristoffer - det virker ikke helt som om du har læst mine krav til server og lokation af servere. UnoEuro tilbyder max 10gb plads så de er ret hurtigt afskrevet.

Når jeg læser på https://www.unoeuro.com/products-vps.php så står der 40 GB Hardisk plads , deres webhotel er står der 10 GB plads  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Med de krav som du har, ser jeg 3 muligheder.

1. Host det hele selv, evt så suppler din Yousee linje med den smule internet som du kan få via telefon stikket for at have noget backup. Smid en ups på server samt router og så burde du været rimelig godt kørende. Hjemmesider mm kræver ikke ret meget, du vil formendeligt kunne købe en gammel server til rimelig små penge, som så er bygget til 24/7 drift.

Du vil desuden får fordel af at du kan opgradere severen løbende, alt efter om det er ram, cpu eller plads som maskinen mangler.

2. Lej en VPS ved evt et af de allerede nævnte steder eller ved Amazon 

Fordelen ved en udbyder som Amazon er at de har stordrift og derfor vil du nemt kunne skalere din server op og ned efter behov, jeg kender nogle som har sat deres sider op til at Amazon tilføjer kræfter til serveren hvis de kan se at den er under meget load, og fjerner kraft fra den hvis der ikke sker så meget, og derved holder de deres kost så lav som muligt uden at have en langsom hjemmeside i peak perioder.

3. Lej en dedikeret server ved en dansk host

Fordelen her er at den har en Dansk ip, men som sagt så giver det ikke ret meget forbedret SEO.

I og med at du kan klare det hele selv på din linux og har så mange sider og bruger så meget kraft, så giver det efter min mening ingen mening leje et webhotel.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:
jeg synes du skal prøve at kontakte Kim Boldig fra http://wphosting.dk/

Tak for anbefalingen Per.

Med det tråd starter skriver han har og hans evner indenfor faget, vil jeg anbefale at du får din egen server, det ville du ikke have nogen problemer med at styre selv, et almindelig webhotel giver ingen mening i forhold til din beskrivelse.

Der er masser af gode steder hvor du kan få din egen server og køre det hele derfra om det skal være i Danmark eller udlandet er helt op til dig, men prisen er væsentlig billigere i udlandet til den slags store ting du efterspørger, du vil kunne spare ret mange penge med en ikke Dansk udbyder og som tidligere sagt betyder det ikke særlig meget i dag om den ligger i Danmark eller ej.

//Kim

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)