Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Youtube

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Hvordantegnerjeg.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er en piger på 16 år. Jeg har pt. en Youtubekanal hvor jeg lærer folk at tegne. Jeg har ca. 1600 abonnenter og snart en million videovisninger. Jeg ved at blandt mine seere er alle aldersgrupper og også skoler og andre institutioner, som blot har til fælles at ville lære at tegne.
Her er min kanal: Youtube.com/roselambaalanglo

Jeg nyder at lave videoer til min kanal men i længden synes jeg det bliver lidt kedeligt at det nye der sker i hver video blot er et nyt motiv.
Jeg kunne godt tænkte mig at kunne "udvide" lidt, men vil jo naturligvis ikke miste mine seere ved at lave målgruppen alt for bred.

Hvordan tror I at man kunne gribe det an. Man kan jo naturligvis lave endnu en kanal, men det vil jo være lidt som at starte helt forfra.

Har i mon nogen idéer? :)

/Rose Lambaa-Langlo

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rose.

Nu ved jeg ikke hvor seriøs du er med at tegne, siden du skriver at det bliver kedeligt i længden. Jeg har selv tegnet en del før, gør det desværre ikke længere da jeg ikke har tid til det. Men jeg følte en vis afstresning og min krop blev afslappet når jeg tegnede.

Jeg kan se at din tegnestil er en tegneserie stil. Det er også fint, så kan mange børn følge med. Men der findes jo mange forskellige tegnestiler og teknikker. Lær dem hvordan man kan skabe en illusion af 3d med en tegning, hvordan man laver skygger, dybder, tekstur. Du kunne også videoer om hvordan man bruger illustrator :) Der er mange ting at kaste sig over. Mens du lære og viser andre hvordan man gør, kan du jo på samme tid udfordre dig selv og blive bedre til at tegne..

Hav en god dag.

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Hvordantegnerjeg.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit svar :)
Jeg går rigtig meget op i tegning og det er min store hobby.

Har før tænkt på at lave præcis de ting du beskriver. Så, du vil mene at man godt kan udvide så længe alt bare har med emnet "tegning" at gøre :)
Så tror jeg nemlig jeg vil gøre det, men tror du så ikke fx at der er mange af børnene der ikke abonnerer mere da det måske bliver for svært? :)

Med venlig hilsen
Rose

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også du skal holde det enklere hvis målgruppen er så ung/yngre end dig selv. Min fornemmelse er at de fleste i den alder efterspørger det du kan levere, og som er noget der kan tegnes først og fremmes ti hånden. Men du kan jo evt. teste det - også kursusvideoer i Photoshop fx - og se hvor mange likes du får. De fleste i aldersgruppen skal jo bare have enten en ulovlig kopi af sådan et program (også 3D) eller få far og mor til at betale - og beslutte sig for at de 1000 kr. er vigtigere at bruge på tegneri end fx nyt tøj eller udstyr til mobilen. Og hvis man er SÅ dedikeret er man nok på et niveau som er lig med eller højere end dit, med al respekt.

Men altså ... det skader jo aldrig at teste.

Nuvel, jeg har selv lavet tegneserier fra jeg var i din alder til starten af mine 20'ere og tegner stadig af og til. Jeg har også et galleri på DeviantArt. Så jeg kan jo kun sige: pissefedt ini'tiv.

Her er nogle forslag til mere du kan gøre alt efter tid/lyst/evner, og som jeg tror vil appellere til dine følgere. Jeg har ikke kigget alle playlisterne på din kanal, så tilgiv mig hvis jeg foreslår noget du allerede har tænkt på:

1) Lav en tegneserie - og vis processen. Enten en fuld tegneserie eller en stribe.

2) Lav illustrationer til historier - få brugere fx på movellas.com eller fyldepennen.dk til at komme med ideer

3) Lav illustrationer til rollespilsfigurer - hvis du selv spiller eller kender nogen som gør, eller evt. googler diverse foreninger frem.

4) Slå dig sammen med nogen og lav sammenligner - sådan vil jeg tegne en elefant fx vs. sådan ville hun tegne en elefant. Lav en video hvor I diskuterer metoderne.

5) Spørg efter flere ideer på tegnebordet.dk

Jeg tænker i din alder det netop handler meget om at få noget feedback og input og nogle følgere, så man føler der faktisk er nogen der gider at se med (for os 'gamle' handler det jo bare om at sælge noget og tjene penge, hehe).

Men det jeg prøver at sige er - jo flere ting du laver som kan **inddrage** andre aktivt, istedet for bare at vise dem noget de passivt skal se på - jo bedre. Det er det jeg har prøvet at tænke ind i forslagene ovenfor. Og du kan sikkert selv komme i tanker om mange flere ideer, når først du begynder på det. ;)

Good luck med tegneriet!

Ulrik

PS Så lige du havde et website hvorfra du også sælger billeder. Så du er sføli også med på 'salgsvognen' - hvor kunne jeg overse det LOL. Og du er jo også Amino-medlem. Godt nok. Men i så fald, så skal du måske også udvide *butikken* ved simpelthen at spørge efter flere deciderede opgaver til illustration - altså hvem skal have lavet nogle tegninger til deres butik, site, shop, etc.? Og så bede om lov til at bruge dem som demo-videoer. Så skulle der jo gerne være flere der ser fx playlisten for "Sådan laver du et flot skilt til en butiksfacade" eller "prints til børne-t-shirts" og tænker 'hende vil jeg gerne hyre til at lave en tegning'.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)