Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man egentlig sælge sin facebook gruppe?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 5 admin. I min gruppe jeg er dog stifter og det mig der har kunder derfra.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man bare se, der var nogen der havde læst bedre op på lektien, rart at vide! :-) 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.facebook.com/legal/terms

Læs: punkt 4, stk. 9

  1. Du vil ikke overdrage din konto (herunder sider eller applikationer, du administrerer) til nogen uden først at få vores skriftlige tilladelse.

Noget helt andet er, at en Facebookgruppe er lig nul værd, med mindre man kan få fat i en gruppe hvor følgere er hentet ind med lige præcis de interesser man selv har.
Det er værdiløst at få fat i en gruppe med interesse for Iphone hvis man ønsker at sælge dem fiskeudstyr.

Det man også kan være meget sikker på, er at hvis man begynder at spamme en gruppe mennesker med noget de ikke har signet op til, så vil Facebooks algoritmer meget hurtigt opfange de spam anmeldelser der vil komme. 
Så lukke´r de bare siden, og man kan vinke farvel til de penge man har smidt efter siden.

Hvis i holder en lille smule øje med de mange sider der lige pludselig giver en bil i præmie, evt. med en kendt virksomheds navn. f.eks. Imerco danmark, ja så samler de tomme likes og siden er lige pludselig væk da Facebook har fået øje på dem og lukker dem ned grundet spam anmeldelser.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob

Man skal selvfølgelig tænke sig om og kun investere i en gruppe der henvender sig til samme målgruppe som ens virksomhed og på samme måde være smart mht. hvordan man bruger den pågældende gruppe sådan at man ikke ødelægger den.

Men hvis man har styr på de ting, så kan der da være rigtig meget værdi at hente i en Facebook gruppe med mange tilmeldte vil jeg mene :-)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke der jeg er. Jeg er kostvejleder og sælger kostplaner og online slanke forløb. Udlodder ikke store præmier mm. Vi har pt. 10000 der venter på at blive lukket ind vi gør intet for at lokke folk til. Folk i gruppen kender formålet og det helt valgfrit om de vil købe kostplan mm. Eller blot bruge gruppen som inspiration og spørgsmål vdr kost og sundhed.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Ryding Olsson:

Hej Fresno Bob

Man skal selvfølgelig tænke sig om og kun investere i en gruppe der henvender sig til samme målgruppe som ens virksomhed og på samme måde være smart mht. hvordan man bruger den pågældende gruppe sådan at man ikke ødelægger den.

Men hvis man har styr på de ting, så kan der da være rigtig meget værdi at hente i en Facebook gruppe med mange tilmeldte vil jeg mene :-)

Syntes der alt for mange parametre der gør sådan en handel usikker. Bare den kendsgerning at man kan blive lukket ned uden rettigheder af nogen art. Og det at komme i kontakt med Facebook er i sig selv en bedrift.

Man aner ikke om en gruppe er god, da man ikke har nogen mulighed for at kigge bag ved algoritmerne og rent faktisk se hvilke håndtag man skal dreje på for evt. at få gevinst med synlighed fra siden og til ens webshop. Har efterhånden læst en mængde rapporter om hvad, hvordan og med hvilke midler man kan få aktiviteten i top, og et gennemsnit af disse viser jo at man kun er synlig for mellem 18 og 58 procent af en likes/følgere. Alene den usikkerhed ville få mig fra at købe en gruppe.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så handler det jo bare om at få medlemstallet op ;-) 

Men du har helt ret i at det med rettighederne er en risiko, men den mener jeg bare man er nødt til at løbe hvis man vil være på Facebook. Det samme gælder jo din virksomhedsside. Så må man sørge for at opføre sig ordentligt, så man ikke bliver lukket ned.

Men jeg skal ikke gøre mig for klog på det, jeg har ikke selv gjort mig i det, men jeg har da overvejet det. Jeg tror at hvis man har en strategi der understøtter at man bruger grupper på Facebook i sin markedsføring så kan det være en rigtig fin investering, hvis man altså kan finde den rigtige gruppe. Jeg kender selv folk der har rigtig gode erfaringer med det og som får trafik i store mængder derfra rigtig billigt og for dem virker det perfekt. Men det handler nok om hvilken type virksomhed man har og hvor god man er til at bruge Facebook i det hele taget i sin markedsføring.

Men generelt tror jeg meget på Facebook som marketing platform nu og i fremtiden. Vi oplever i hvert fald selv at Facebook efterhånden er en bedre annonceringsplatform end Google, men jeg har ingen erfaring med grupperne.

Det var vist i grunden heller ikke det tråden handlede om ;-)

Men tak for information, så lærte jeg også noget idag Yes

/Niels

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg tilbage. Jeg har hørt Thomas Bigom på YouTube sige noget helt andet vdr. Salg af grupper. Jeg syntes stadig den er svær og vil stadig gerne ud af mine grupper. Jeg tjener penge derinde ved kostplaner og vejledning og ved der sikker folk der godt vil overtage mine kunder. Så skal de bare ha lov til det gratis? Vi har i forvejen nul reklame politik derinde det kun admin. Der må sælge

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjaaaa manden siger såmænd rigtig meget, men lige præcis i dette tilfælde vedr. om det nu er lovligt eller ej, må jeg bare henvise til hvad Facebook selv skriver i deres https://www.facebook.com/legal/terms 

Sektion 4 stk. 9.

Citat:

  1. Du vil ikke overdrage din konto (herunder sider eller applikationer, du administrerer) til nogen uden først at få vores skriftlige tilladelse.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)