Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms eller ej på min første faktura

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Jeg har netop lavet min første oversættelse og skal sende en faktura til oversætterbureauet for den.

Jeg har styr på det hele undtagen, om jeg skal lægge moms oveni beløbet eller ej ...?

Jeg er ikke momsregistreret.

Med venlig hilsen

Sarah, TextZone IVS

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ikke moms reg. skal du naturligvis ikke lægge moms på fakturaen.   Du kan så heller ikke trække moms fra de udgifter virksomheden har.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Interesant men momslovens § 47, stk 1 gælder også for selskaber jf. momslovens § 3, så det er først pligtig med registrering når selskabet når 50.000 kr grænsen.

mvh

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du, Andreas, er lidt upræcis mht. 50.000-grænsen. Man er momspligtig, når det SER UD til, at man vil tjene 50.000 indenfor en periode på 12 måneder. Ikke "først når" grænsen er nået. Det var selvfølgelig også dét, du mente. Jeg påpeger det kun, fordi mange går galt i byen her. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen

hviis der er nogen der går galt i byen er det da dig. Det er når man har en omsætning på 50.000,00 DKK og ikke som du skriver en fortjeneste på 50.000 DKK

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skriver Jørgen så heller ikke :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er moms reg. skal der naturligvis 25 % moms på din faktura

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Jeg synes, du, Andreas, er lidt upræcis mht. 50.000-grænsen. Man er momspligtig, når det SER UD til, at man vil tjene 50.000 indenfor en periode på 12 måneder. Ikke "først når" grænsen er nået. Det var selvfølgelig også dét, du mente. Jeg påpeger det kun, fordi mange går galt i byen her. 

Omsætte, ikke tjene selvfølgelig Wink Der er meget stor forskel :D

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

"Tjene" er ret upræcist, ja, det kan både betyde overskuddet (jeg tjente 10.000, da jeg solgte bilen) og omsætning (jeg tjente 10.000 i boden i dag). Det er ganske korrekt omsætningen, der indenfor en periode af 12 måneder skal forventes at blive 50.000 eller derover. Så jeg gik også selv "i byen, men ikke helt galt".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

SarahleFevre:

Jeg har styr på det hele undtagen, om jeg skal lægge moms oveni beløbet eller ej ...?

Jeg er ikke momsregistreret.

Med venlig hilsen

Sarah, TextZone IVS

Du må ikke lægge moms på noget når du ikke er momsregistreret og heller ikke trække moms fra dine køb
Selskaber er under samme regel som alle andre - og skal momsregistreres så snart det er åbenlyst at omsætningen vil overstige 50.000 kr på en hver 12 mdr periode løbende - frem og tilbage regnet. Altså - på forventning skal du momsregistrere dig - og ikke først lige have 50.000 kr uden moms på kortere tid, og så momsregistrere - men når det er åbenlyst .....

Jeg ville som tro det var en fordel for dig at være momsregistreret, da modtager jo her virker momsregistreret og derfor trække moms fra - og du så kunne trække moms fra udgifter med dansk moms - modsat hvis du kun leverer til private/ikke momsregistrerede

Læs evt min e-bog om IVS da jeg godt kunne frygte, at der er en del du ikke er helt med på - logpligtig forsikring - ejerregister osv - den er letlæst og kan fungere som opslagsværk på computeren (eller i paperback om du vil) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)