Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bør man værdiansætte sin virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er i opstarts fasen af en virksomhed og jeg ved ikke hvordan man skal vurdere den. Produktet er en servicevirksomheds app lignende just eat, dog i en anden sektor. Appen er endnu ikke lanceret så jeg arbejder med løse statistikker og data, som ikke er optimal. bør tallet være best case eller worst case, optimistisk eller pessimistisk?

Tak på forhånd Smile

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaets værdi udgør vel det du har lagt i det indtil videre...hvorfor har det betydning for dig hvad det er værd før du starter op?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vokato:

bør tallet være best case eller worst case, optimistisk eller pessimistisk?

Hvad skal du bruge værdiansættelsen til?

 

Er det i forhold til stiftelse af selskab, bogføring til regnskab, søgning efter investorer? måske noget helt andet?

Det gør det umiddelbart lidt nemmere at svare på dit spørgsmål, da man ikke værdiansætter hverken en virksomhed eller et aktiv på samme måde eller efter samme principper alt afhængig af hvad værdiansættelsen skal bruges til. 

Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for interessen. 

Jeg søger efter investorer men ved ikke hvilket beløb jeg skal bede om per procent...

Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da virksomheden kræver en såkaldt "seed round" vil jeg gerne vide hvad jeg kan forvente per procent. Jeg tænker at værdi ansættelsen er forventet årlig omsætning eller noget i den stil, men det tal kan variere meget alt efter om det er optimistisk eller pessimistisk. Produktet kan ikke lanceres eller laves uden disse penge, så jeg kan ikke basere det på nuværende tal. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får næppe et konkret svar - men du kan godt forberede dig, i et risiko projekt, at investor vil have en upside på mindst dobbelt penge tilbage inden for et år - og risiko mæssigt, formentlig ikke vil kunne tabe alt, uden du selv taber noget tilsvarende, eller upsiden er endnu større

Så må du jo regne på, hvornår kan vi, et et helt realistisk vurderet scenarie, betale investor godt tilbage - og med godt mener jeg faktisk - dobbelt op, i noget der virker så risikofyldt som det du beskriver. Investorer vil have realistisk vurderet afkast - som skal være begrundet i markedsundersøgelser og andet. Du kan godt have realistisk og velbebrundet budget suppleret med et worst case og et godt, men gør det ikke, hvis ikke du har rigtigt gode begrundelser - Bare holdt dig først og fremmest til velbegrundet realstisk

Nærmere tror jeg ikke nogen kan komme det ud fra din oplysninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)