Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer - WordPress vs. GitHub Pages

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg skal igang med at lave et nyt website, til et projekt jeg har arbejdet på i noget tid, og overvejer at bruge GitHub Pages.

Er der nogen der har erfaringer med at hoste sit website med GitHub Pages? Hvis det bare er et alm. informativt website, er der så noget man savner fra eks. WordPress? Er der ulemper ved GitHub Pages?

Selvom jeg normalt ellers altid selv anbefaler WordPress til andre, overvejer jeg alternativer. Af forskellige årsager orker jeg bare ikke rigtigt WordPress (og lign. CMS), og jeg ved heller ikke om jeg har lyst til at udvikle et website fra bunden (for tidskrævende, og det er ikke der mit fokus ligger).   

Jeg bruger git dagligt og mit nye projekt "lever" på git, så tanken om at bruge GitHub Pages til hosting af websitet slog mig den anden dag. Jeg kan godt lide ideen med at have websitet liggende i et git repo og så hosted af git. Ingen vedligehold og opdatering af et CMS, ingen backup, jeg kan anvende branches, nemt at dele adgang med andre etc. Det virker som en god og enkel løsning.

Men er det en god løsning? 

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et open source projekt, så er det efterhånden næsten standarden i dag at man bruger github pages , hvis det er et closed source så kunne det måske se lidt "Amatør" agtigt ud ikke at hoste det på et rent domæne

Det er også lidt forskel på hvor meget der er gjort ud af github siden ,  denne her ser meget pro ud http://jhipster.github.io/  den første gang jeg var på den lagde jeg faktisk slet ikke mærke til det var en github side den var hostet på

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib:
Det er også lidt forskel på hvor meget der er gjort ud af github siden

Ja, det er jo ikke altid til at se at det er en git side. Jeg sigter nok lidt mod at lave noget der minder om Bootstrap siden (www.getbootstrap.com) funktionsmæssigt, og det er jo også en git side.

Jeg tror at jeg vil give det et forsøg. Tak for input.

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Go vind med det :-)
Kunne være fedt hvis du havde tid til at dele lidt ud af din erfaring og oplevelser med det når du er færdig , det er da helt klart værd at overveje til visse projekt typer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)