Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT af affiliate marketing

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvis nu man ikke indberetter til rigtig tjente overskuds beløb til skat, eller hvis man tjener nogen penge de første måneder og efterfølgende opretter CVR - kommer skat så efter en? altså går de tilbage og tjekker det på automatik, så man kan risikere af få et skattesmæk? 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mickael:

Hej

hvis nu man ikke indberetter til rigtig tjente overskuds beløb til skat, eller hvis man tjener nogen penge de første måneder og efterfølgende opretter CVR - kommer skat så efter en? altså går de tilbage og tjekker det på automatik, så man kan risikere af få et skattesmæk? 

mvh

ikke per automatik - men de checker jo en del ting - og enten får man alm skattesmæk eller man får skattesmæk og en god bod oven i - så hvorfor ikke bare få det rigtigt. Kan skat mene man skjuler det - så får man jo ikke bare skat men bod

Så længe du får det korrekt når året er gået  sker der ikke noget

Forstår ikke helt hvad du vil vide? Om du kan snyde uden der sker noget eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lad os nu sige jeg har tjent en del penge de første 3-5 måneder, uden at indberette det, og efter følgende opretter et firma og starter med at betale skat derfra ELLER hvis nu jeg ikke indberetter de første 3-5 måneder og kun indberetter det jeg har tjent efterfølgende, vil de så finde ud af det ? så man skal betale tilbage senere når det hele er gjort op, eller er det kun hvis der er tale om rigtig store summer de går dybere i det hvis de lægger mærke til noget, eller om de tjekker hvert cpr nummer til punkt og prikke ?

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du spørger direkte om det er okay, eller om hvordan man snyder i SKAT ? Det er virkelig dårlig stil, selvom du ikke har firma og har tjent nogle penge skal du jo stadig indberette det. Man betaler skat fra første tjente krone, ikke først når man har et cvr nummer.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mickael:

lad os nu sige jeg har tjent en del penge de første 3-5 måneder, uden at indberette det, og efter følgende opretter et firma og starter med at betale skat derfra ELLER hvis nu jeg ikke indberetter de første 3-5 måneder og kun indberetter det jeg har tjent efterfølgende, vil de så finde ud af det ? så man skal betale tilbage senere når det hele er gjort op, eller er det kun hvis der er tale om rigtig store summer de går dybere i det hvis de lægger mærke til noget, eller om de tjekker hvert cpr nummer til punkt og prikke ?

I bund og grund spørger du om du kan slippe afsted med at "snyde" i skat. Og hvad risikoen er.

 

Gør nu som John råder dig til; få indberettet korrekt. Begrebet "rette indkomstmodtager" er ikke noget Skat ignorerer, du skal angive din personlige indkomst og betale skat af den i periode hvor aktiviteten ikke ligger i en virksomhed/selskab.

Bliver du opdaget? ja, det kan vi af gode grunde ikke svare på, det vil jo kræve at vi kan se ind i fremtiden. Faktum er, hvis du bevist har undladt at selvangive din indkomst, så slipper du ikke med "bare" at betale den korrekte skat! der er risiko for renter og bod samt (afhængig af omfanget af din handling) risikoen for en strafferetlig anklage om skattesvig.

 

Problemet ved at komme i Skat's søgelys er at der forekommer en risiko for at blive kontrolleret flere gange efterfølgende, og selvom man har styr på sin skat skal der stadig bruges tid på at forklare det til Skat.

Tilmeldt 17. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

tjaa, det kan man måske godt sige.

det er fordi jeg kender en bekendt som siger han ikke har indberettet de første måneder af hvad han har tjent kun det efterfølgende, og han siger han ikke har 'hørt' fra skat ang. de først tjente penge, hvor jeg ikke kan forstå det, fordi må jo blive registreret på en eller anden facon når året er gjort op, om man skal have penge tilbage i skat eller om der er flettet ind i det uden han har lagt mærke til det ?

ikke fordi jeg vil gøre det men fordi jeg gerne vil vide om det virkelig kan passe ?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

mickael:

det er fordi jeg kender en bekendt som siger han ikke har indberettet de første måneder af hvad han har tjent kun det efterfølgende, og han siger han ikke har 'hørt' fra skat ang. de først tjente penge

At din "bekendte" ikke har hørt fra Skat betyder jo bare at han ikke er blevet opdaget i sit snyd, men for det første forsvinder sagen jo ikke af den grund; Det sker at Skat kontrollerer tidligere år, det kan også være at Skat kontrollerer en hel anden og i samme forbindelse tjekker både fakturasender og -modtager.

 

Så om det kan passe, ja det kan det sagtens! Skat opdager ikke alt snyd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan passe at nogen snyder i skat-  hvis det er det du vil vide - og det kan passe at det kan lykkes. Det kan også passe at nogen fanges og så er det ret ubehageligt - man får f.eks. penge ind via bank osv. 

I det hele taget synes jeg det er ufint at diskutere risiko for opdagelse - frem for at optræde seriøst på et iværksætter forum. Det er jo også lidt en holdingssag - betaler man skat til samfundet eller søger man at holde ting sort hvor man kan. 

Koncentrer dig om at skabe indhold og godt indhold, så du fanger opmærksomhed (hos folk og skat) - al den opmærksomhed du kan - frem for at bekymre dig så meget, om du skal opgive 200 kr i indtægt til skat- Skab noget du tjener penge på først og fremmest

Men - ja nogen snyder og kommer godt fra det, og så synes jeg du skal besluttet dig selv, uden at søge for meget støtte til at køre uden om skat herinde fra,  og så bare komme videre.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)