Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis musik istedet for Koda!

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Birte Andersen:

Cookie - John Hannover:
Alt andet er da tyveri - uanset vi taler tekster - fotos - eller musik. 

Man KAN jo godt betale for musikken - uden at betale Koda-afgift. Der ER jo bands, der stiller deres musik til rådighed uden at være tilknyttet Koda.



Sådan fungerer det ikke i Danmark... Hvis der afspilles musik offentligt er man forpligtet til en aftale med Koda

Nemlig, jeg er efter hånden ved at være skuffet over dette forum, det er åbenbart nemmere at hakke på folk end at prøve at hjælpe

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg hakker ikke - synes bare det er helt naturligt at hvis man spiller musik offentligt - komponeret af andre, så koster det ganske som det gør at bruge andres tekster og foto - jeg synes det er helt naturligt. 
Den enkelte komponist kan jo ikke holde øje med alt - så derfor Koda.

Forstår ikke man kan synes det er naturligt at bruge komponisters ting gratis - men vel accepterer man ikke kan nappe tekster og fotos

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Jeg hakker ikke - synes bare det er helt naturligt at hvis man spiller musik offentligt - komponeret af andre, så koster det ganske som det gør at bruge andres tekster og foto - jeg synes det er helt naturligt. 
Den enkelte komponist kan jo ikke holde øje med alt - så derfor Koda.

Forstår ikke man kan synes det er naturligt at bruge komponisters ting gratis - men vel accepterer man ikke kan nappe tekster og fotos

vh John H

Det er der heller ingen som har sagt, jeg fornemmer trådstarter har en tøjbutik, her må man ikke engang ha en radio som spiller i baglokalet, hvis kunderne kan høre det uden at betale til koda.. og det er ret dyrt :-/  er jeg den eneste som fornemmer trådstarter er ude efter noget ala open source musik ? det har intet med tyveri at gøre..

Måske findes det måske findes det ikke, man kunne give et ordenlig svar i stedet for at komme med beskyldninger

Syntes efter hånden man er meget hurtig her til at dømme uden at spørge ind til hvad det faktisk drejer sig om..

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jack:
Det er der heller ingen som har sagt, jeg fornemmer trådstarter har en tøjbutik, her må man ikke engang ha en radio som spiller i baglokalet, hvis kunderne kan høre det uden at betale til koda.. og det er ret dyrt :-/  er jeg den eneste som fornemmer trådstarter er ude efter noget ala open source musik ? det har intet med tyveri at gøre..
der er intet galt med open source hvis det kan dække formålet-. Det som er galt er at spille musik der ikke er opensource - og undre sig over at Koda kræver penge som var det en grib. Spiller man radio kommercielt for at trække kunder ind - så må man jo betale for det - til de kunstnere som har skrevet musik og tekst - Det finder jeg - (som selv har være i band tidl.  mange år og har et par "unger" der spiller i band og udgiver musik) totalt naturligt.

Det er jo frit valg - Vil man spille andet énd open source som vel svarer til royalty free pictures - i sin butik f.eks. så må man af med Koda og ikke, som jeg lidt læser visse af indlægene i tråden - inden jeg svarer - , se koda som en mystisk "fjende" af iværksættere. De er blot royalty beskyttere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, de har konsulenter som tager rundt til de forskellige steder og konstaterer om man er tilmeldt. Lidt ligesom Licenskontoret. :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så må trådstarter være noget mere specifik i sin tråd. Det er jo altså svært for os at hjælpe hvis vi ikke kan tyde hvad trådstarter søger.

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Trådstarter er jo ret tydelig - han vil ikke bakke op om, at komponister får noget for det de laver. Han vil -kunne bruge ting uden at betale for det - som at tage tekst og foto uden at betale - han skrive jo ret klart - at det er for at undgå at "bakke op om Koda"

Hvis han vil ha gratis musik findes det jo - men hvorfor det der med at undgå at "bakke om om Koda" så er med - ser jeg som ønske om at kunne bruge folks ting uden at betale. Hvis han bare ikke vil betale for tekst - fotografier - musik - så han jo søge "FREE MUSIC" og så er der muligheder

slwebshop:

Jeg kunne helt og aldeles godt tænke mig at undgå at bakke op om Koda - men hvilke gratis musikalternativer er der?

Dbh

Zuzan

Overdressed.dk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Trådstarter er jo ret tydelig - han vil ikke bakke op om, at komponister får noget for det de laver. Han vil -kunne bruge ting uden at betale for det - som at tage tekst og foto uden at betale - han skrive jo ret klart - at det er for at undgå at "bakke op om Koda"

Hvis han vil ha gratis musik findes det jo - men hvorfor det der med at undgå at "bakke om om Koda" så er med - ser jeg som ønske om at kunne bruge folks ting uden at betale. Hvis han bare ikke vil betale for tekst - fotografier - musik - så han jo søge "FREE MUSIC" og så er der muligheder



Hej John,

dine indlæg i denne tråd bærer desværre for meget præg af oplevelser og/eller en holdning, som efter min mening "forplumrer" debatten lidt - hvilket i øvrigt ikke plejer at ligne dig.

Og må også sige, at du tager fejl. Uanset om du kalder det "open source", "free" music mv., så er reglerne stadig så simple, at hvis du spiller musik på offentlige steder er du forpligtet til en aftale med KODA. Og det er uanset hvilken kilde musikken kommer fra.

Og så er det altså ikke en "herregård". KODA er faktisk ikke så stride, så længe du har en aftale eller er i dialog med organisationen.

Og for at komme til sagens kerne mht. de mange udtalelser om økonomi, så er det jo meget simpelt at finde ud af.

KODA har såmænd prisliste på deres hjemmeside : http://www.koda.dk/kunde/

Så for ganske simpelt at svare på trådstarters spørgsmål, så køber du ikke musikken ved KODA, men de administrerer en påkrævet afgift, som alle der afspiller musik offentligt skal betale. De blander sig ikke i hvordan eller hvor du så skaffer musikken fra.



Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Så for ganske simpelt at svare på trådstarters spørgsmål, så køber du ikke musikken ved KODA, men de administrerer en påkrævet afgift, som alle der afspiller musik offentligt skal betale. De blander sig ikke i hvordan eller hvor du så skaffer musikken fra.

Er du 100% sikker paa det. I foelge kodas egen faq skal man saa vidt jeg kan laese kun betale hvis musikken er lavet af en gruppe/person som er koda medlem, eller som koda administrerer.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin T:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Så for ganske simpelt at svare på trådstarters spørgsmål, så køber du ikke musikken ved KODA, men de administrerer en påkrævet afgift, som alle der afspiller musik offentligt skal betale. De blander sig ikke i hvordan eller hvor du så skaffer musikken fra.

Er du 100% sikker paa det. I foelge kodas egen faq skal man saa vidt jeg kan laese kun betale hvis musikken er lavet af en gruppe/person som er koda medlem, eller som koda administrerer.


http://www.koda.dk/omkoda/

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)