Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler for en affiliate side

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg hopper lige med her i tråden.

Vil det sige, at selvom jeg ikke er momsregistreret eller på nogen måde har et firma, så kan jeg stadig fratrække udgifter til en affiliate side? Og i så fald, hvor i SKAT skal det så gøres?

Eller har jeg misforstået noget? :-)

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hejsa

Jeg hopper lige med her i tråden.

Vil det sige, at selvom jeg ikke er momsregistreret eller på nogen måde har et firma, så kan jeg stadig fratrække udgifter til en affiliate side? Og i så fald, hvor i SKAT skal det så gøres?

Eller har jeg misforstået noget? :-)

ja du skal føre regnskab - og de helt konkrete udgifter du måtte have - f.eks annoncer og andre helt direkte tilknyttede udgifter træker du fra indtægten inden du opgiver den i udvidet selvangivelse rubrik 111 eller alm rubrik 15 - og du gemmer alle bilag og regnskabet i 5 år hvis skat vil se hvor du fik resultatet fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skåret ud i pap for mig og prins Knud, så behøver man ikke at starte et firma for at modregne udgifter, hvis man omsætter for under 50.000 på 12 løbende måneder? Hvad kan man betragte som en udgift? Addwords (John skriver noget om reklame), domaine / server (webhotel)? Går ud fra at man ikke kan trække hele udgiften til en ny computer fra, når man også bruger den privat?

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis man har haft et firma til at lave SEO og design, så kan det også trækkes fra?

Og hvis udgiften er større end indtægten, hvordan foregår det så? Kan det så stadig lade sig gøre?

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

1

Så hvis man har haft et firma til at lave SEO og design, så kan det også trækkes fra?

2

Og hvis udgiften er større end indtægten, hvordan foregår det så? Kan det så stadig lade sig gøre?

1 ja

2 - i princip kan du så angive underskud i rubrik 112 i udvidet selvangivelse - uanset du er registreret eller ikke, så er forudsætningen blot, at du driver det erhvervsmæssigt + intensivt og med overskud for øje - og teoretisk kunne du godt kun ha eksisteret med virksomheden i et par måneder af et regnskabsår hvor udgifter overstiger - MEN det er klart, at skat godt kan mene, at når du ikke momsregistrerer dig, så er det fordi du ikke mener at komme over 50.000 kr i omsætning på nogen som helst 12 mdr periode-  og at det så ikke godkendes som intensiv drift - hvorefter de kan forkaste et underskud

Jeg tror de fleste som kører uregistreret undlader at trække underskud fra, men mener faktisk det kan være fuldt lovligt så længe det omtalte formål - intensivt nok med overskud for øje - og udgifterne alene taget for at skabe indtægten, overholdes. En som Whiskey kan givet sige det mere præcist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok lige bringe emnet på banen igen.

Lad os tage et tilfældigt tal (så hjælper jeg nok mig selv mest).

Hvis der er en indtægt på 5000kr samlet hos diverse affiliate netværker. Jeg mangler at få dem udbetalt til bankkontoen.

Hvad så hvis jeg har haft en udgift på lad os sige 3000kr? Så har jeg i princippet 2000kr i overskud.

Men det er jo 5000kr der bliver udbetalt til min konto.

Hvor skal jeg så skrive at min udgift har været på 3000kr?

Beklager..... Jeg er ikke særlig skarp angående den her del af SKAT :-)

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

indtægter minus udgiver du gemmer bilag for og kan dokumentere - og her 2000

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John :-)

Hvor langt kan jeg gå tilbage og trække udgifter fra?

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så langt du kan dokumentere de har haft med indtægten at gøre ganske enkelt når vi taler rene udgifter som alene er kommet af at have indtægten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksemplet er måske ikke det bedste. For hvis affiliateindkomsten ikke er udbetalt så tæller den ikke med endnu. Så udgiften der ksn trækkes fra er 3.000......

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)