Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www. foran adr. Skal nyt domæne lejes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt svært at lave en god overskrift, men jeg har lige lejet en masse domæner, men lejet dem som .websitenavn.dk  og ikke www.websitenavn.dk. Det vil sige uden www. til at starte med.  

Gør det nogen forskel? Altså har jeg rettighederne til både www. og . uden www automatisk? Det tænkte jeg slet ikke over da jeg registrerede mine domæner. Troede at www. automatisk kom med, og at man ikke kan leje et domæne uden www. uanset hvad. At alle opslag og henvendelser på www.mitdomænenavn automatisk vil virke. Har lejet domæner hos wphosting hvis det gør en forskel. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
men lejet dem som .websitenavn.dk  og ikke www.websitenavn.dk.

Når du lejer et domæne så er det altid som websitenavn.dk 

www er det der hedder subdomæne og her bruger man meget mail.xxxxx og ftp.xxxxx. Når du bruger navnet så skal du på forhånd bestlutte dig for om du vil bruge det med eller uden www. Det har ingen betydning i starten, men søgemasskinerne vil se www.websitenavn som et andet domæne end websitenavn (altså uden www). Så på den konto vil du komme ud for at få dublicate content. Det normale er at man redirecter den ene over til den anden.

Du har mulighed for at skrive alt foran websitenavn og du kan endda lave en side der svarer på isaac.websitenavn.dk hvis du har lyst til det.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Isaac:
men lejet dem som .websitenavn.dk  og ikke www.websitenavn.dk.

Når du lejer et domæne så er det altid som websitenavn.dk 

www er det der hedder subdomæne og her bruger man meget mail.xxxxx og ftp.xxxxx. Når du bruger navnet så skal du på forhånd bestlutte dig for om du vil bruge det med eller uden www. Det har ingen betydning i starten, men søgemasskinerne vil se www.websitenavn som et andet domæne end websitenavn (altså uden www). Så på den konto vil du komme ud for at få dublicate content. Det normale er at man redirecter den ene over til den anden.

Du har mulighed for at skrive alt foran websitenavn og du kan endda lave en side der svarer på isaac.websitenavn.dk hvis du har lyst til det.

På den måde. Jeg læste lige for et par minutter siden om det du skriver angående at man skal vælge hvilken side søgemaskinerne skal henvise til om det er www eller ej. Hold da op der er meget teknisk at forholde sig til. 

Kan det passe at det er op til min host hvor mange subdomæner jeg kan knytte til? Og at man skal betale ekstra pr subdomæne? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
Hold da op der er meget teknisk at forholde sig til. 

Derfor jeg altid anbefaler at man betaler sig fra det hos en som arbejder med det.

Isaac:
Kan det passe at det er op til min host hvor mange subdomæner jeg kan knytte til? Og at man skal betale ekstra pr subdomæne? 

Nogle hosts er ligeglade med hvor mange subdomæner du har og andre vil gerne tjene penge på at du opretter dem. Selve det at have et subdomæne er ikke noget der kræver resourcer på serveren. Alt afhænger af hvad du kører på det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)