Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at sælge snus i Danmark?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil høre, om der er nogle, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål:

Er det ulovligt at sælge snus i Danmark?

Jeg har søgt på nettet i lang tid, men alle hjemmesider modsiger hinanden. Så hvis der er nogle, som har 100% styr på det, eller som kan henvise mig til et sted hvor jeg kan spørge til råds. - Så må i meget gerne skrive her i tråden :)

God dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svar. Det undrer mig bare, at der er så mange danske webshops, der sælger snus. Og at man også i 7-eleven kan købe snus?

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

§ 2

Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. januar 2016.

Stk. 2. For tobaksvarer, der er fremstillet eller importeret inden lovens ikrafttræden, finder § 1, nr. 1, anvendelse fra den 1. juli 2016.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læse linket igen, der står højt og tydeligt at: Loven trådte i kraft den 1. Januar 2016. Alt der er importeret før denne dato må sælges frem til 1. Juli.

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved have incitamentet er for at bandlyse snus? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

EU forbød det i starten af 90'erne fordi brugen af snus skulle være kræftfremkaldende. Selv om undersøgelser siden har modsagt dette er der ikke blevet ændret tilbage.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
EU forbød det i starten af 90'erne

Det er lidt underligt. Vi havde et familiemedlem, der startede med snus som 7 årig. Han blev da alligevel 94. PS. Udover Snus røg han også et par store cigarer, hver dag.

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at der står "løs snus". Det de sælger i 7 Eleven er portions snus, der sælges som tyggetobak - Og det er derfor ikke ulovligt. 

"(Forbud mod - salg af løs snus - og lignende tobaksprodukter i Danmark)"

"Detailsalg af tobak, der indtages oralt, og - som ikke er bestemt til at ryges eller tygges -, er ikke tilladt på det danske marked."

Dette er netop grunden til at der står "Chewing bags" på mange af pakkerne - selvom der reelt set ikke er nogen, der har i sinde at tygge på dem :-)

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Men selvom der står "chewing tobacco" er det så ikke stadig et lignende produkt af løs snus? og det bliver jo indtaget oralt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)