Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gør for at lukke en APS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad skal jeg gør for at lukke en APS ned der ikke har foretaget sig noget?

eller skal jeg sælg det ?

der er en tom APS der er ikke kom oms ind i virksomhed

Da jeg vil ind i en Franchise /kæder men de var ikke så gode til det vi skule lave om

Kan i hjælp mig lige men det

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok enklest at lukke ved "erklæring" - hvor du har et regnskab der jo her viser at der så ikke er gæld - Du kan finde det her - under punktet Erklæring. Det er lidt arbejde - som du kan betale dig fra (har set f.eks. Thomas "revisor" tilbyde det til omkring 1500 kr + moms hvis alt er klart - men du kan og må selv - Det tager en del vente tid som det også fremgår af linket http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du finde en køber til selskabet, så er det også en enkel løsning.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Principielt er det en let løsning at sælge det. Men nu om dage hvor man kan få stiftet et selskab for håndører tror jeg ikke der er nogen der vil tage en risiko for eventuelle krav mod selskabet for at spare stiftelsesomkostningerne. Selvom der ikke har været nogle transaktioner på banken kan der principielt godt ligge en risiko for køber. 

Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke oms så jeg har ikke et regnskab

Det er blive lave ud at jeg overfør de 50000 kr

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den risiko skal sælger selvfølgelig oplyse om såfremt det er tilfældet.

Der må opstilles en resultatopgørelse og balance, uanset om der ikke har været aktiviteter i selskabet, og anpartskapitalen stadig er intakt ifa bankkonto. Materialets omfang vil så bare afspejle dette.

Om materialet skal revideres afhænger så af bl.a. om der er fravalgt revision og om selskabet har passeret første regnskabsårs afslutning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke oms så jeg har ikke et regnskab

Det er blive lave ud at jeg overfør de 50000 kr

 Du kan jo prøve at sælge, men jeg mener også det er ret vanskeligt - da der kan være skeletter i skabet uanset ingen omsætning, og det er så enkelt at stifte friskt

Intet regnskab vil jo så være et problem, hvis ikke du sælger - til gengæld er det jo så tilsyneladende superlet at lave et regnskab som du beskriver det. Ofte vil der dog, hvis du har holdt loven være lidt omkostninger afholdt - f.eks. er arbejdsskadeforsikring lovpligtig selv helt uden omsætning og ansatte, og ofte vil bank også have haft et krav om gebyr og oprettelse - men i alle fald - et regnskab skal du jo bruge - Har du haft selskabet i 2015 - og afhængig af regnskabsåret, så kan du jo skulle have et regnskab at indsende - og skal du lukke ved erklæring, så vil skat også se et regnskab

Det kan givet udarbejdes let - men jeg tror du lige skal finde en der enten hjælper dit med salg (svært) eller hjælper dig med lukning ved erklæring, så du kan få så mange af dine 50.000 kr tilbage igen bagefter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt følge jer med hensyn til bemærkningerne omkring salg, men men skal trådstarter lukke selskabet er der allerede listet flere forhold op som kan koste nogle tusinder inden selskabet er opløst. Samtidigt tager det jo mange måneder at komme gennem processen.

Således kunne der være mulighed for en evt køber at overtage selskabet til en kurs der ligger lidt under kurs 100. 

Risikoen er til at overskue såfremt selskabet aldrig har haft drift. Købers due diligence samt erklæringskrav fra sælger burde afdække det meste.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

skal trådstarter lukke selskabet er der allerede listet flere forhold op som kan koste nogle tusinder inden selskabet er opløst. Samtidigt tager det jo mange måneder at komme gennem processen.

Således kunne der være mulighed for en evt køber at overtage selskabet til en kurs der ligger lidt under kurs 100. 

bestemt jo et forsøg værd hvis man har netværk eller nogen her reagerer og ja det tager let 6-8 mdr, dog jo ikke måneder man behøver være aktiv i.

Jeg vil tro et lille regnskab til at få erklæring + hjælpe med erklæring kan ligge inden for 5.000 kr når der ingen aktivitet har været - og kan man sælge et sådan selskab til kurs 90 - tvivler, men det er da klart at forsøge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du vil af med selskabet, så vil vi gerne overtage det. 

Send mig en PM. eller mail på info (a) eurocall.se

da vi skal have gang i en ny forretningside

Mvh

Eurocall

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)