Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS-systemer. Kun til mindre webshop og blogs ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej. 

Jeg har gået og tænkt lidt over hvad et CMS system egner sig bedst til. 

Jeg kan se der kører en tråd herinde omkring webshop lavet i shopify, Mit spørgsmål er lidt i samme gade. 

Er mange er de opensource-cms- systemer der ligger derude, mest egenet til at lave "mindre" webshops/blogs, eller kan man også kører en hjemmeside som Amino.dk, behance.net, dribbble.com, Trustpilot.dk, dba.dk. Jeg tænker hjemmesider hvor brugeren går ind at benytter hjemmesiden aktivt, som forums eksempelvis.


-Hilsen Jonas

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Webportaler så som Trustpilot osv er ikke cms på den traditionelle forstand men mange store webshops er fx bygget i magento. Små blogsider er typisk wordpress

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 91
Fra  plakato.dk - Posters og Plakater i høj kvalitet Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Wordpress og Joomla er propfyldt med gode (og bestemt også mindre gode) plugins der kan forvandle dem fra alm. static pages/blogs, til rating systemer, aktionssider, forumsider osv. det er stort set kun fantasien og pengepungen der sætter grænsen.

Man skal samtidig også være obs på hvor f.eks wordpress har sine forcer - det er ved statisk indhold og blogs. jo flere ting man bygger på , jo langsommere bliver det og jo større chance er der for at 3. parts plugins får andre ting til ikke at spille sammen.

Personligt bruger jeg wordpress med woocommerce til webshop det er opensource, det er gratis og det fungerer meget fint hvis man kender deres begrænsninger .

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Med fare for angreb af hvem der end kaster om sig med 1-stjerner tilsynladende uden grund:

Wordpress virker også til store sider. Også virkelig store sider. Det afhænger af den server siden ligger på.

Se blandt andet her http://www.wpbeginner.com/showcase/40-most-notable-big-name-brands-that-are-using-wordpress/

Og fra Wordpress selv: https://wordpress.com/notable-users/

Wordpress er ikke begrænset til bare at være en blog.

Hvad forums angår, vil jeg dog ikke anbefale wordpress, medmindre man har en mindre brugerbase. Altså, det virker, det kan man se her https://wordpress.org/support/, hvor der er millioner af indlæg og den kører smertefrit. Men mulighederne er super begrænset out of the box. Der vil det give mere mening at anvende et dedikeret forum cms.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CMS kan bruges til alt. Det er blot en forkortelse for Content Management System, så det er jo helt op til funktionerne i systemet, hvad det kan og hvad firmaet har af krav. Det er som at sige, kan et skriveprogram bruges til at skrive rapport, det afhænger af hvor omfattende rapporterne er og hvad det kan.

Mange store sider er fx lavet over Typo3 og Umbraco. Wordpress ville jeg på ingen måde anbefale til en stor side, kodebasen er alt for rodet og uskalerbar, men den er billig og nem for mange at gå til, der har den tilgengæld sin fordel.

Bare fordi en webshop har 1.000.000 produkter gør det ikke nødvendigvis til en stor side, reelt set kunne alt ligge på 3 sider eller mindre: Forside, søgeside, produktside. 

Til de store sider der så bruger Wordpress, vil jeg antage at de er tilpasset meget. Ud fra et teknisk synspunkt vil jeg stadig ikke anbefale Wordpress til store projekter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være nemt og billigt er Shopfy nok et godt valg.. Hvis du skal tænke lidt mere langsigtet og har lidt teknisk snilde bør du overveje magento

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En af sværvægterne indenfor Open Source CMS systemer som absolut er værd er nævne er Drupal.

Drupal bruges af sites med stor volumen som fx. Tv2.dk, dr.dk og Politiken.dk

De store webfirmaer som ffw-agency (tidligere Pro People) og Peytz bruger både Wordpress og Drupal, men de store opgaver kører oftest på Drupal.

På mit hovedjob i Københavns Kommune kører vores mange sites (over 200) alle på Drupal.

I mit fritidsfirma, et lille hjemmesidefirma, benytter jeg udelukkende Wordpress og Drupal. Valget mellem de to systemer afhænger af den ønskede funktionalitet, de økonomiske rammer og behovet for videreudvikling på siden.

-JK

Tilmeldt 12. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. Begynder efterhånden at have en forståelse for det. 


Side 1 ud af 1 (8 indlæg)