Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstid i henhold til kontrakt!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop blevet tilbudt en ansættelseskontrakt, hvor jeg er lettere målløs over en formulig under arbejdstid. I det første stykke bliver jeg informeret om, at den ugentlige arbejdstid er på 37 timer, som er placeret i tidsrummer 8:00-17:00. Så vidt så godt. Herefter kommer formuleringen jeg har svært ved at se berettigelsen til.

"Medarbejderen er forpligtet til – i det omfang firmaets forhold gør det påkrævet – at udføre arbejde herudover uden særskilt betaling eller afspadsering."

Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Jeg kan i princippet blive sat til at arbejde 45 timer om ugen, uden at blive kompenseret for dette. Det skal også nævnes at stillingen ikke er en lederstilling og med en løn der svarer til overenskomst niveau. Stillingen er udenfor overenskomst. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det dit første job? Det er nu meget normalt, at overarbejde er forventet og uden merbetaling...  Hvis det ikke kan accepteres, så skal du være timelønnet, ej funktionær.

Ellers vil jeg foreslå, at du kontakter din fagforening ift. spørgsmål om ansættelseskontrakten.

Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er mit første job, som ikke er timeløn baseret. 

Jeg forstår bare ikke, hvordan en arbejdsgiver kan gøre krav på overarbejde uden at kompensere ved overarbejdsbetaling, afspadsering eller en attraktiv lønpakke.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeordie:
Jeg forstår bare ikke, hvordan en arbejdsgiver kan gøre krav på overarbejde uden at kompensere ved overarbejdsbetaling

 

Velkommen til den virkelige verden.

Men pas på for snart står en østeuropæer, flytning eller kineser klar til at tage jobbet for næsen af dig ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår lidt din undren. Det er almindeligt i de lidt højere stillinger - sælger og op som funktionær- at man i et vist omfang arbejder over  uden ekstraløn  men det er ikke almindeligt i lavere funktionærstillinger, at man skriver det i kontrakten, uden begrænsning. Det er jo så bare hvad det er - og hvis trådstarter siger nej til det, så vil der jo være en vis risiko for at jobbet flyver væk.

Jeg forstår dog godt, at det kan virke underligt at chefen betaler for 37 timer og så i princippet kan kræve 50 timer hver uge uden videre, så med den risiko, at chefen KAN bliver sur, så kan du jo sige ligeud, at du er parat til at tage lidt ekstra fat hvis det brændte på, og være fleksibel også med lidt gratis tid, men også at du vel forventer, at snittet ville svare nogenlunde til de 37 timer (igen ud fra du skriver ikke på nogen måder lederstilling og lav løn) 

Der er bare en risiko risiko ved det - og du kan jo også bare tage det, og se -  bliver det for meget kan du jo sige op med ret kort varsel  jeg tror det var det jeg ville gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Til lykke med det nye job.

Stort set alle funktionærkontrakter indeholder en sådan formular. personligt ville jeg tage jobbet uden at kny, hvis du ellers har et godt indtryk af virksomheden.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeordie:

Ja, det er mit første job, som ikke er timeløn baseret. 

Jeg forstår bare ikke, hvordan en arbejdsgiver kan gøre krav på overarbejde uden at kompensere ved overarbejdsbetaling, afspadsering eller en attraktiv lønpakke.

Formålet med en funktionærløn er jo netop, at man bliver betalt for at passe et stykke arbejde. Det kan betyde, at du en uge arbejder 30 timer - og i den næste uge 50 timer. 

For en god ordens skyld, så skriv altid dine timer op. Hvis du kan se, at du har urimeligt meget overarbejde, så kan man normaltvis aftale med sin chef, at man afspadserer dem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er almindeligt i de lidt højere stillinger - sælger og op som funktionær- at man i et vist omfang arbejder over  uden ekstraløn  men det er ikke almindeligt i lavere funktionærstillinger, at man skriver det i kontrakten, uden begrænsning

Så er det jo spørgsmålet hvad du kalder levere funktionærer? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
For en god ordens skyld, så skriv altid dine timer op. Hvis du kan se, at du har urimeligt meget overarbejde,

 

Det er jo altid en god ide at fører regskab med antal timer arbejdstimer.

http://www.amo-uddannelse.dk/arbejdstiddk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Det er almindeligt i de lidt højere stillinger - sælger og op som funktionær- at man i et vist omfang arbejder over  uden ekstraløn  men det er ikke almindeligt i lavere funktionærstillinger, at man skriver det i kontrakten, uden begrænsning

Så er det jo spørgsmålet hvad du kalder lavere funktionærer? 

kunne være kassedame og den type - med en løn under 22-25.000 per måned - hvor ubetalt overarbejde i mine øjne (og det er som mest som arbejdsgiver selv jeg tænker på det) vil være urimeligt i større mængder.

Jeg har aldrig forventet ubegrænset mængde overarbejde af alm kontor personale heller faktisk uden ledelsesbefatning og jo derfor også med de lavere lønninger. Jeg har i kontrakter haft regler i stil med at de skal stille sig flexible og anvendt ord som "rimeligt omfang" omkring overarbejde, netop for at indikere, at de ikke med de lavere lønninger, forventes at skulle stille op fast 50 timer om ugen. 

Taler vi lederniveau og lønninger omkring 40 og op, så er det helt naturligt at overarbejde ikke lønnes - omend jeg så også mener man som virksomhed skal være fleksibel også, så der ikke tælles timer heller, hvis en medarbejder, man ved giver den hele armen i mere end norm tid - får brug for personlig tid - så længe det ikke går ud over arbejdet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)