Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen med shippingviden???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Jeg håber på lidt hjælp, da jeg er lidt på herrens mark!

Jeg skal have sendt nogen varer fra Jordan til Antwerp. Det drejer sig om en part container load med ætsende væske.

Det bruges til at ætse og bryde klipper med, f.eks. i Norge i forbindelse med vejanlægning - Det er IKKE klassificeret som eksplosiver.

Mine spørgsmål er:

 - Hvem skal jeg tage fat i for at varetage den transport?

 - Hvilke dokumenter skal jeg udfylde og hvor finder jeg dem?

 - Hvordan foregår hele processen fra forsendelse bliver samlet op i Jordan og afleveret til firmaet i Belgien? (Så jeg kan forstå hvordan det sker)

 

HÅBER at der er nogen der kan oplyse mig :)

 

TAK TAK TAK.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da der er tale om farligt gods må du først finde ud af hvordan godset er klassificeret mht. søfragt. Det burde producenten kunne oplyse dig, alternativt må du søge information i produktets sikkerhedsdatatblad. 

Da produktet skal indføres i EU skal du være opmærksom på REACH reglerne, her må du undersøge om produktet er REACH godkendt, ellers kan importen volde problemer (alt afhængig af mængde du importere)

Hvor mange kg er den samlede mængde af kemikalier?

Husk at produktet skal være emballeret i UN godkendt emballage.

Når du har alle de sikkerhedsmæssige oplysninger mht. søfragt, kan du kontakte en speditør som vil kunne forestå selve transporten.  

 

Hilsen

Ravn

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

trw:

Hej alle,

 

Jeg håber på lidt hjælp, da jeg er lidt på herrens mark!

Jeg skal have sendt nogen varer fra Jordan til Antwerp. Det drejer sig om en part container load med ætsende væske.

Det bruges til at ætse og bryde klipper med, f.eks. i Norge i forbindelse med vejanlægning - Det er IKKE klassificeret som eksplosiver.

Mine spørgsmål er:

 - Hvem skal jeg tage fat i for at varetage den transport?

 - Hvilke dokumenter skal jeg udfylde og hvor finder jeg dem?

 - Hvordan foregår hele processen fra forsendelse bliver samlet op i Jordan og afleveret til firmaet i Belgien? (Så jeg kan forstå hvordan det sker)

 

HÅBER at der er nogen der kan oplyse mig :)

 

TAK TAK TAK.

Tag fat i www.hecksher.com, så administrerer og ordner de alle problemerne for dig.

Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Og mange tak for info.

Ved du hvor jeg kan få de dokumenter fra dog?

Er det nogle producenten har og kan udfylde eller skal jeg selv downloade dem og sende dem til toldmyndighederne?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

trw:
Ved du hvor jeg kan få de dokumenter fra dog?

Før du kan få en pris/tilbud på fragten skal du have sikkehedsoplysninger fra producenten.  De sikkerhed oplysninger har intet med toldmyndighederne at gøre.

Med hensyn til REACH godkendelse må du spørge producenten om produktet er gokendt iht. REACH reglerne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)