Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. Import fra Asien

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og tak for et rigtigt godt forum.

Jeg er ved at starte webshop som bla. skal sælge figurer og brugskunst fra Kina, men hvor finder jeg disse leverandører.

Er blevet fortalt man skal passe på med hvem man laver aftaler med. Er det også jeres erfaring eller har det ik noget på sig???

1000 tak for et rigtig godt iværksætter forum.

På forhånd tak.

Sandra

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jo det er ganske rigtigt der er utroligt mange fupmagere. Jeg vil forslå dig at vente med egen import til du har fået rigtigt godt gang i salget, for du skal jo aftage betydelige mængder af vare før du kan opnå nogle fornuftige priser samt fragt rater.

 Ravn

 

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

Der er bestemt mange problemer forbundet med at finde gode leverandører i Kina. Der er selvfølgelig mange der har høje kvalitetsstandarder, men endnu flere der ingen standarder har. Processen med at kvalitetssikre producenterne, samt de mængder der skal bestilles for at kune købe direkte fra større producenter, kræver en del ressourcer. Jeg syntes også at du skal starte ud med at købe dine varer fra en forhandler af brugskunst i starten (helst en der har erfaring med at handle med USA eller europa. Så kan du købe i mindre mængder og har en større grad af sikkerhed for kvalitet.

Finder du så ud af senere at der er et stort marked herhjemme, så kan du altid skære mellemledet væk og gå direkte til producenterne. Jeg kan ikke på stående fod fortælle dig nogle leverandører af kinesisk brugskunst, men hvis jeg ramler ind i nogen skal jeg nok give et praj...

 Mvh Kaspar

PS: En side som f.eks. Alibaba.com har en masse producenter af alt fra himmel til jord, men igen er problemet at kvaliteten ikke kan garanteres. Men du kan da kigge lidt rundt på den.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

skal det absolut være brugskunst fra Kina? 

Kan det ikke være brugskunst fra Sydøstasien, eksempelvis Malaysia, Indonesien eller Borneo, Indien, Pakistan, Mellemøsten, Tyrkiet, Egypten, Sydamerika, mellemamerika, USA, Afrika eller sågar indenfor EU, måske sydeuropa? 

Eller hvad med import fra Australien, New Zealand, Hawaii, Japan eller Tahiti?  

Ikke at jeg lige aner hvordan du finder en leverandør nogen af disse steder :-) 

Jeg ved såmænd ikke så meget om webshops eller salg af brugskunst og kunsthåndværk, men er der ikke snart ved at være nok 'billigt skrammel' ude fra Kina i omløb? - personligt ville jeg da langt hellere ose rundt i en butik (webshop) med lidt mere variation og eksotiske islæt i vareudvalget.

Mht import generelt, så synes jeg ikke du skal lade dig afskrække - hvis man køber ind i mindre partier ad gangen er risikoen jo heller ikke så stor og hvis du bliver snydt eller varen ikke er iorden, er det kun et mindre beløb du har sat på højkant. At man skal passe på med hvem man laver forretninger med, gælder vel i Kina såvel som i Danmark såvel som i resten af verden, nogen gange er det nok de som tør gå lidt længere eller satse lidt mere som høster den største fortjeneste.

Husk på følgende ved import:

- leveringstid/betingelser. 

- betalingsbetingelser.

- fragtomkostninger.

- forsikring af varen under transporten.

- told ved køb af vare udenfor EU.

Umiddelbart udgør din kostpris (indtil den står på dit dørtrin): prisen for varen + fragt/leveingsomk. + forsikring + evt told

Mvh

 

 

 

 

 

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

 

God idé du har der.

Selvfølgelig skal du passe på derude. Et globalt marked vil altid arve svindlere og bedragere.

Men en god tommerfingerregel er det at have en god mavefornemmelse om den leverandør du påtænker at handle med inden du lægger en stor ordre.

Ring til dem og hør hvem der er i den anden ende, få dem til at sende vareprøver, hvordan er kommunikationen?, svarer de promte?, er der en fast kontakt til firmaet? har de en profesionell website? alle sådanne ting er med til at vidne om om firmaet er reelt. Selvfølgelig er der altid nogle der bliver snydt men tænk på hvor meget der bliver importeret af alverdens ting hver dag og hvor få der egentlig bliver snydt? Det er promiller.

Jeg har bl.a. importeret flere biler fra USA hvor man skulle overføre hele beløbet til en mand man ikke anede hvem var uden at have set bilen. (nu jeg er igang, er der nogle der er interesseret i en MG B fra 1972:-)  ) 

Nogle kalder det dumdristigt andre kalder det risikovillig.

Men min pointe er at: Hvor intet vover intet vinder !

Jeg synes du skal arbejde videre på din idé. Du skal ikke lade dig afskrække af at der er svindlere derude.

 Good luck.

 

Mvh.

 

Martin

Fra Vedbæk
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

Jeg kan hjælpe dig med at source brugskunst og figurer fra Vietnam, hvad er det præcis du har i tankerne?

Mvh

Diana

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

Jeg kan måske godt finde nogen leverandører til dig gennem mit agent-netværk i Kina ! Jeg er speditør og har eget firma der varetager og rådgiver om import, og du er meget velkommen ringe til at ringe til mig for at få en snak om tingene...

 

De herligste hilsner - Sune

Import Consulting and Services

E-mail: ics@forwarder.dk

Tlf.: 23235786

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra

 Vi kan hjælpe dig med at finde brugtkunst og figue fra kina. Idet vi er mellem bro fra danmark til kina eller omvend, vil du sende information/ billede, så kan vi snakke om.  

 

Med venlig hilsen

Mini og Max

http://wow.dedns.cn/shop2/catalog/

http://wow.dedns.cn/

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. May 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra.

Jeg har kontakt til nogle spændende firmaer til det område du søger i kina.

Du er velkommen til at ringe til mig og høre nærmere.

Jeg træffes på tlf.: 51 557 151.

Hilsner fra Iben

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)