Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstid i henhold til kontrakt!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har været funktionæransat i alle mine tidligere jobs, og jeg har aldrig set en formulering som den du nævner.

Det er absolut ikke normalt i en ikke-leder stilling, ikke at kunne afspadsere overarbejde, når dette ikke honoreres lønmæssigt.

Jeg ville ALDRIG skrive under på sådan en kontrakt, med mindre lønnen var MEGET høj.

Nogle arbejdsgivere tilbyder nærmest slavelignende forhold, og dette vil jeg mene er derhenad.

Jeg har tidligere haft kontrakter med jobløn, altså kontrakter hvor betaling for overtid i forbindelse med overarbejde er inkluderet i lønnen, men timerne kunne stadig afspadseres.

Jeg er ikke engang sikker på en sådan kontrakt vil holde i en retssag, idet den er åbenlys urimelig for arbejdstageren, med mindre lønnen er tilsvarende lav.

Du skriver ikke noget om lønnen, men ved en månedsløn på 25.000, og en forøgelse af arbejdstiden i en måned til 50 timer pr. uge arbejder du pludselig til ufaglært løn.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skulle selvfølgelig stå "med mindre lønnen er tilsvarende høj".

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:
Det er absolut ikke normalt i en ikke-leder stilling, ikke at kunne afspadsere overarbejde, når dette ikke honoreres lønmæssigt.

Måske har du ret hvis vi taler det mørke Jylland, men i Københavns området bliver det mere og mere normalt specialt for akademikere - kender selv indtil flere meget store arbejdspladser hvor det er normalt. Naturligvis er der tale om jobs hvor lønnen er + 45.000 pr. måned men der skal lægges meget mere end de 37 timer pr. uge.    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
i Københavns området bliver det mere og mere normalt specialt for akademikere - kender selv indtil flere meget store arbejdspladser hvor det er normalt. Naturligvis er der tale om jobs hvor lønnen er + 45.000 pr. måned men der skal lægges meget mere end de 37 timer pr. uge.    
helt enig - men trådstarter taler jo om IKKE leder og lav løn  - men klart JA til +45 t betyder meget mere rådighed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow den er hel gal den der:

nedenstående er kopiret fra det faglige hus, med andre ord, så kan arbejdsgiver kræve en vis mængde overarbejde i perioder, hvis dette er påkrævet.

"Selvom du bliver ansat med en såkaldt funktionsløn eller jobløn, skal I stadig aftale en normal daglig eller ugentlig arbejdstid i ansættelseskontrakten. Men du vil ikke kunne kræve ekstra betaling for overarbejde, selvom timetallet bliver højere"

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

AnyFellow den er hel gal den der:

nedenstående er kopiret fra det faglige hus, med andre ord, så kan arbejdsgiver kræve en vis mængde overarbejde i perioder, hvis dette er påkrævet.

"Selvom du bliver ansat med en såkaldt funktionsløn eller jobløn, skal I stadig aftale en normal daglig eller ugentlig arbejdstid i ansættelseskontrakten. Men du vil ikke kunne kræve ekstra betaling for overarbejde, selvom timetallet bliver højere"

Det er så derfor at man skal holde sig fra de gule fagforeninger. Er ret sikker på at f.eks. HK vil sige noget andet, når man er ansat som "alm." Medarbejder, til en almindelig løn. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Paw Jeppesen:

Godt så, så får du den lige igen denne gang fra HK:

  • Jobløn/funktionsløn 
    Hvis du arbejder på jobløn/funktionsløn og arbejder uden højeste arbejdstid, kan man ikke tale om overarbejde, og derfor har du typisk ikke ret til overarbejdsbetaling. 

Funktionærkontrakt er ren jura og har INTET at gøre med hvor du er organiseret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Paw Jeppesen:

Godt så, så får du den lige igen denne gang fra HK:

  • Jobløn/funktionsløn 
    Hvis du arbejder på jobløn/funktionsløn og arbejder uden højeste arbejdstid, kan man ikke tale om overarbejde, og derfor har du typisk ikke ret til overarbejdsbetaling. 

Funktionærkontrakt er ren jura og har INTET at gøre med hvor du er organiseret.

vist så - men det giver jo ikke mening når der samtidigt i kontrakten står - "arbejdstiden udgør 37 timer" som noget ret fast - og så suppleret med at overarbejde ikke giver penge eller afspadsering - igen - specielt for lavere funktionærer - f.eks typisk kassepersonale og lignende - typisk i de der 22-25.000 kr lønklasse. I teorien kan arbejdsgiver så gi pokker i 37 timer og kommandere 50 timer ret fast, og det ville ikke være korrekt overfor en kassedame f.eks.

Jobløn/funktionsløn hører principielt til i de højere klasser. Man kan givet skrive som man vil i en aftale - finder det bare kun naturligt for lidt bedre jobs/lønninger

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Paw Jeppesen:

Godt så, så får du den lige igen denne gang fra HK:

  • Jobløn/funktionsløn 
    Hvis du arbejder på jobløn/funktionsløn og arbejder uden højeste arbejdstid, kan man ikke tale om overarbejde, og derfor har du typisk ikke ret til overarbejdsbetaling. 

Funktionærkontrakt er ren jura og har INTET at gøre med hvor du er organiseret.

Jeg kan ikke se at det er anderledes end hvad jeg har skrevet. Det er korrekt, som jeg også skrev, at du ofte ikke har ret til overarbejdsbetaling, når du er på jobløn, men du har så sandelig da ret til at afspadsere de timer du arbejder over, med mindre andet er aftalt.

Det er lige netop hvad den bullet fortæller.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunnu tage dialogen med arbejdsgiver og spørge ind til formuleringen, det kan være at du kan få det formuleret om, da alle arbejdsgivere heller ikke altid har styr på det med ansættelseskontrakter og derfor bruger copy and paste metoden

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)