Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kick back / Barter ved sponsoraftaler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper den lokale fodboldklub med sponsorater og har her fået en rigtig fint kontakt, som gerne vil være med i et samarbejde, som jeg synes lyder ret interessant. 

Møbelhandleren betaler 10.000 ex. moms for trøjereklame (helt klassisk)

Desuden har vi aftalt, at vi skal forsøge at aktivere deres sponsorat gennem klubbens medlemmer, så alle for gavn af det. Det vil sige, at hver gang vi skaffer en kunden, som er medlem for vi kick back af det salg der laves til kunden.

Eks.

1)Jens er medlem og køber sofa for 10.000 inkl. moms. Klubben skal havde 10 %. Sender vi flot en faktura på 10 % af 10.000 inkl. moms efter aftale, eller hvordan gøres det nemmest?

2)Hans ejer den lokale frisørsalon og skal bruge to nye stole. Da han også er aktiv i klubben kender han aftalen og køber to stole igennem firmaet. FrisørHans ApS køber for 8.000 eks. moms hos møbelhandleren. Er det samme fremgangsmåde som ved privat køb?

Jeg søger nogle der har erfaring med disse aftaler.

Et andet spørgsmål er beregning i forhold til Barter aftaler. Den lokale slagter vil gerne levere pølser/brød og diverse til hjemmekampe. Vi kan få mad/diverse for 30.000 kr. pr. år, hvis han for reklame på tøjet for 30.000 pr. år.

Hvordan faktureres dette?

Glæder mig til at høre fra jer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1 og 2 - som jeg ser det - ja enten sender i en faktura-  eller 1 og 2 kan sende afregningsbilag til jer for det aftalte beløb - ser ikke forskel på de to

Barter - også der bør der en faktura til - en fra jer til pølsemanden/slagteren på værdien af sponsoratet - så han har en faktura til regnskabet som udgift- og en på fuldstændigt samme beløb fra slagteren til jer - 
ingen betaling - og momsen går lige op (udgår fra begge er momsregistrerede)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I 1 skal regningen til møbelhandleren vel sendes, så vi får % af beløbet ex. moms?
Hvad tror du er mest kutyme gøre ved disse kick back?

Lyder fint med barter. Det jo lige til så. Er der moms på gavekort?

hvis nu der laves en barter om de får banderelame for 10.000 ex moms og vi skal havde gavekort den anden vej

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

i får beløbet inkl moms men skal aflevere momsen igen - er i momsregistrerede så er det moms begge veje bare

Om I får pølser eller gavekort er samme sag i forhold til jer og giveren - men gavekort er så lidt mere komplicerede for giveren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det mere avanceret med gavekort ?

Hvis nu gerne en Webshop vil være sponsor og kan betale sit sponsorat med gavekort ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det er det heller ikke nødvendigvis - men gavekort og kontanter har meget til fælles - og fradragsret kan være afhængigt af hvorledes de udleveres TROR jeg - det er dog ikke jeres problem men i så fald udsteder af gavekortet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)