Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældsanering afsluttet for over 10 år siden - kan stadig ikke købe bolig?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

losl03ac:
Skal de også slettes i deres interne systemer?

Nej. Det er der ikke krav om. Det er almindeligt regnskabmateriale.

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak :-) Så oplysninger der er mere end 5 år gamle i interne systemer må de gerne gøre brug af i forbindelse med kreditvurderingen? Synes bare jeg har hørt at de ikke må lagre oplysninger fra RKI i mere end et vist antal år? Gælder det samme mht. konkurs/gældsanering?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

losl03ac:
Synes bare jeg har hørt at de ikke må lagre oplysninger fra RKI

Efter 5 år slettes det i RKI. Men her har de i oplysningen via datterselskab som har lidt tab, så det er jo fra eget bogholderi de har den oplysning. Der er ikke nogen regler som siger at man ikke må opbevare eget regnskabmateriale i al evighed hvis man vil det.

 

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-) Men hvis vi nu prøver i et andet kreditinstitut/bank (som ikke har været indblandet i gældsaneringen), så burde de ikke kunne se noget historik vel? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

losl03ac:
å burde de ikke kunne se noget historik vel? :-)

Nej. Så ville det være en sag for persondatanævnet. :-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, der er nu kommt nye regler om at I selv skal have sparet min. 5% op. Hvis I har en opsparing på minimum 5% af det I ser på, og I kan lægge et budget hvor I har et fornuftigt rådighedsbeløb efter køb af huset, og I kan nedbringe gælden i huset, så I vil få et fornuftigt budget når I går på pension, så burde det være muligt at få finansieret et hus i et område, hvor husene også er omsættelige.

Hvis disse forudsætninger er opfyldt, så spørg et andet pengeinstitut, som andre også har foreslået. Får I også nej der, så spørg om årsagen.

Andelsbolig.nu

Klaus

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

Vi har naturligvis de 5 pct. og alle forudsætninger for at kunne låne er opfyldt. Rådgiveren var selv meget forundret over afslaget pga. vores udmærket økonomi (vi kan lægge alle 20 pct. og har derfor kun brug for et kreditforeningslån). Derfor måtte rådgiveren spørge ind til afslaget hos kreditgruppen. Afslaget skyldes udelukkende at et koncernsammenhængende selskab havde lidt et mindre tab på et billån i forbindelse med gældsaneringen for over 10 år siden.

Vi prøver en ny bank/kreditinstitut og håber at de opfylder lovgivningen i forhold til persondataloven :-)

Endnu engang mange tak for alle jeres svar. Fedt med sådan en side med så mange eksperter :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ud og snak med flere banker. Der er flere services idag som gør det rigtig nemt at shoppe bank. Det gør det både hurtigere og nemmere at sammenligne hvor i får mest værdi for pengene.

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står en del i pressen fortiden om hvem der har høje gebyr og hem der ikke har, så prøv at kigge på det inden i vælger hvor I skal gå hen.

Jeg oplever ofte i forhold til kunder, at nogen bank er til at tale med og andre ikke, og det i samme sag, og i en anden sag kan det være omvendt, så hvis nogen kan forklare mig bankmands logik, så bliver jeg glad.

Mvh

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

:


Jeg oplever ofte i forhold til kunder, at nogen bank er til at tale med og andre ikke, og det i samme sag, og i en anden sag kan det være omvendt, så hvis nogen kan forklare mig bankmands logik, så bliver jeg glad.

Hvordan kan det være så svært at forklare? Hvis man får afslag på et lån eller enhver anden bankforretning er det fordi banken ikke forventer at få tilstrækkelig forrentning af deres penge. 

Er forudsætningerne i de enkelte banker ens, tvivlsomt! Så selvfølgelig får man forskellige svar i forskellige banker.

 

Plus elementet af personlig vurdering på hvornår en forretning er en god forretning. Og er en bankmands logik anderledes en advokat's? Den samme sag præsenteret hos 20 forskellige advokater giver ligeledes 20 forskellige svar.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)